ТРАМВАЈЕМ ДО БОРЧЕ И БЕЖАНИЈЕ: Планом детаљне регулације шинских система разрађена идеја проширења шинског саобраћаја
ТРАМВАЈСКА мрежа у будућности прошириће се за 40 километара, па ће шинска возила стизати све до Великог Мокрог Луга, али и до Борче, Крњаче и Пупиновог моста. Изградњом пре две линије метроа, ширењем линија БГ воза, али и трамваја, Београд ће за деценију имати доминантан шински систем, који ће бити еколошки прихватљив.

Фото В. Данилов
Како појашњава заменик градоначелника Горан Весић, План детаљне регулације шинских система тренутно је у изради и требало би да буде усвојен до краја ове године. Њиме је планирано проширење трамвајске мреже са садашњих 50 на додатних за 40 километара.
- У Новом Београду, мрежу ширимо у наставку Јурија Гагарина, до локације до нове окретнице у будућег трамвајског депоа, затим продужење кроз Милутина Миланковића до Тошиног бунара и даље ка Бежанијској коси. Мрежа ће ићи и ка Земуну до Сенског трга (Ивићева улица). У плану је и изградња дела пруге кроз Ђорђа Станојевића поред Белвила ка Агостина Нета и Јурија Гагарина - открива Весић за "Новости".
Наводи да ће се мрежа на Чукарици ширити од Пожешке кроз Трговачку, поред Белих вода и Церака до Видиковца. Ту је такође планиран нови депо, поред топлане.
- Трамвајску мрежу настављамо и у Булевару краља Александра, од Устаничке кроз Мали Мокри Луг до скретања за Велики Мокри Луг. Идеја је и да трамваје пребацимо на леву обалу Дунава. Тако ћемо шине продужити од Омладинског стадиона до Вишњичке, поред нове окретнице и новог депоа у зони Панчевачког моста. Трамвај ће онда ићи преко новог моста на Ади Хуји, паралелно са постојећим, преко Дунава до нове окретнице у Крњачи. Одатле ће један крак водити све до Пупиновог моста, а други Зрењанинским путем све до нове окретнице и будућег депоа који је планиран у зони петље са обилазницом, наспрам гробља Збег - говори заменик градоначелника.

В. Н.
Ни центар неће остати без трамвајских линија. Тако је идеја да се врати трамвај 1, па да саобраћа кроз Краља Милана преко Теразија и Трга републике до Васине и Париске. Уједно, мрежа би требало да се прошири од Цркве Светог Марка поред Дома народне скупштине преко Теразија до "Бека".
МРЕЖА СА БГ ВОЗОМ
О интеграцији града, како Весић тврди, можемо да говоримо тек када буду завршене линије градске железнице, а приградске општине у потпуности повезане са центром. Идеја је да се прво сагради пруга до Сурчина, а онда до Обреновца. А после би требало направити по још један колосек до Сопота односно Младеновца и до Барајева односно Лазаревца, како би возови могли да саобраћају на 20 минута у шпицу.
ИДЕЈА ДА СЕ СМАЊИ БРОЈ АУТОМОБИЛА
Циљ ширења шинских система јесте да се смањи број аутомобила на мрежи саобраћајница. Оно што је неопходно јесте да трамваји добију приоритет у саобраћају, на семафорима ради њиховог убрзања. Као значајан систем јавног превоза, а еколошки прихватљив, њима фали управо брзина. Зато Град убрзано ради на увођењу адаптивног система за управљање светлосном сигнализацијом. Тако ће при наиласку трамваја семафор регистровати његов долазак и давати му приоритет у саобраћају.
Препоручујемо

ДРУГАЧИЈИ ПРЕВОЗ ЗА ВИКЕНД: Измене на трамвајским линијама, поједине неће радити
27. 11. 2020. у 06:47

РУЉА ИЗВУКЛА БРИТАНЦА ИЗ СТАНИЦЕ И ЗАПАЛИЛА ГА: Полиција није реаговала из страха за сопствену безбедност
БРИТАНСКИ држављанин преминуо је од последица тешких опекотина након што га је, према наводима локалних медија, група људи извукла из полицијске станице и запалила на улици, јавља Скај њуз.
22. 04. 2025. у 12:01

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

Халид Бешлић "тежак" 13 милиона €, а живи од кирије - "увалио" се у кредит
"САДА изнајмљујем све и живим од кирије, тако је најбоље."
21. 04. 2025. у 18:56 >> 18:56
Коментари (0)