О РИМУ САМО ИТАЛИЈАНИ: Која правила важе за туристичке водиче у иностранству
НИКО од наших туристичких водича, који воде путнике у обиласке европских престоница и земаља, нема лиценцу за рад ван граница Србије.
Добијање "дозволе" за власнике туристичких агениција је велики издатак, па је рачуница показала да им је много јефтиније да плате дневницу локалном водичу који само "статира" и укључује се у случају да се појави инспекција.
Како објашњавају у Удружењу туристичких водича, иста правила важе за све европске државе. Да би неко био сертификовани водич мора имати држављанство земље у којој води туре. Тако и странци који дођу у Србију, поред свог имају и нашег водича.
- Правила се објашњавају чињеницом да само онај ко је ту рођен може да прикаже земљу у правом светлу - наводе у удружењу. - Али, туристички водичи нису изузетак, јер за било који посао у страној држави неопходна је радна дозвола. Чешка је једина земља у Европи која омогућава полагање испита за лиценцу не обазирући се на држављанство.
Иако се правила морају поштовати, водичи кажу да постоје неке дестинације где инспектори нису тако ригорозни и знају да прогледају кроз прсте. То су Румунија, Бугарска, Холандија. Ни Мађари не пишу казне, већ дају пријатељски савет. Италијани су врло строги, тако да је локални водич неопходан, као и у Атини и на Метеорима. Парижани су захтевни у музејима, док пешачке туре могу да прођу без локалног водича.
ДНЕВНИЦА ОД 100 ДО 200 ЕВРА
За "радно време" локалног водича у иностранству агенције плаћају од 100 до 200 евра по дану. Разгледање града, у трајању од једног до четири сата, кошта од 60 до 120 евра. Ипак, има градова где је та услуга много скупља. Тако је, рецимо, у Барселони 150, Атини 120, а за обилазак норвешких фјордова чак 320 евра.
У Словенији се за два сата плаћа 100 евра, док је сат времена са групом у Пирану 90. Дневница је најскупља за грчка острва, па је тако целодневни обилазак са групом око 350 евра. У Београду се стајање плаћа од 50 до 60 евра за три до четири сата, док разгледање кошта од 60 до 120 евра.
Ипак, најригорознија је Турска. Правила налажу да аутобуси морају чак да имају таблу домаће туристичке агенције са којом је потписан уговор. Али, водичи су се снашли па "испод жита" добију значку са којом могу да раде без проблема. Ову "дозволу" плаћају 50 евра дневно. Најјефтинији су водичи са знањем енглеског, а најскупљи на кинеском и јапанском. Њихова "плата" је и дупло већа.
- У иностранству не бисмо смели да користимо ни микрофон у аутобусу, али то је тешко контролисати - кажу у удружењу. - Пре него што стигнемо на локацију која се обилази, туристе обавестимо да ће нам се придружити неко од локалних водича. Они ништа не раде, само стоје поред нас у случају да крене контрола. Ако се прекрши закон, казне су од 500 до 1.500 евра. Оно што је најгоре је забрана уласка у ту земљу.
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
"ТРАГЕДИЈА, ПОЧИВАЈ У МИРУ" Анђушића погодила вест - нашли га мртвог: "Никад не знате кроз шта људи пролазе"
"ТРАГЕДИЈА, почивај у миру..."
17. 12. 2024. у 18:26
Коментари (0)