БЕЗБЕДНОСТ "ПАНЧЕВЦА" НЕ СМЕ БИТИ УГРОЖЕНА: Инцидент са баржом која је неконтролисано пловила Дунавом покренула многобројна питања

С. Видачковић

22. 02. 2021. у 08:51

ПРАВА драма одиграла се недавно у близини Панчевачког моста, баржа натоварена песком се откачила и почела неконтролисано да плови Дунавом.

БЕЗБЕДНОСТ  ПАНЧЕВЦА  НЕ СМЕ БИТИ  УГРОЖЕНА: Инцидент са баржом која је неконтролисано пловила Дунавом покренула многобројна питања

Фото М. Лабудовић

Да брзом реакцијом Речне полиције и припадника надлежне Капетаније, баржа није преусмерена, ко зна шта би се догодило. Постојала је могућност да брод удари у стубове моста. Превентивно, у том тренутку, заустављен је железнички саобраћај преко Панчевачком моста.

Интервенција надлежних трајала је око сат, а лепо, сунчано време и добра видљивост су им много олакшали посао. Узрок ове речне драме је људски фактор, а претпоставља се да се, услед пораста водостаја, откачило сидро.

ОБУЧЕНОСТ ПОСАДЕ БРОДА

КАКО кажу из Удружења лађара Србије, неопходно је да и посада на теретним бродовима буде одговорна и обучена. Послодавци треба да знају колико људи треба да имају у посади, а када су у питању овакве пловидбе, вучни део ни у једном тренутку не сме да остане без надзора.

Из Удружења професионалних лађара Србије кажу да овакве ситуације нису неуобичајене, те је велико питање да ли би акција била овако успешна да се десила ноћу и на водама које су удаљене од Београда.

- Баржа се могла преврнути, ударити у мост, то су ситуације које су веома опасне - истичу у Удружењу.

- На територији Србије имамо само шест инспектора за контролу пловидбе што је заиста недовољно за обим посла. Систем контроле је неадекватан и стар 20 година, а нема довољно људи. Оно што нам је највећа потреба и што би убрзало цео систем безбедности на рекама је Центар за контролу пловидбе, где би екипе биле дежурне 24 часа. Не кажемо да је систем лош, али он функционише само до одређеног дела дана, односно до 16.00 часова.

ОБНОВА СТУБОВА

КОЛИКО би ударац барже у стубове Панчевачког моста оштетио његову дотрајалу конструкцију срећом нисмо сазнали. Како су градски челници најавили пре две године, радови на обнови Панчевачког моста требало би да почну после изградње моста на Ади Хуји. Почетак тог пројекта планиран је за текућу годину.

О отварању овог, очигледно неопходног, мониторинг центра говори се од 2012. године. Ту би екипа примала позиве за евентуалне интервенције на територији целе Србије, па би локална речна полиција благовремено добила информације и наређења за испловљавање, у циљу спречавања инцидената.

ОПАСНО Баржа је била натоварена са 1300 тона робе, Фото Приватна архива

Како је потврђено "Новостима" из МУП, теретно пловило од 1.300 тона било је на пловном путу и неконтролисано ишло ка мосту.

- Полиција и Капетанија наложили су броду-потискивачу "Деос" да преузме баржу, која је затим усидрена на сигурно место - речено је из МУП. - На тај начин отклоњена је опасност по Панчевачки мост.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ЕВО КАДА ТАЧНО СТИЖЕ РАСХЛАЂЕЊЕ: Ови делови Србије биће први на удару пљускова и грмљавине

ЕВО КАДА ТАЧНО СТИЖЕ РАСХЛАЂЕЊЕ: Ови делови Србије биће први на удару пљускова и грмљавине

НАСТАВЉА се топлотни талас у Србији. Већ у подне температура у Смедеревској Паланци достигла је 38 степени. Пред нама је врео дан, а максимална температура и данас ће достићи 41 степен. Очекује се сунчано.

16. 07. 2024. у 14:13

Коментари (1)

БЕЗ ГРУДЊАКА: Вимблдон је увек спектакл, али оно што је урадила Ана Ивановић нико не може да засени (ФОТО)