БЛИЖИ СЕ КРАЈ "ШВЕРЦОВАЊУ" У ВОЗИЛИМА ГСП: Град жели да коначно уведе ред у јавни превоз, контролори у сваком возилу
САЗНАЊЕ "Новости" да би свако возило од Нове године могло да има "личног" кондуктера и да путници улазе искључиво на предња врата представља још један покушај да се у аутобусе градског превоза коначно уведе ред.
Градске власти се већ деценијама безуспешно боре са "шверцерима", а ГСП одавно представља највећег губиташа међу јавним предузећима, у који се сваке године убризга и четвртина буџета, односно око 250 милиона евра.
Како је раније истакао градоначелник Александар Шапић, права је срамота рећи да од око 800.000 људи, колико их према статистици користи јавни превоз, свега oкo 20 одсто сваког месеца плаћа карту.
- Контролори су из приватне фирме која наплаћује и контролише карте и њих не интересује колико град са друге стране мора да допринесе, ГСП нема никакву одговорност са наплатом карата јер добија субвенције од Града Београда, док су приватници плаћени по километру, а не по броју продатих карата - истакао је тада Шапић. - Када све ово узмете као пакет, схватате да у ствари никога не интересује, осим Управу града и грађане, ко ће да плати то. Те паре су паре Београђана.
Из новоформираног предузећа "Наплата превозне услуге Београд" раније су потврдили да наредних годину дана неће поскупети цена карте, што уз куповину 100 нових зглобних аутобуса на гас турске фирме БМЦ може довести до већег степена свести грађана приликом плаћања превоза. Ипак, како су истакли, без конкретних мера, резултати сигурно неће бити могући. Иако је први човек престонице пре два месеца најавио раскид уговора са фирмом "Кенткарт", још увек нема информација докле се стигло са тим поступком. Не оглашавају се ни из турске компаније, са којом је 2021. потписан нови уговор на 13 година, али ни из Града.
- Предузеће на чијем челу сам бавиће се пре свега наплатом, логистиком и руковођењем јавног превоза путника у престоници - рекао је директор "Наплате превозне услуге Београд" Славен Андрић. - Установили смо да можемо у фреквентним интервалима када грађани путују на посао и враћају се да смањимо гужве. Ако редукујемо ред вожње, тако што ћемо викендом смањити број полазака и повећати број полазака у "шпицу", можда ћемо успети да смањимо гужве и да обезбедимо да путници могу да улазе на предња врата. Морамо повећати наплату карата, која је сада свега око 20 одсто, односно 120.000 грађана измирује своју обавезу.
Стални боравак контролора од прве до крајње станице у почетку ће бити едукативног карактера, како би се путницима скренула пажња на то да морају куповати карте. Такође, апарати за оверу карата неће се више налазити на средини, већ само на улазу и излазу из возила, најавили су из Секретаријата за јавни превоз, што свакако наговештава оштрију борбу против "шверцера".
ГОДИШЊЕ КАРТЕ ЗА СТАРИЈЕ ОД 65
ПРОДАЈА годишњих електронских карата за 2023. годину у претплати за лица старија од 65 година почиње од понедељка. Издавање и продужавање важења персонализованих картица обавља се на неком од 14 продајних места у граду. Корисници јавног превоза своје картице могу да допуне на више од 2.000 продајних места или платним картицама преко интернета на сајту www.busplus.rs.
КОНДУКТЕРИ НАПЛАЋИВАЛИ
ТОКОМ седамдесетих година прошлог века, организованост градског превоза у престоници била је много боља, па је тако на задњим вратима трамваја седео кондуктер који је наплаћивао карте. Та пракса била је у одређеној мери и у аутобусима, посебно код приватних превозника током деведесетих година. После рата и санкција, та пракса је потпуно изгубљена, па сада влада анархија у градском превозу.
РУСИ ОСВОЈИЛИ КУРАХОВ? Рогов: Наше трупе подигле заставу над зградом градске управе
РУСКЕ трупе заузеле су зграду градског већа у западном делу града Куракова у ДНР и подигле на њу тробојку.
14. 12. 2024. у 13:48
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
"УЦЕЊИВАО НАС ЈЕ": Илић 23 године крио разлог свађе са Поповићем
МИРОСЛАВ Илић одржао је први од два велика солистичка концерта у „Сава центру”, и то баш на 74. рођендан.
13. 12. 2024. у 17:54
Коментари (6)