ТРАЖЕ ИЗУЗЕЋЕ ИЗ ПРАВИЛНИКА: Педагози и психолози данас са представницима Министарства просвете
Школски психолози и педагози тражиће од представника Министарства просвете да се из члана 5 Правилника о оцењивању ученика искључи део који се односи на психологе и педагоге. Овај захтев они ће изнети на данашњем састанку, на који су их позвале просветне власти како би се отклониле недоумице у вези са новим правилником.
Фото: Притнскрин/БН
А "недомице" и праву буру у просветној заједници изазвао је члан 5 Правилника о оцењивању који прописује да већина родитеља једног одељења, уколико није задовољна радом наставника, може против њега поднети жалбу школи, али то исто важи и уколико родитељи нису задовољни радом педагога и психолога.
Психолог Бранка Тишма каже нам да се рад стручних служби у школама не може вредновати кроз правилник о оцењивању ђака.
- Нисмо против тога да се наш рад надзире, али не Правилником о оцењивању ученика и не на начин како је то предвиђено - каже нам Бранка Тишма. - Нема никаквог основа да се у Правилник о оцењивању унесе и надзор над стручним службама. Ми ни на који начин не учествујемо у оцењивању ђака, можемо да причамо о начину на који треба да уче, али давање оцена у искључивој је надлежности учитеља и наставника.
Најављено преиспитивање
Министарка просвете Славица Ђукић Дејановић најавила је недавно да ће њено Министарство још једном преиспитати Правилник о оцењивању и додала да измена тог Правилника или његово повлачење, уколико се процени да се њиме нарушава дигнитет наставника, нису никаква катастрофа.
- Разговараћемо о томе да ли тај члан да се повуче или можда измени - изјавила је Славица Ђукић Дејановић уз напомену да је циљ доношења Правилника био да се просветни радници заштите од самовоље родитеља.
Психолози и педагози сматрају да родитељи нису довољно стручни да оцењују њихов рад. Како каже Бранка Тишма, Закон о основама образовања и васпитања предвидео је 12 задатака које стручне службе треба да испуњавају, а родитељи нису стручни да "мере" колико то стручне службе успешно раде.
Наша саговорница сматра да се процена рада стручних служби може унети у Статут установе или у Правилник о раду педагога и психолога.
А шта очекују од данашњег састанка са просветним властима?
- Очекујемо да на нас чују и да дођемо до компромиса - каже Тишма.
На састанак ће данас ићи представници Друштва психолога Србије, Педагошког друштва и Актива психолога и педагога.
Иначе, одмах након што је у јавност испливао спорни Правилник о оцењивању, струковна удружења су га критиковала и примедбе доставила просветном врху. Чланови актива психолога и педагога затражили су повлачење спорног члана и најавили да ће се у супротном обратити Уставном суду како би се проценила законитост овог документа.
За њих је посебно споран "принцип већине" по коме већина родитеља који нису задовољни радом стручне службе може да се жали, а по коме се стручни сарадник и наставник ставља на стуб срама целог одељења, а потенцијално и Савета родитеља. Чланови Актива указали су да оваквим решењима неповратно затварају врата просвете неким будућим генерацијама младих ентузијаста.
Препоручујемо
У ЈАНУАРУ ИСПЛАТА УВЕЋАНИХ ПЕНЗИЈА! Ево за колико ће се разликовати од тренутног износа
20. 12. 2025. у 19:45 >> 19:45
ЗЕЛЕНСКИ СА ПРВЕ ЛИНИЈЕ ФРОНТА ПОСЛАО ПОРУКУ ОЧАЈА: Руса је све више и више! Ситуација тешка и компликована
ПРЕДСЕДНИК Украјине Володимир Зеленски је изјавио да је ситуација на фронту тешка и компликована и да се повећава број руских снага.
20. 12. 2025. у 07:09
РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета
РУСИЈА је померила своје планове за директну агресију са 2030. на 2027. годину, а Европа је све гласнија о ризику од директног сукоба, у којем би се балтичке државе могле наћи под окупацијом.
20. 12. 2025. у 09:41
Објављени ИНТИМНИ кадрови Меланије Трамп из КУПАТИЛА - и то ЗЛАТНОГ! Доналд је питао да ли је видела, она му одговорила (ВИДЕО)
МЕЛАНИЈА је беспрекорно стилизована – шешири, штикле, фризура – све је у складу са њеним хладним и контролисаним имиџом
19. 12. 2025. у 19:01
Коментари (0)