ОВАЈ СНЕГ ЈЕ НАЈОПАСНИЈИ: Стручњак објаснио зашто је ризик од несреће већи него иначе
КАКО возити по снегу, питају се многи возачи откад је права зима стигла у Србију протеклог викенда.
Фото: Танјуг
Вожња по снегу и поледици никада није лака и једноставна, а савете возачима, али и упозорење на честе грешке дали су стручњак за безбедност у саобраћају Милан Божовић, и директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић.
- Ми отприлике расклонимо снег са стакла да можемо да провиримо и онда се ослонимо на грејање. Имамо клизав коловоз, не можемо лако да се крећемо или кочимо, било који маневар значи одступање возила од путање. Кров аутомобила не морате због себе да чистите, већ због других, јучерашњи снег је био врло мокар и влажан па га чак и зимски пнеуматици тешко избацују. Проблем је и за пешаке, и за аутомобиле, није онај сув снег где ће гума за њега да се лепи, ово је прилично проблематично - рекао је Божовић.
Снег који пада у Србији тренутно је опасан јер је мокар и преко ноћи може да се претвори у поледицу.
- Када је преко ноћи минус, мокар снег може брзо да се претвори у поледицу. Али је још клизавије и дужи је зауставни пут, проклизаћете много лакше. Морамо возити баш опрезно, нема наглог и великог гаса, наглих маневара... Будите у већем степену преноса са мануелним мењачем - посаветовао је он.
Директор Агенције за безбедност саобраћаја Душко Пешић рекао је да људи јесу опрезнији, али да понекад не схватају како грешка може да их кошта. Нарочит проблем су они који још увек нису заменили гуме.
- Неколико дана најављују снег, а имали смо чак и возаче камиона који су возили с летњим гумама и правили застоје. Летњи пнеуматик губи својства на ниској температури, дубина шаре је изузетно важна, што је већа то је већа могућност избацивања снега, ми смо стабилнији на зимским гумама. По једном истраживању, са гумом чија је шара дубине осам милиметара, ви ћете брзином од 50 км/ч да се кочењем зауставите већ после 30 метара. Уз дубину од четири милиметра, зауставићете се тек после 47 метара. А уколико је дубина шаре 1,6 милиметара, што код нас није дозвољено јер је четири милиметра минимум, ваш зауставни пут је дужине 57 метара - рекао је он.
- Пешаци морају бити опрезни, иако су на пешачком, морају да погледају где су возила јер се зауставни пут скраћује, возач неће бити у прилици да заустави возило, неће моћи да избегне пешака - рекао је Пешић на Пинку.
БОНУС ВИДЕО - БЕОГРАД ПОД СНЕГОМ: Саобраћајнице проходне, град и вечерас потпуно бео
ШТА СПРЕМАЈУ БРИТАНЦИ НА БАЛКАНУ: Специјалац одржао састанак са војим лидерима Албаније, Црне Горе, БиХ, Македоније и Приштине
СПЕЦИЈАЛНИ изасланик Велике Британије за Западни Балкан Карен Пирс организовала је састанак са војним лидерима Албаније, Црне Горе, Северне Македоније, БиХ и самопроглашеног Косова, које је представљао заменик команданта КБС-а генерал-мајор Енвер Чикаћи.
13. 11. 2025. у 15:48
ЗЕЛЕНСКИ АЛАРМИРАО ЕВРОПУ: Русија ће покренути велику агресију на континент, позната и година
УКРАЈИНСКИ председник Володимир Зеленски тврди да Русија планира да покрене велику агресију на европском континенту 2029. или 2030. године, наводећи да на то указује повећана руска производња оружја.
13. 11. 2025. у 10:54
Дарко навео ШЕСТ ствари о животу у Немачкој о којима се ћути: Разбио велики мит, па открио због чега ПОЛИЦИЈА уме да дође на врата
ДАРКО Тешић, који стоји иза популарног Инстаграм профила „Балканац у Немачкој“ недавно је објавио видео који је привукао велику пажњу пратилаца, а у њему на духовит и искрен начин дели своја запажања о животу у Немачкој.
13. 11. 2025. у 18:15
Коментари (0)