ИЗВРШИТЕЉИ НАЈВЕЋА МУКА И ПРОБЛЕМ: Заштитнику грађана престонице највише жалби Београђана на рад ЈКП "Инфостан технологије"
БРОЈ телефона градског омбудсмана у току претходне године позвало је 3.000 грађана како би поднели притужбе на рад градске управе и предузећа.

Фото П. Милошевић
Директно је дошло 202 грађана. Од укупно 369 жалби, које су биле у надлежности ове институције, највише је било упућено на рад ЈКП "Инфостан технологије" - чак 57.
Највише приговора који су пристигли током прошле године, грађани су подносили појединачно, али су стизали и од стамбених заједница. На другом месту по броју пријава су градске општине (32 жалбе), а треће место деле предузећа "Градско стамбено" и "Београдски водовод и канализација" на чији рад је стигло по 30 замерки.
- Поново се велики број грађана жалио на рад "Инфостана", највише на скраћен рок за покретање поступка принудне наплате због неплаћених рачуна за комуналне услуге, односно на прослеђивање предмета извршитељима - наводи се у годишњем извештају о раду омбудсмана града Београда.
- Више пута смо им указивали да је потребно да успоставе бољи систем комуникације и сарадње са канцеларијама извршитеља, јер се често догађало да су обавезе измирене, али да грађани добију утужење. Грађани су се жалили и на висину износа рачуна, пријава и одјава корисника комуналних услуга, коришћење субвенција за плаћање рачуна и њихово укидање.
Почетак фебруара и новогодишња расвета која ради натерали су једну Београђанку да приложи тужбу омбудсману. Чланица Градске библиотеке пожалила се што је два пута плаћала камате и казне за књиге које је вратила са закашњењем. Грађани су се шест пута жалили и на рад ЈКП "Погребне услуге", а међу пријавама било је оних које су се односиле на висину трошкова сахране и цену надгробних плоча. Сметало је Београђанима и поступање контролора "Бус плуса", али и недостатак возила на појединим линијама.
Како се наводи у извештају, примећено је да је током 2021. године био мањи број притужби на рад Секретаријата за социјалну заштиту и Центра за социјалну заштиту Београда.
"ЖУЉА" И ПОДЕЛА НАСЛЕДСТВА
МЕЂУ прошлогодишњим притужбама било је и 68 дописа који нису у надлежности градског омбудсмана. Они су се односили на рад министарстава, РГЗ, банака и републичких јавних предузећа. Како се наводи у извештају, грађани су се обраћали због злоупотребе личних података, на примену Закона о заштити потрошача, дискриминацију, ша чак и на поделу имовине након развода и поделу наследства.
Препоручујемо

ЗАШТИТНИК ГРАЂАНА: Повући спорни уџбеник из српског језика до следеће школске године
27. 01. 2022. у 16:27

ПОРОДИЦЕ У ШОКУ НАКОН ШТО СУ ОТВОРИЛЕ КОВЧЕГЕ СА ТЕЛИМА: Нове бизарности након пада авиона у Индији
СИН жене која је погинула у паду авиона компаније Air India изјавио је за Би-Би-Си да су у ковчегу с телом његове мајке пронађени и „други остаци“.
23. 07. 2025. у 16:49

ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМЦИ ХАПШЕЊА ШИПТАРСКОГ ТЕРОРИСТЕ: Овако је пао бивши припадник ОВК у Свилајнцу, ево за шта се сумњичи (ВИДЕО)
ШИПТАРСКИ терориста и бивши истакнути припадник терористичке ОВК Халили Лулзин, ухапшен је данас у Свилајнцу, у заједничкој акцији Безбедносно-информативне агенције, Службе за откривање ратних злочина УКП МУП-а Републике Србије, а у сарадњи са Тужилаштвом за ратне злочине.
22. 07. 2025. у 20:54

НАУЧНИЦИ У СТРАХУ - РИЗИК ОД НЕСТАНКА: Ада Бојана и Бококоторски залив у опасности - море никада није било такво
НИВО Јадранског мора ће, према пројекцијама, до краја века порасти 35 центиметара (цм), што ће угрозити обалска подручја, посебно подручје Аде Бојане и делове Бококоторског залива, наводи се у прошлогодишњем Нацрту Националног плана Црне Горе за прилагођавање на климатске промене.
25. 07. 2025. у 08:55
Коментари (0)