НОВА БОРБЕНА ВОЗИЛА ВОЈСКЕ СРБИЈЕ: За пешадинце спас у најтежим условима МРАП6x6 М20 и ОТ 4x4
ТОКОМ модерне историје ратовања војске су тежиле да се што боље заштите и транспортују своје трупе у неприступачна подручја одакле је дејствовао непријатељ.
Први случај коришћења покретног оклопног возила је била употреба тенка током Првог светског рата у биткама које су вођене на западном фронту између Немачке, с једне и Француске и Велике Британије са друге стране.
Подсетимо, тенк је први пут употребљен од стране Британаца током битке на реци Соми 15. септембра 1916. године, да би 24. априла 1918. године била вођена прва тенковска битка у историји када су једни на друге запуцали немачки тенкови А7В и британски Марк-ови ИВ. Ни Французи нису каскали већ су имали и свој тенк Рено ФТ-17.
Ове грдосије су биле застрашујућег изгледа и несвакидашње за то време, али су пружала за те ратне услове снажну ватрену подршку пешадији која је у рововским условима ратовања била лако топовско месо и где је у једном дану митраљезима и употребом хлора могло да погине и по неколико хиљада војника у покушају пробоја фронта. Међутим, историјат ратовања тенковима је посебна и веома дубока тема, а наша намера је да читаоцима предочимо каквим оклопним возилима поред тенкова располаже Војска Србије.
Различита оклопна возила Војске Србије су редовно присутна на сајмовима наоружања и војне опреме који се сваке године одржавају у Београду, па је тако било и ове године. За почетак, упознајте два веома функционална и у борбеним условима доказана оклопна војна возила као што су: ОТ 4x4 и МРАП 6x6 М20. Реч је о неизоставним возилима широке функционалности која су од великог значаја за пешадијске и специјалне снаге Војске Србије.
ОТ 4X4 – оклопљени
ОТ 4x4 - оклопљени је врста оклопног војног транспортера са противминском заштитом, намењен је посебно за безбедан превоз 10 војника по свим типовима земљишта и у свим временским и тактичким условима. Наоружан је стабилисаним ДУБС-ом од 12,7 мм и поседује шест бочних пушкарница за дејство стрељачким наоружањем из возила. Возило је попут покретне тврђаве и посебно је добро током борби на отвореном терену у равницама и брдским подручјима јер пружа добру заштиту пешадијским снагама, док ДУБС даје потпору са крова возила.
Техничке карактеристике - возило је наоружано ДУБС-ом од 12,7 мм; покреће га мотор Цумминс ИСБ 6.7 ЕУ3, снаге 210 кW (285 КС), мењач возила је Аллисон 3000, седмостепени (6+1), аутоматски; Погон возила је стални 4x4, има и могућност блокаде сва три диференцијала; маса транспортера је 13,5 тона, док му је носивост 1,5 тона. Возило поседује балистичку заштиту од пројектила 12,7 мм, док предњи део возила поседује заштиту од пројектила 20 мм. Душина возила је 6,7 м, ширина 2,6 м, а висина 2,5 м. Возило постиже максималну брзину од 110 км/сат и има клиренс од 360 мм.
ОТ се добро показао на брдовитом терену па је тако његов максимални успон 60%, максимални бочни нагиб 45%, док има водени газ од 1,5 м. Аутономија вожње износи 1.100 км. Поседује снажне пнеуматике 365/85 Р 20. Возило је идеално за анти-терористичке операције и брз транспорт војно-полицијских снага у непријатељском окружењу са могућношћу отварања ватре и пушкарницама одакле војници могу да дејствују по непријатељској живој сили.
Оклопно возило МРАП 6x6 М20
Основна намена оклопног возила МРАП је да омогући заштићену мобилност војника пешадије и безбедно превожење у различитим ситуацијама током дејстава, мултинационалних операција, као и на теренима високог ризика. Возна основа је базирана на аутомобилу ФАП 2228, чиме се постиже унификација резервних делова и обезбеђује висока проходност и покретљивост.
Техничке карактеристике
Техничке карактеристике - возило је наоружано турелом од 12,7 мм, има отворе на бочним странама и на кровној плочи, користи ДУБС 7,62/40 мм или 12,7 мм. Може да превезе до 12 припадника војске по формули (3+9). Дужина возила је 7,21 м, ширина је 2,62 м, висина до крова износи 2,47 м, док висина са турелом од 12,7 мм износи 3 м. Укупна борбена маса оклопног возила је 22 тоне.
Возило може да се креће са максималним уздужним нагибом од 60 степени, максималним бочним нагибом од 35 степени. Предњи и задњи прилазни угао износи 37, односно 62 степена. Аутономија возила на путу износи око 700 км, док аутономија ван пута износи око 500 км. Дубина газа овог оклопног возила и транспортера износи 1 метар.
МРАП поседује и основну балистичку заштиту по СТАНГ 4569: 3, затим основни ниво противминске заштите по СТАНГ 4569: 3а и 3б. Возило на кровној плочи поседује турелу од 12,7 мм, отворе на бочним странама за дејство на возила и пешадију непријатеља и десантне отворе на кровној плочи. На месту туреле може бити постављен ДУБС 7,62/40 мм или 12,7 мм.
БОНУС ВИДЕО: ПРЕДСТАВЉЕНО БОРБЕНО ВОЗИЛО "ЛАЗАНСКИ": Отворен Сајам наоружања и војне опреме "Партнер 2021"
Препоручујемо
ТАЈНО РУСКО ОРУЖЈЕ: Амерички медији о новом авиону за осматрање и навођење (ВИДЕО)
06. 11. 2021. у 19:31
РУСИ ОСВОЈИЛИ КУРАХОВ? Рогов: Наше трупе подигле заставу над зградом градске управе
РУСКЕ трупе заузеле су зграду градског већа у западном делу града Куракова у ДНР и подигле на њу тробојку.
14. 12. 2024. у 13:48
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
"ЖЕЉКУ САМ МОЗАК ИСПРАО" Вељко открио како васпитава децу и шта их прво учи
БОКСЕР Вељко Ражнатовић и његова супруга Богдана у мају месецу добили су трећег сина коме су дали име Исаија, а неодољиви дечак мења се из дана у дан, окружен браћом Крстаном и Жељком.
14. 12. 2024. у 20:04
Коментари (0)