НА 5.700 КВАДРАТА 15 ШАЛТЕРА: Детаљније разрађено и представљено идејно решење станичне зграде Прокоп
ИНФРАСТРУКТУРА железнице Србије, која је носилац пројекта изградње станичне зграде са паркингом на Прокопу, поднела је Министарству за заштиту животне средине захтев за одлучивање о потреби израде студије о процени утицаја на животну средину тог пројекта.

Бетонска конструкција се приводи крају, Фото М. Анђела
У документу који је израдила фирма ECOlogica URBO из Крагујевца, такође је детаљније представљено и разрађено идејно решење станичне зграде.
Почетком прошле године на јавном увиду нашло се идејно решење зграде и просторно-комерцијалних садржаја на плочи Прокопа које је израдио биро PFB Design d.o.o. из Београда. Тада је наведено да ће пројекат у наредном периоду бити модификован и дорађиван, што се и догодило.
Будућа станична зграда биће приземни објекат повезан вертикално са доњим станичним тргом, перонима, потходницима и будућом метро линијом. У оквиру ње налазиће се коридори за доласке и одласке, две чекаонице, два локала и инфо пулта, као и 15 шалтера за куповину карата.

Будући изглед железничког чворишта, Фото Промо
Такође, према разрађеном пројекту, све путнике чекаће и две локације са електронским аутоматима за продају карата. Како би максимално олакшали путницима, будућа станица поседоваће и мењачницу, а у 5.700 квадрата простора биће места за амбуланту, ватрогасну службу и кол-центар. Једна од просторија припашће и Туристичкој организацији Београда, а постојаће и шалтер за продају авионских карата.
Ипак, изградња станичне зграде неће почети све док се не заврше радови на првом перону главног београдског железничког чворишта. Од почетка године, после кашњења од неколико месеци, интензивирана је изградња последњег сегмента Прокопа, односно коте 105, који се финансира из преосталих средстава кувајтског кредита. Вредност текуће фазе износи 1,26 милијарди динара, а урађено је више од 80 одсто планираних радова. Када посао буде приведен крају, целокупна плоча на Прокопу имаће 35.743 квадрата.
КОНСТРУКЦИЈА ИЗНАД ДВА КОЛОСЕКА
БЕТОНСКА конструкција која се ускоро приводи крају налазиће се изнад првог и другог колосека, који до сада нису изграђени.
Сваки од њих дугачак је по 500 метара, а "Инфраструктура железнице Србије" започеће њихово уређење чим се заврше радови на коти 105.

(МАПА) КРАЈЕМ ЛЕТА ЧЕКА НАС КАТАСТРОФА: Морске температуре на рекордном нивоу, велики ризик од разорних олуја
ИСТОРИЈСКИ топлотни талас који је захватио Медитеран и Европу подигао је температуру мора на рекордне нивое, повећавајући ризик од разорних поплава и екстремних временских непогода широм јужне Европе у наредним месецима, пише сајт Severe Weather Europe.
01. 07. 2025. у 13:58

"МОГЛО БИ УМРЕТИ 4.500 ЉУДИ" Ова земља је најугроженија на Западном Балкану, хитан састанак у СЗО због врућина у Европи
ЈУЖНА Европа суочава се са жестоким топлотним таласом - температуре прелазе 40 степени Целзијуса, а у шпанској покрајини Уелва измерено је рекордних 46 степени, што је највиша јунска температура у историји земље. Истовремено, Италија, Грчка, Португалија и Западни Балкан такође бележе рекордне врућине, праћене шумским пожарима и људским жртвама.
01. 07. 2025. у 11:45

АГЕНТ МОСАДА У ПОЛИТИЧКОМ ВРХУ СИРИЈЕ: Вешање израелског шпијуна снимано и преношено уживо (ФОТО/ВИДЕО)
МНОГИ га сматрају најбољим израелским шпијуном икада. Са лажним идентитетом сиријског муслимана рођеног у Либану, Ели Коен је имао један циљ - да као оперативац Мосада сазна поверљиве информације које ће користити Израелу.
01. 07. 2025. у 12:48
Коментари (1)