ОВО СУ ХЕРОЈИ КОЈИ СУ СПРЕЧИЛИ СУДАР ВОЗОВА "Новости" са диспечерима: Реаговали смо брзо
Најзаслужнији за срећан исход јутрошњег инцидента су Даворка Чанчаревић и Марко Родић, диспечери у новом телекомандном центру "Инфраструктуре железнице" у станици Београд "Центар".
Судар је претио када је путнички воз, који је из Бара саобраћао за Београд, улазио је на девети колосек у железничкој станици "Земун". У исто време, регио воз, који је из Новог Сада саобраћао ка Београд "Центру" кренуо је са осмог колосека. Према првим информацијама, без одобрења је прошао излазни сигнал који је забрањивао даљу вожњу. Оба воза су благовремено заустављена, судар је избегнут, нема повређених и нема никакве материјалне штете.
И они и шеф телекомандног центра Александар Јовановић реаговали су прибрано, одговорно и на време. Када су на мониторима за праћење саобраћаја одмах регистровали положај возова и схватили шта се спрема, алармирали су Центар за даљинско управљање напоном.
- Све се десило око 9.15 - причају, за "Новости", Даворка Чанчаревић и Марко Родић. - Приметили смо неправилност у станици "Земун" око положаја скретница и путева вожње. Схватили смо о чему се ради и позвали смо Центар за управљање напоном, дали наређење да се искључи напон, што су колеге и урадиле. Било је веома брзо. Возови су стали после неколико секунди, готово у месту. И све се срећно завршило.
Њихов шеф Александар Јовановић објашњава да његови сарадници у сваком моменту прате кретање сваког воза, од почетне до крајње станице. Безбедност је на првом месту, те се оваквке ситуације не дешавају често.
- Дакле, сваки воз се прати све време док не заврши вожњу. Понекад буде и десетак возова у истом тренутку - каже нам Јовановић. - Њих двоје су у делићу секунде видели исту ситуацију и одмах су реаговали. Без обзира на то што железнички саобраћај иде по редовном и унапред утврђеном распореду, они све то морају да испрате јер је у питању жива ствар. Уређај јесте савремен, али су људи ту због неких непредвиђених ситуација као што је ова сад.
Мада возови нису постигли убрзање јер је један тек улазио, а други излазио из станице, судар би био неизбежан. Машиновођа који је направио прекршај је изашао из воза и покушао да заустави воз који му је ишао у сусрет.
- Сви су реаговали колико су могли са своје позиције. Како смо чули, и тај машиновођа је био веома узнемирен и потресен. Имамо технологију уз помоћ које на један клик добијемо Центар за управљање напоном. Нема бирања броја, цео систем је намерно доведен до савршенства да би се овакве ствари спречиле. Колеге из Центра за управљање напоном се одмах јављају, чим их зовемо знају да је нешто хитно. И машиновође имају мониторе попут наших, и јављају нам за сваки проблем коју уоче на контактној мрежи, да ли је оборена, да ли се нешто закачило...
Хероји данашњег дана, Даворка и Марко, овим послом баве се већ 27 година.
МАКРОН СВЕ ИЗНЕНАДИО: Ево шта каже о преговорима са Путином
ФРАНЦУСКИ председник Емануел Макрон рекао је да не искључује могућност преговора са руским председником Владимиром Путином „када контекст дозвољава“.
17. 11. 2024. у 21:03
ШТА ЈЕ АТАЦМС КОЈИМ ЋЕ УКРАЈИНА УДАРИТИ НА РУСИЈУ? Америчка ракета има домет 300 км, користи се за гађање ових циљева
АДМИНИСТРАЦИЈА америчког председника Џозефа Бајдена укинула је данас ограничења која су досад Украјини блокирала употребу америчког оружја за нападе дубоко на руску територију.
17. 11. 2024. у 19:48
"ТЕРАЛИ СУ МЕ ДА РАДИМ ЈУТАРЊИ ПРОГРАМ, НАСИЛНО - ПО КАЗНИ": Оливера Ковачевић о каријери на РТС-у
ВОДИТЕЉКА Оливера Ковачевић је о својим почецима, изазовима у послу, о томе зашто понекад пожели да буде викиншка ратница, као и о свему што јој даје снагу и инспирацију.
17. 11. 2024. у 09:28
Коментари (5)