ИЗВРШИТЕЉИ НАЈВЕЋА МУКА И ПРОБЛЕМ: Заштитнику грађана престонице највише жалби Београђана на рад ЈКП "Инфостан технологије"
БРОЈ телефона градског омбудсмана у току претходне године позвало је 3.000 грађана како би поднели притужбе на рад градске управе и предузећа.

Фото П. Милошевић
Директно је дошло 202 грађана. Од укупно 369 жалби, које су биле у надлежности ове институције, највише је било упућено на рад ЈКП "Инфостан технологије" - чак 57.
Највише приговора који су пристигли током прошле године, грађани су подносили појединачно, али су стизали и од стамбених заједница. На другом месту по броју пријава су градске општине (32 жалбе), а треће место деле предузећа "Градско стамбено" и "Београдски водовод и канализација" на чији рад је стигло по 30 замерки.
- Поново се велики број грађана жалио на рад "Инфостана", највише на скраћен рок за покретање поступка принудне наплате због неплаћених рачуна за комуналне услуге, односно на прослеђивање предмета извршитељима - наводи се у годишњем извештају о раду омбудсмана града Београда.
- Више пута смо им указивали да је потребно да успоставе бољи систем комуникације и сарадње са канцеларијама извршитеља, јер се често догађало да су обавезе измирене, али да грађани добију утужење. Грађани су се жалили и на висину износа рачуна, пријава и одјава корисника комуналних услуга, коришћење субвенција за плаћање рачуна и њихово укидање.
Почетак фебруара и новогодишња расвета која ради натерали су једну Београђанку да приложи тужбу омбудсману. Чланица Градске библиотеке пожалила се што је два пута плаћала камате и казне за књиге које је вратила са закашњењем. Грађани су се шест пута жалили и на рад ЈКП "Погребне услуге", а међу пријавама било је оних које су се односиле на висину трошкова сахране и цену надгробних плоча. Сметало је Београђанима и поступање контролора "Бус плуса", али и недостатак возила на појединим линијама.
Како се наводи у извештају, примећено је да је током 2021. године био мањи број притужби на рад Секретаријата за социјалну заштиту и Центра за социјалну заштиту Београда.
"ЖУЉА" И ПОДЕЛА НАСЛЕДСТВА
МЕЂУ прошлогодишњим притужбама било је и 68 дописа који нису у надлежности градског омбудсмана. Они су се односили на рад министарстава, РГЗ, банака и републичких јавних предузећа. Како се наводи у извештају, грађани су се обраћали због злоупотребе личних података, на примену Закона о заштити потрошача, дискриминацију, ша чак и на поделу имовине након развода и поделу наследства.
Препоручујемо

ЗАШТИТНИК ГРАЂАНА: Повући спорни уџбеник из српског језика до следеће школске године
27. 01. 2022. у 16:27

ПУТИН О ИСПОРУЦИ "ТОМАХАВКА": Ако Украјина нападне оружјем дугог домета, одговор ће бити запањујући
АКО Украјина покрене нападе оружјем дугог домета на Русију, одговор ће бити запањујући, изјавио је данас руски председник Владимир Путин.
23. 10. 2025. у 17:59

СТИЖЕ ЗИМА КАКВА СЕ ВИЂА ЈЕДНОМ У СТО ГОДИНА? Метеоролози одговорили на спекулације о "зими века"
НЕМАЧКИ портали су преплављени информацијама о екстремној зими, улицама прекривеним снегом и екстремним временским условима који прете земљи.
23. 10. 2025. у 17:38

СПАВА ПОРЕД ВЦ ШОЉЕ БЕЗ ПОКЛОПЦА Хаос у затвору где је Саркози, вичу му: "Осветићемо Гадафија!" Посебан третман за бившег председника
"СВИ затвореници праве буку, вичу, лупају по зидовима..."
22. 10. 2025. у 15:32
Коментари (0)