ПРЕМОР ВОЗИ У СМРТ: Током лета просечно по 100 несрећа због чега Агенција за безбедност саобраћаја покреће акцију
ТОКОМ јула и августа у Србији се догоди око 100 саобраћајних несрећа, у којима дневно просечно погину бар две особе, а 65 њих буде повређено. С обзиром на то да већ дужи низ година, баш у овим месецима страда највише особа, Агенција за безбедност саобраћаја од сутра покреће акцију "Вози одморан".

Фото: Г. Шљивић
Повећање броја несрећа и броја настрадалих везан је за, како се наводи, и већи обим саобраћаја, посебно транзитног, али и високе температуре, као и присуство умора код возача. Највише погинулих и повређених током лета, показују анализе Агенције за безбедност саобраћаја, има недељом:
- Чак трећина (33 одсто) смртно страдалих лети гине управо викендом, јер у тим данима углавном долази до смене туриста. Посебно су опасне деонице дуж Коридора 10, на Ибарској магистрали и магистралном путу који, преко Чачка и Ужица, води за Пријепоље и даље, према Црној Гори.
По старосним категоријама, највише страдају млади од 15 до 30 година, затим особе између 31 и 45 година, али и деца.
- Млади највише гину као путници у аутомобилима, али их је све више и на мотоциклима. Последњих неколико година деца више страдају као путници у аутомобилу, него као пешаци и бициклисти, због чега је важно коришћење дечјих седишта и сигурносних појасева - наводе у Агенцији.

Фото: Профимедиа
Најчешћи узроци "саобраћајки" и даље су неприлагођена брзина, губитак контроле над возилом и вожња под дејством алкохола. Међитим, велики фатор ризика је, упозоравају стручњаци, и умор.
- Током периода од три године (2020-2022), у саобраћајним незгодама у којима је умор возача имао утицај, забележено је 46 смртно страдалих, 183 тешко повређених, 612 са лаким телесним повредама - упозоравају у Агенцији за безбедност саобраћаја.
Током летњих месеци повећава се и удео погинулих који немају пребивалиште у Србији. Чак сваки десети погинули је страни држављанин, а међу њима највише је из Чешке, Немачке, Словачке, Аустрије и Швајцарске.
Европски савез транспортних радника (ETF) спровео је недавно истраживање у ком је учествовало око 2.800 професионалних возача који саобраћају по Европи. Анкетом су прикупљени одговори из 26 земаља ЕУ, као и из Норвешке и Велике Британије. Резултати показују да око две трећине професионалних возача редовно осећа умор током вожње (66 одсто анкетираних возача аутобуса и 60 одсто возача камиона).
- Скоро трећина је признала да је заспала у вожњи бар једном у претходној години, међутим, они се плаше да пријаве такве инциденте због могућег губитка посла - наводи се у овом алармантном истраживању.
Возачи су такође пријавили да морају да раде у непријатним условима који доприносе умору - топлота, хладноћа, бука и механичке вибрације у возилу, али и лоша видљивост, лоши путеви и саобраћај велике густине.
Из Агенције за безбедност саобраћаја апелују, уз максималан опрез на путу, на правовремено планирање путовања, често одмарање, припрему и возача и возила и обавезу поштовања саобраћајних прописа.
- На свака два сата вожње, одморите се најмање 15 минута. У току вожње што чешће пијте воду. Клима-уређај користите тако да разлика између спољашње и температуре у возилу буде до седам степени. Избегавајте вожњу ноћу. Возачима путничких аутомобила саветујемо да посебну пажњу обрате на мопедисте, мотоциклисте и бициклисте приликом изласка из возила и отварања врата аутомобила.
ЖЕГА
ВОЗАЧИ аутобуса истичу да су њихова возила "обично опремљена великим прозорима због удобности путника, али да ово директно утиче на изложеност сунцу самих возача". Возачи камиона, у обимном истраживању у ЕУ, кажу да рад мотора додатно загрева кабину.
Пешацима и бициклистима саветујемо да приликом кретања, поготову у јутарњим и вечерњим сатима, носе светлију и уочљивију одећу, буду адекватно осветљени, опрезни и поштују саобраћајне прописе.
Мопедистима и мотоциклистима саветујемо да се адекватно припреме за путовања, користе заштитну опрему и не улазе у ризичне ситуације - каже за "Новости" в. д. директора Агенције Бранко Стаматовић.

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

"ОЛ СТАР" СЕ МЕЊА ИЗ КОРЕНА, Никола Јокић ће добити прилику да заблиста као никада! (ВИДЕО)
НБА лига је донела одлуку да из корена промени формат "ол-стар" меча, потврдио је комесар лиге Адам Силвер.
04. 06. 2025. у 21:50

"СРАМ ВАС БИЛО" На снимању "Неретве" избио скандал са Брозом
БАТУ Живојиновића волели су цела бивша Југославија, читава Кина па и сам Јосип Броз Тито.
06. 06. 2025. у 13:06
Коментари (1)