ГРАДЊА ПРВЕ МЕТРО ЛИНИЈЕ ЗА ГОДИНУ: Чучковић - Машина која ће копати тунеле стиже за неколико месеци

Ш. Маровић

30. 09. 2022. у 10:43

ИЗГРАДЊА прве линије београдског метроа од Миријева до Железника требало би да почне за тачно годину дана, истакао је градски менаџер Мирослав Чучковић на последњој седници Скупштине града.

ГРАДЊА ПРВЕ МЕТРО ЛИНИЈЕ ЗА ГОДИНУ: Чучковић - Машина која ће копати тунеле стиже за неколико месеци

Фото Танјуг

Такође, радови на Макишком пољу напредују шест месеци испред уговорених рокова, а потребно је насути чак 72 хектара земљишта.

На простору између Обреновачког пута, Улице Боре Станковића и постојеће ранжирне станице, у дужини од 2.242 метра и ширине од 150 до 400 метара, припремни радови на изградњи инфраструктуре депоа будућег метроа почели су у новембру прошле године, а рок за завршетак је 36 месеци.

- Радови на Макишком пољу напредују шест месеци пре уговореног рока, радници и машине су свакодневно на терену - каже Чучковић. - Мислим да сви треба да подржимо овај пројекат, који је од великог значаја за град и државу. Што се тиче трасе прве линије метроа од Железника до Миријева, тренутно се решавају имовинско-правни односи и експропријација. Уколико све буде по плану, уверен сам да ће прве машине кренути са подземним и надземним радовима у ово време следеће године.

Градски менаџер је истакао да се за другу линију метро-система, која ће ићи од Миријева до Новог бежанијског гробља и имати 23 станице, у овом тренутку ради идејно решење.

Фото В. Н.

- Пројектује се пуном паром, а такође се и прави машина која ће копати испод земље и биће у Београду следеће године - напомиње он.

Радови на изградњи депоа на Макишу први су корак ка испуњењу обећања датог давне 1970. године, када су почеле и прве приче о изградњи београдског подземног чворишта. Према плану, првом линијом грађани би требало да се возе 2028. године, док би друга била завршена две године касније.

- Тунеле ће копати ТБМ машина кртица, за чије је прављење потребно 13 месеци и још три за склапање - истакао је министар финансија Синиша Мали. - Метро који градимо биће најсавременији могући, потпуно аутоматизован, без машиновође. Његовом изградњом отварамо нову еру. Држава овим пројектом показује колико је снажна, као и да је политика која се води пре свега усмерена ка побољшању квалитета живота грађана.

Фото Н. Скендерија

Мирослав Чучковић

Први део, односно депо, намењен је за смештај и одржавање целокупне возне флоте прве линије. Циљ је да се тренутна висина терена локације за депо од 70 до 72 метра надморске висине, наспе на висину од 74 метра. На површини од 72 хектара биће саграђене управна зграда, инспекцијска хала где возови долазе на преглед, хале за прање возова, за одржавање и смештај, нове саобраћајнице, колосеци..

Поред депоа на Макишу, прве и друге линије, увелико се пројектује и трећа линија метро-система. Она пак предвиђа повезивање најмногољудније престоничке општине Нови Београд са Бањицом, чиме би прошла и поред главне железничке станице "Београд центар", односно Прокопа. Имаће укупно 23 станице, кретаће из Сурчинске улице, преко Новог Београда и Трга републике стизаће до Прокопа, а касније ће путању наставити преко Аутокоманде, насеља Степа Степановић и Браће Јерковић до тролејбуске окретнице на Пауновом брегу. Предвиђено трајање вожње у једном правцу биће 34 минута.

Фото Беоинфо

ШАПИЋ УГОСТИО ФРАНЦУЗЕ

ГРАДОНАЧЕЛНИК Александар Шапић јуче је у Старом двору угостио делегацију француског пословног удружења "Покрет француских предузећа" - МЕДЕФ (Mouvement des entreprises de France), коју предводи Кристоф Пети, потпредседник "Буиг градње". Он је подсетио да су француске компаније део три највећа београдска пројекта, постројења за комунални отпад у Винчи, као и фабрике за прераду отпадних вода, али и београдског метроа. На састанку је поменута намера да се железницом повежу Град Београд и аеродром "Никола Тесла" са будућим националним стадионом.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

Коментари (1)

АЛТА ЗА ДЕЧЈЕ ОСМЕХЕ: Пакетићи донели радост малишанима из Дома „Колевка”