Аргета је већ годинама месна и рибља паштета број 1 у Европи

Промо

29. 05. 2024. у 16:00

Ензо Смрекар: Аргета је једини мултинационални бренд паштете у Европи. Своје производе продајемо на неколико тржишта.

Аргета је већ годинама месна и рибља паштета број 1 у Европи

Фото: Аргета ЦЕО

- Свесно смо одлучили да се одрекнемо адитива. Као један од водећих брендова на тржишту, осећамо дужност и обавезу да својим потрошачима осигурамо квалитетну и безбедну храну без икаквих додатака - каже генерални директор Атлантиц Дроге Колинске, Ензо Смрекар.

Ензо Смрекар је у мултинационалној компанији Атлантиц Група потпредседник за деликатесне намазе, Донат и интернационализацију и генерални директор Атлантиц Дроге Колинске. С њим смо разговарали о томе како је Аргета постала водећи бренд паштете у Европи.

Какво је стање на европском тржишту месних и рибљих паштета? Како је подељено тржиште, ко су главни играчи? Где се налази Аргета?

Аргета је једини мултинационални бренд паштета у Европи. Продаје се на неколико тржишта. Након освајања региона Адриатик, а ту смо први у Словенији, Хрватској, БиХ, Северној Македонији, и заузимамо чврсто друго место у Србији, постали смо први у Аустрији, Швајцарској и Немачкој, а растемо и у Шведској. На поменутим тржиштима по правилу се сусрећемо са локалним брендовима који су ограничени углавном на локално тржиште. На основу истраживања светски познатог истраживачког института Нилсен, Аргета је 2018. године освојила престижну титулу месне паштете број 1 у Европи. Две године касније то је надоградила титулом месне и рибље паштете бр. 1 у Европи и још увек држи то место. Иначе, Аргета је присутна на 36 тржишта, и многи би се пријатно изненадили када би је нашли на полицама продавница у САД-у, Канади, па чак и Аустралији.

Занимљивост...

То је делимично повезано са чињеницом да су паштете обично један од производа у месној индустрији. Конкуренти нуде све, од сировог меса до виршле и саламе... . Зато им недостаје стратегије, знања и фокуса да све изграде око једне категорије. Аргета, међутим, производи само паштете и бави се само тиме. Пре неколико деценија, прецизније 1963. године, настала је као нуспроизвод производње Арго коцкица за супу. Тада је остајало квалитетно кувано месо од кока-носиља које су самлели, додали биљно уље и зачине и на тржиште лансирали веома квалитетну паштету. Та паштета је била веома добро прихваћена на тржишту. Продаја је почела да расте и без реклама и 1977. је добила име Аргета. Ми нисмо месна индустрија која се бави остацима из производње, као што су пилеће ногице и главе. За своју производњу купујемо чисто месо за паштету, што значи предност и у смислу квалитета и укуса. Будући да су наши производи произведени од чистог меса, самим тим су и без икаквих адитива, а захваљујући стерилизацији финалног производа, и без конзерванса. Једини смо своју фабрику отворили за јавност. На страницама Аргете објавили смо формулар помоћу кога свако може да се пријави за обилазак производног погона. Због веома строгих хигијенских и безбедносних захтева, групе су ограничене на највише десет особа. То радимо јер немамо шта да кријемо.

Која категорија паштета је јача: од меса или рибе?

У суштини је тржиште рибљих паштета релативно мало. Ако погледамо у прошлост, паштете су углавном биле на бази свињског меса, али је Аргета увела нови стандард са кокошјим месом. Паштете на бази рибе постале су актуелне доласком Аргете од туне, која је одмах заузела водећу позицију. Сетите се, пре тога је доминирала само рибља конзерва. После успеха Аргете од туне, и други су почели да праве рибље паштете.

А шта је са паштетама од свињског меса?

Аргета је развијена на бази кокошјег меса и никада нисмо правили паштету од свињског меса. Препознали смо живинско месо као предност. То нам је омогућило да међу првима добијемо халал сертификат (производња у складу са исламским стандардима, оп.а.) за производњу Аргете. То је важно за нека тржишта као што су БИХ, Северна Македонија и друга тржишта на којима се очекује халал стандард.

Чини се занимљиво и то да у сегменту паштета нема других мултинационалних компанија?

Као што је речено, паштета је у основу само један од производа великих месних индустрија. Наш приступ је у суштини стратегија интернационалног нишног играча. Са Аргетом ћемо ускоро остварити близу 150 милиона евра прихода годишње. То нас чини апсолутним бројем један, што је на регионалном нивоу много, али глобално још није.

