ОВАЈ СНЕГ ЈЕ НАЈОПАСНИЈИ: Стручњак објаснио зашто је ризик од несреће већи него иначе

Новости онлајн

13. 12. 2021. у 08:43

КАКО возити по снегу, питају се многи возачи откад је права зима стигла у Србију протеклог викенда.

ОВАЈ СНЕГ ЈЕ НАЈОПАСНИЈИ: Стручњак објаснио зашто је ризик од несреће већи него иначе

Фото: Танјуг

Вожња по снегу и поледици никада није лака и једноставна, а савете возачима, али и упозорење на честе грешке дали су стручњак за безбедност у саобраћају Милан Божовић, и директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић.

- Ми отприлике расклонимо снег са стакла да можемо да провиримо и онда се ослонимо на грејање. Имамо клизав коловоз, не можемо лако да се крећемо или кочимо, било који маневар значи одступање возила од путање. Кров аутомобила не морате због себе да чистите, већ због других, јучерашњи снег је био врло мокар и влажан па га чак и зимски пнеуматици тешко избацују. Проблем је и за пешаке, и за аутомобиле, није онај сув снег где ће гума за њега да се лепи, ово је прилично проблематично - рекао је Божовић.

Снег који пада у Србији тренутно је опасан јер је мокар и преко ноћи може да се претвори у поледицу.

- Када је преко ноћи минус, мокар снег може брзо да се претвори у поледицу. Али је још клизавије и дужи је зауставни пут, проклизаћете много лакше. Морамо возити баш опрезно, нема наглог и великог гаса, наглих маневара... Будите у већем степену преноса са мануелним мењачем - посаветовао је он.

Директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић рекао је да људи јесу опрезнији, али да понекад не схватају како грешка може да их кошта. Нарочит проблем су они који још увек нису заменили гуме.

- Неколико дана најављују снег, а имали смо чак и возаче камиона који су возили с летњим гумама и правили застоје. Летњи пнеуматик губи својства на ниској температури, дубина шаре је изузетно важна, што је већа то је већа могућност избацивања снега, ми смо стабилнији на зимским гумама. По једном истраживању, са гумом чија је шара дубине осам милиметара, ви ћете брзином од 50 км/ч да се кочењем зауставите већ после 30 метара. Уз дубину од четири милиметра, зауставићете се тек после 47 метара. А уколико је дубина шаре 1,6 милиметара, што код нас није дозвољено јер је четири милиметра минимум, ваш зауставни пут је дужине 57 метара - рекао је он.

- Пешаци морају бити опрезни, иако су на пешачком, морају да погледају где су возила јер се зауставни пут скраћује, возач неће бити у прилици да заустави возило, неће моћи да избегне пешака - рекао је Пешић на Пинку.

БОНУС ВИДЕО - БЕОГРАД ПОД СНЕГОМ: Саобраћајнице проходне, град и вечерас потпуно бео

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета

РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета

РУСИЈА је померила своје планове за директну агресију са 2030. на 2027. годину, а Европа је све гласнија о ризику од директног сукоба, у којем би се балтичке државе могле наћи под окупацијом.

20. 12. 2025. у 09:41

ХРВАТИ ПОСЛАЛИ ЈАСНУ ПОРУКУ: Држава нам је на погрешном путу!

ХРВАТИ ПОСЛАЛИ ЈАСНУ ПОРУКУ: "Држава нам је на погрешном путу!"

ВЕЋИНА грађана Хрватске сматра да земља иде у погрешном смеру, а највише примедби имају на корупцију, инфлацију, ниске плате, мале пензије и сиромаштво, показало је децембарско истраживање Кробарометра, објављено у Дневнику хрватске Нове ТВ.

26. 12. 2025. у 12:34

Коментари (0)

ДР НОВОСТИ у клиници где се негује стручност, поверење и хумани приступ пацијентима