САВА И ДУНАВ КАО АЕРОДРОМСКЕ ПИСТЕ: Током лета реке пуне пловила, многи не поштују правила

Б.Б.

19. 08. 2024. у 13:18

ЧАМЦИ који глисирају, скутери који пролазе великом брзином док са њих скачу у воду, чак и мали хидроавиони који слећу код Аде Међице слике су које се могу видети током наутичке сезоне на Сави и Дунаву. Гужва са "улица" се за време летњих месеци пресели и интензивира саобраћај на београдским рекама. А опасности и могућности несреће су многобројне.

САВА И ДУНАВ КАО АЕРОДРОМСКЕ ПИСТЕ: Током лета реке пуне пловила, многи не поштују правила

Фото СК

Како наводе у Лучкој капетанији, највише проблема, као и у друмском саобраћају, праве возачи скутера, чамаца, бродова, хидроавиона који крше правила и несавесно управљају својим пловилима, чиме доводе у опасност не само свој живот, већ и осталих грађана који су дошли на реке да уживају. Недавно се на друштвеним мрежама појавио снимак хидроавиона који је прелетао изнад Аде Међице, тик уз сплавове и купаче.

- Такав поступак је изузетно опасан и представља опасност за све учеснике у пловидби, као и за људе и децу који су се у том тренутку купали поред сплавова - рекао је за РТС Милан Николић, капетан Лучке капетаније. - Због великог броја плутајућих објеката који се налази на обалама Саве и Дунава, али и због могућности судара или налетања на друго пловило или на особе у води, веома је опасно глисирање у тој области.

Има оних који се одлуче да раздаљину од Новог Београда до Аде Међице препливају што је, према речима Николића, опасно колико и претрчавање ауто-пута, јер је Сава међународна река на којој се одвија жив саобраћај.

- Не би смело то да се ради, поготово се не сме ићи испред брода - упозорио је Николић. - Златно правило када сте у чамцу је - не прелазите са обале на обалу испред брода, већ сачекате да прође. Можете замислити брод који превози 6.000 или 9.000 тона терета, огромне дужине од 140 до 210 метара, и немогуће је зауставити га.

НЕОПХОДНО ИСКУСТВО

- Када лице стекне дозволу, односно положи стручни испит за управљача чамца категорије А или Б, не значи да он зна да управља пловилом - каже Николић. - Тек, када добије ту дозволу, почињу његови дани пловидбе, односно стицање тог драгоценог искуства које је неопходно за управљање чамцем. Што више дана се проведе на води, веће је искуство.

На шпицу Аде често се укотве бродићи са којих људи скачу у воду, што је изузетно опасно. Због тога је Лучка капетанија са Дирекцијом за водне путеве, додатно обележила пловни пут.

- Поготово у зони изнад Аде Међице, постављањем црвених бова је сигнализирано учесницима у пловидби до које линије смеју да усидре, односно да се задржавају. Ван пловног пута, наравно - каже Николић.

Потенцијалну опасност на рекама представљају и риболовци који су необележени, привезани за половила са мрежама у потпуном мраку.

- Неретко се они привежу за плутајуће обележја, за црвену и за зелену бову, усидре у отвору пловидбеног моста, што представља велику опасност за све учеснике у пловидби - нагласио је Николић. - Свако од њих је у обавези, поготово пловила и људи који се баве привредним риболовом, да се придржавају свих правила прописаним за саобраћај на води.

Николић је навео да се река мора поштовати јер је, како каже, непредвидива.

- Може нам се учинити да је мирно све - каже Николић. - У једном тренутку се направи неки вир и колико год је неко добар пливач или сигуран у себе док управља пловилом, може да дође у опасност. Сава јесте питомија од Дунава, али је и она опасна.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Са којим народом Срби деле највише генетског материјала - можда ћете се изненадити!

Са којим народом Срби деле највише генетског материјала - можда ћете се изненадити!

ЧУВЕНИ мит "ми смо црни јер смо 500 година били под Турцима", заправо нема везе са истином. Српски и Турски гени су веома различити, а највише сличности имамо са Македонцима (93%).

17. 08. 2024. у 21:29

Коментари (0)

А ПОСЛЕ ПРОКЛЕТА ЈЕ АМЕРИКА: НБА лига се огласила о Николи Јокићу (и не само о њему)