ИЗВРШИТЕЉИ НАЈВЕЋА МУКА И ПРОБЛЕМ: Заштитнику грађана престонице највише жалби Београђана на рад ЈКП "Инфостан технологије"
БРОЈ телефона градског омбудсмана у току претходне године позвало је 3.000 грађана како би поднели притужбе на рад градске управе и предузећа.

Фото П. Милошевић
Директно је дошло 202 грађана. Од укупно 369 жалби, које су биле у надлежности ове институције, највише је било упућено на рад ЈКП "Инфостан технологије" - чак 57.
Највише приговора који су пристигли током прошле године, грађани су подносили појединачно, али су стизали и од стамбених заједница. На другом месту по броју пријава су градске општине (32 жалбе), а треће место деле предузећа "Градско стамбено" и "Београдски водовод и канализација" на чији рад је стигло по 30 замерки.
- Поново се велики број грађана жалио на рад "Инфостана", највише на скраћен рок за покретање поступка принудне наплате због неплаћених рачуна за комуналне услуге, односно на прослеђивање предмета извршитељима - наводи се у годишњем извештају о раду омбудсмана града Београда.
- Више пута смо им указивали да је потребно да успоставе бољи систем комуникације и сарадње са канцеларијама извршитеља, јер се често догађало да су обавезе измирене, али да грађани добију утужење. Грађани су се жалили и на висину износа рачуна, пријава и одјава корисника комуналних услуга, коришћење субвенција за плаћање рачуна и њихово укидање.
Почетак фебруара и новогодишња расвета која ради натерали су једну Београђанку да приложи тужбу омбудсману. Чланица Градске библиотеке пожалила се што је два пута плаћала камате и казне за књиге које је вратила са закашњењем. Грађани су се шест пута жалили и на рад ЈКП "Погребне услуге", а међу пријавама било је оних које су се односиле на висину трошкова сахране и цену надгробних плоча. Сметало је Београђанима и поступање контролора "Бус плуса", али и недостатак возила на појединим линијама.
Како се наводи у извештају, примећено је да је током 2021. године био мањи број притужби на рад Секретаријата за социјалну заштиту и Центра за социјалну заштиту Београда.
"ЖУЉА" И ПОДЕЛА НАСЛЕДСТВА
МЕЂУ прошлогодишњим притужбама било је и 68 дописа који нису у надлежности градског омбудсмана. Они су се односили на рад министарстава, РГЗ, банака и републичких јавних предузећа. Како се наводи у извештају, грађани су се обраћали због злоупотребе личних података, на примену Закона о заштити потрошача, дискриминацију, ша чак и на поделу имовине након развода и поделу наследства.
Препоручујемо

ЗАШТИТНИК ГРАЂАНА: Повући спорни уџбеник из српског језика до следеће школске године
27. 01. 2022. у 16:27

СКАНДАЛ У БРИТАНИЈИ, ПОРОДИЦЕ У ШОКУ: Директорка мртвачнице гледала цртани филм са мртвим бебама у својој кући
ЕЈМИ Аптон (38), оснивачица удружења Florrie’s Army у Лидсу у Енглеској, нашла се у центру велике афере након што су родитељи преминуле деце открили да су тела њихових беба држана у њеној кући уместо у мртвачници.
27. 08. 2025. у 17:50

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане
ПРЕСЕДНИК Србије Александар Вучић истакао је јуче приликом излагања о смањењу маржи на кућну хемију и прехрамбене производе, а у оквиру представљања нових економских мера за грађане, да снижење које ће уследити као последица ограничења трговачких маржи обухвата 3000 производа из 23 групе.
25. 08. 2025. у 13:15

ГЛУМИЦА И РАНИЈЕ ИМАЛА ПРОБЛЕМА СА ЗАКОНОМ? Бурне реакције Русије на хапшење Биковићеве бивше, захтева се СТРОГА казна
ЛЕПОТИЦА из Санкт Петербурга, која се прославила драмом "Лед", за око нам је запела захваљујући романси са партнером из поменутог филма, популарним српским глумцем који је и у Русији изградио завидну каријеру.
06. 09. 2025. у 11:32
Коментари (0)