СТРАДАЈУ ЈЕР СУ "НЕВИДЉИВИ": Безбедност бициклиста у саобраћају угрожена - у просеку у земљи годишње их погине 50, а повреди се 1.500
У ПОСЛЕДЊЕ четири године у Србији је погинуло 192 бициклиста, а од почетка године 18! Међу страдалима од јануара до данас је и четворогодишњи малишан.
![СТРАДАЈУ ЈЕР СУ НЕВИДЉИВИ: Безбедност бициклиста у саобраћају угрожена - у просеку у земљи годишње их погине 50, а повреди се 1.500 СТРАДАЈУ ЈЕР СУ НЕВИДЉИВИ: Безбедност бициклиста у саобраћају угрожена - у просеку у земљи годишње их погине 50, а повреди се 1.500](/data/images/2021-08-08/125729_biciklista020419029_fmob.jpg)
Фото И. Маринковић
Да је безбедност бициклиста у саобраћају угрожена потврђује податак да у просеку годишње у земљи погине око 50 бициклиста и буде повређено њих око 1.500. Настрадали бициклисти чине око осам одсто свих погинулих у саобраћајним незгодама, подаци су Агенције за безбедност саобраћаја. Њихова рањивост је кључни проблем пошто не носе кациге, често немају ноћна светла, "невидљиви" су за аутомобиле и камионе.
Према извештају Агенције, због своје рањивости љубитељи двоточкаша и при малим брзинама често задобију тешке телесне повреде. Баш зато брзина возила која учествују у судару са бициклистима има важну улогу, када је реч о тежини повреда. Слаба уочљивост бициклиста у ноћним условима је велики проблем посебно ако немају предње жуто и задње црвено светло на двоточкашу и ако немају рефлектујућу одећу.
У Агенцији наводе и да они при релативно малим брзинама често задобијају тешке телесне повреде, углавном због тога што је њихова једина заштита њихова одећа.
- Оно што је такође важно јесте чињеница да бициклисти различите старосне доби и пола имају различите психофизичке способности. Деца бициклисти углавном немају довољно искуства и знања о безбедном учествовању у саобраћају, а старији имају смањену моћ запажања и покретљивост - кажу у Агенцији.
Слаба уочљивост двоточкаша је посебан проблем у ноћним условима, посебно ако бицикл није опремљен одговарајућим светлима (бело на предњој и црвено на задњој страни), ако не носе одећу са ретрорефлектујућим материјалима. Осим светала и одеће, битна је и кацига, штитници за ноге и руке. То, многи немају.
- Ношење кациге није обавезно Законом о безбедности саобраћаја на путевима. Ипак, препоручује се њена употреба како би се најтеже последице, односно повреде, које могу настати у случају пада са бицикла избегле или ублажиле. Употреба светала на бициклу је обавезна у складу са Законом о безбедности саобраћаја. Светла морају бити укључена приликом кретања у ноћним условима и у условима смањене видљивости - подсећају у Агенцији.
![](/data/images/2021-08-08/125728_biciklistas.pazova07270_f.jpg?1628458189)
Фото П. Милошевић
СУСРЕТ СА "МОТОРНИМ" ВОЗИЛОМ
КАДА се детаљније анализирају саобраћајне незгоде, закључак је да највећи број бициклиста настрада у незгодама са најмање два возила, при чему једно од возила скреће или прелази коловоз.
- Највећи број бициклиста погине у ситуацијама у којима друго моторно возило сустигне бициклисту. Предузимање непромишљених радњи возача што моторних возила, што возача бицикла, такође је чест узрок незгода - наводе у Агенцији за безбедност саобраћаја.
* * * * * *
Правила за малишане
ДЕТЕ млађе од 12 година не сме да управља бициклом на јавним путевима. У пешачкој зони, у зони успореног саобраћаја, зони школе и некатегорисаном путу двоточкаша може да вози малишан са напуњених девет година. У пешачкој зони и зони успореног саобраћаја бицикл може да вози и млађе дете под надзором особе старије од 16 година.
* * * * * * * *
ПРЕПОРУКЕ ЗА КРЕТАЊЕ
* Крећите се дуж бицклистичких стаза ако постоје
* Крећите се у ширини од највише метар од ивичњака јер ћете бити уочљивији, а заобићи ћете сливнике, канализационе поклопце, ђубре које се може наћи уз ивицу коловоза
* Користите ручне сигнале да обавестите друге учеснике у саобраћају о својој намери
* Не испуштајте управљач из руку, не склањајте ноге са педала
* Не возите предмете који могу да вас ометају у управљању
* Не употребљавајте на оба ува слушалице за аудио-уређаје
![ДО САД НЕВИЂЕН СНИМАК АТЕНТАТА: Погледајте шта се десило са Трамповим ципелама (ВИДЕО) ДО САД НЕВИЂЕН СНИМАК АТЕНТАТА: Погледајте шта се десило са Трамповим ципелама (ВИДЕО)](/data/images/2024-07-16/507381_screenshot-563_kf.jpg?time=1721115771)
ДО САД НЕВИЂЕН СНИМАК АТЕНТАТА: Погледајте шта се десило са Трамповим ципелама (ВИДЕО)
НЕВЕРОВАТАН нови снимак показује хаотичне последице покушаја атентата на Доналда Трампа и открива шта је довело до тога да бивши председник видно тражи да му врате ципеле.
16. 07. 2024. у 09:41
![ВРЕМЕНСКА ПРОГНОЗА ЗА АВГУСТ: Стручњак открива да ли ће се наставити тропски талас и хоће ли бити захлађења ВРЕМЕНСКА ПРОГНОЗА ЗА АВГУСТ: Стручњак открива да ли ће се наставити тропски талас и хоће ли бити захлађења](/data/images/2024-06-05/492967_shutterstock-1785514880_kf.jpg?time=1721045403)
ВРЕМЕНСКА ПРОГНОЗА ЗА АВГУСТ: Стручњак открива да ли ће се наставити тропски талас и хоће ли бити захлађења
МЕТЕОРОЛОГ Горан Михајловић изјавио је данас да се тропски дани очекују до викенда, али да топли талас остаје и наредних седам дана.
15. 07. 2024. у 13:58
![РЕШЕНА МИСТЕРИЈА Зашто је Трамп викао: Чекајте, дајте ми ципеле (ФОТО) РЕШЕНА МИСТЕРИЈА Зашто је Трамп викао: Чекајте, дајте ми ципеле (ФОТО)](/data/images/2024-07-15/507209_donald-tramp-pokusaj-ubistva-foto-profimedia-3_kf.jpg?time=1721047123)
РЕШЕНА МИСТЕРИЈА Зашто је Трамп викао: "Чекајте, дајте ми ципеле" (ФОТО)
"НЕ БИ требало да будем овде, требало би да сам мртав."
15. 07. 2024. у 14:38
Коментари (1)