ПОДЕЉЕНА МИШЉЕЊА О УПРАВЉАЧУ АЕРОДРОМИМА Абазовић лобира за концесије, економисти верују да приватнике интересује само профит
ПРОКИШЊАВАЊЕ зграде тиватског аеродрома, гужва на подгоричком аеродрому пре неколико дана јер на пасошкој контроли није било запослених, те повећање таксе за безбедност због које су "Рајан ер" и "Виз ер" одлучили да се од октобра повуку са црногорског тржишта, довели су аеродроме ових дана у фокус интересовања и јавности и надлежних. Да Влада неће доносити одлуке о томе да ли ће и даље управљати ваздушним лукама или ће је дати у руке приватницима док год је у техничком мандату, потврдио је премијер.

Фото Д. Миловановић
- Рекли су немојте доносити те одлуке, јер сте у техничком мандату. То је био захтев, ми смо услишили ту жељу. Лично мислим да под концесију треба да иде само један аеродром, то је тиватски. Подгорички треба да реконструишемо из сопствених средстава, уз све напоре да се трећи покрене у Беранама - казао је Абазовић.
Опозив
ЕКОНОМИСТИ додају, када су аеродроми у власништву државе, одлука о повећању таксе се лако може опозвати. Самим тим, цене ће се одмах вратити на пређашњи ниво, што би у релативно кратком временском року поново привукло нискобуџетне авиокомпаније да обнове линије ка Црној Гори.
Највише се ових дана проблематизовала одлука да се такса након девет година повећа са 1,75, на 3,25 евра по долазећем путнику. А како тврде економисти, актуелна Влада је управо кроз одбрану те одлуке дала аргументе зашто би аеродромима и даље требало да управља држава. Наиме, министар економског развоја Горан Ђуровић тврди да се две компаније не повлаче због већих такси, већ због тога што не виде довољан интерес у летовима из Црне Горе.
- Те компаније оптимизују своје пословање и траже максималан профит у датом тренутку и не функционишу на принципу емоција. Сигуран сам да подизање таксе није пресудно у одлуци, јер је она најнижа у регији. Летови су отказани тек од јесени, што неће утицати на ову летњу сезону - казао је министар економског развоја Горан Ђуровић.
Управо у оваквом ставу, аргумент против концесија виде економисти у консултантској кући.
- Случајно или не, добили смо најбољи аргумент против давања концесије над компанијом Аеродроми Црне Горе. Наиме, минорно повећање таксе за безбедност довело је до бурне реакције и повлачења летова две нискобуџетне авиокомпаније од јесени 2023. године. Једина метрика која занима концесионара је - профит, док је у случају државног власништва, примарни интерес број путника који Аеродроми Црне Горе опслуже, а све у циљу што бољег рада туристичке индустрије која доприноси преко 30 одсто БДП-а државе - кажу економисти.

НУКЛЕАРНЕ СИЛЕ БИЛЕ НА ИВИЦИ РАТА, А ОНДА ЈЕ УСЛЕДИО ОБРТ: "Кључан је био позив једног човека"
У ДРАМИ која је привукла пажњу светске јавности, амерички председник Доналд Трамп јуче је на друштвеним мрежама објавио да су Индија и Пакистан, након четири дана жестоких сукоба дуж границе, пристали на „потпуни и тренутни прекид ватре“.
11. 05. 2025. у 10:48

ПАНИКА У УКРАЈИНИ: Да ли је ово знак да Путин спрема нови напад "орешником"?
РУСИЈА ће 12. и 13. маја привремено затворити ваздушни простор изнад војног полигона и комплекса за лансирање ракета Капустин Јар, преноси украјински одбрамбени портал Militarnyi 10. маја, наводећи могућност тестирања балистичке ракете средњег домета.
10. 05. 2025. у 12:06

ВАНРЕДНА СИТУАЦИЈА, НАПАДНУТ ТАКМИЧАР: "Дигнуто" 1.300 полицајаца, почели нереди - ехо рата на улицама Базела (ФОТО)
КАКО би обезбедиле сигурност током Евровизије, у светлу повећаног ризика од терористичких акција, швајцарске власти су ангажовале више од 1.300 полицајаца, уз додатне снаге из швајцарске војске, као и из суседних земаља - Немачке и Француске.
12. 05. 2025. у 15:25 >> 16:10
Коментари (0)