У УВОДИ ВЕЋУ КОНТРОЛУ ИНТЕРНЕТА: Малолетницима забрањене рекламе
ЕВРОПСКА унија ће приморати велике технолошке компаније да агресивније контролишу садржај на интернету пошто одобри кровни закон, који први пут поставља правила о томе како би компаније требало да заштите кориснике на интернету, пише "Фајненшл тајмс". Овај закон регулисаће бројна осетљива питања, попут реклама намењених малолетницима или рекламирање на основу вере или расе.

FOTO: Arhiva novosti
Законодавци у Бриселу недавно су усвојили мере које спречавају компаније попут Фејсбука и Гугла да оглашавање на интернету усмеравају на малолетнике, а манипулативне технике, које присиљавају људе да кликну на садржај, биће забрањене. Према новим правилима, водеће технолошке групе биће присиљене да открију регулаторима ЕУ како се боре против дезинформација и ратне пропаганде, како би, како наводи лист, обуздале ширење лажних информација.
Закон о дигиталним услугама, договорен у Бриселу између држава чланица, Европске комисије и Европског парламента, део је настојања Брисела да буде светски лидер у регулацији интернета. Раније ове године ЕУ је одобрила Закон о дигиталним тржиштима. Скуп законских мера, против којих су највеће светске технолошке компаније огорчено лобирале, представља најзначајнију ревикао изију закона који регулишу њихово деловање у више од две деценије.
По Закону о дигиталним услугама интернет платформе могу бити кажњене са до шест одсто светског прихода због кршења правила. У случају власника Фејсбука, како је израчунато, то би износило седам милијарди долара, док би поновљена кршења могла да резултирају забраном пословања технолошке компаније у ЕУ.
Нова правила ступају на снагу 2024, а поред оглашавања усмереног на децу, забрањују и оглашавање засновано на осетљивим подацима као што су вера, пол, раса и политичко мишљење. Такође омогућавају владама чланица ЕУ да затраже уклањање илегалног садржаја, попут материјала који промовишу тероризам, сексуално злостављање деце, говор мржње и комерцијалне преваре.
Закон покушава да натера велике платформе (оне које опслужују више од 45 милиона корисника у ЕУ), да деле више информација о томе како доносе одлуке и да понуде корисницима који се не слажу с тим одлукама могућност да се жале.

СКАНДАЛ У БРИТАНИЈИ, ПОРОДИЦЕ У ШОКУ: Директорка мртвачнице гледала цртани филм са мртвим бебама у својој кући
ЕЈМИ Аптон (38), оснивачица удружења Florrie’s Army у Лидсу у Енглеској, нашла се у центру велике афере након што су родитељи преминуле деце открили да су тела њихових беба држана у њеној кући уместо у мртвачници.
27. 08. 2025. у 17:50

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане
ПРЕСЕДНИК Србије Александар Вучић истакао је јуче приликом излагања о смањењу маржи на кућну хемију и прехрамбене производе, а у оквиру представљања нових економских мера за грађане, да снижење које ће уследити као последица ограничења трговачких маржи обухвата 3000 производа из 23 групе.
25. 08. 2025. у 13:15

ПЕВАЧ НИЈЕ БИО НА ОЧЕВОЈ САХРАНИ: "Није ме гризла савест"
ПЕВАЧ Раде Лацковић доживео је трагедију која му је потпуно променила живот.
09. 09. 2025. у 11:31
Коментари (0)