Где су могућности раста?

У оквиру стратегије, заинтересовани смо за три стуба раста. Први је да мотивишемо више људи да користе Аргету и да је користе чешће. Други стуб је територијално проширење. То су земље попут Шпаније, Пољске, Чешке, Словачке, Румуније. Сада смо усредсређени на Немачку, где смо број један по конзервисаним паштетама, са растом од 20 одсто годишње. Трећи сегмент је ширење на категорије сродних намаза. Прошле године смо лансирали линију Аргета веггие, а поносни смо и на свој први безмесни намаз са укусом меса у свету – Аргета меатлесс. Ти производи укусом и изгледом подсећају на месо. Сегмент потрошача производа без меса се повећава, те купце зовемо флекситаријанци: једу све врсте хране, али из разних разлога желе да ограниче или смање потрошњу меса. Таквих потрошача има доста, посебно међу младима.

Одређен раст продаје генеришу и специјални пројекти, на пример Аргета еxцлусиве у црној амбалажи, припремљена по врхунским рецептурама најбољих кувара, укључујући и оне награђене Мишелиновим звездицама. Са њима остварујемо важну мисију Аргете везану за демократизацију бренда. Паштета по врхунској рецептури, доступна свима на полицама продавница за мање од два евра. У ресторану би такво јело коштало, рецимо, 10 евра по особи. Још један такав пројекат је пастрмка из Косјерића, када смо за време пандемије Цовид-19 заједно са Мерцатором спасили малу привреду у Златиборском округу, откупили сву залиху пастрмке која је остала у газдинству породице Ђокић и направили паштету Аргета Косјерићка пастрмка, коју смо продавали у Мерцаторовим продавницама.

Купујете само најбоље сировине. Какво је стање на тржишту сировина: меса, уља, зачина...?

Купујемо коке-носиље. То тржиште је повезано са индустријом конзумних јаја. Због тестенине, највећи потрошачи јаја су Италијани, зато много кока увозимо и одатле. Тржиште је стабилно, са повременим поремећајима због избијања птичјег грипа. Енергенти, као и све друге сировине и амбалажа коју купујемо бележе веома висок раст цена у последње три године, што је поскупело производњу. Одлучили смо да будемо што солидарнији са својим потрошачима у амортизацији тих повећаних трошкова, па смо свесно смањивали добит из пословања уз нижа поскупљења производа.

Дакле, пословно нисте у повољном положају?

Свесно. Потрошач је у центру нашег пословања. Многа квалитативна истраживања која наручујемо да бисмо боље разумели своје потрошаче указала су на значајан песимизам међу потрошачима. У таквој ситуацији висока поскупљења могу да нанесу велику штету овој категорији. Али, тачно је и то да квалитет кошта. Захваљујући обиму имамо бољу преговарачку позицију у куповини и добро знамо колико кошта јединица производа. Годишње направимо 150.000.000 паковања Аргете. Сваке секунде широм света отвара се седам Аргета. Многи нас копирају, користе слична паковања, боје, пиктограме и продају по нижој цени. Знамо да једноставно није могуће да неко други буде толико јефтинији уз исти квалитет.

Пилеће остатке не прерађујете?

Пилећи остаци уопште не улазе у нашу фабрику. Купујемо коке од којих и ви код куће кувате пилећу супу. Без вратова, ногу, глава. Скувамо их, откостимо и самељемо месо. За Аргету од туне користимо комаде рибе који би били погодни и за роштиљање. То заиста изненађује посетиоце фабрике. Понекад се та кувана туњевина са додатком капи маслиновог уља и соли нуди на дегустацију. Производња је потпуно аутоматизована. Људски фактор је мали. Процес је брз и ефикасан. На крају се производи стерилишу како би се осигурала њихова потпуна безбедност без конзерванса.

Шта је са адитивима?

Свесно смо одлучили да се одрекнемо адитива. Као водећи произвођач осећамо дужност и обавезу да својим потрошачима обезбедимо квалитетну и безбедну храну, без адитива – било да су у питању конзерванси, појачивачи, боје, нитрати... било шта што се може додати прерађеном месу. Побољшање нутритивне вредности наших производа једна је од Аргетиних обавеза у погледу одрживости, које смо написали у извештају о одрживости наше робне марке, који је доступан на званичним страницама Аргете. Индустрија меса мора у производњи да обезбеди канцеларију у којој је присутан ветеринар, тако да само државни службеник може да пусти производ у промет. Ништа се не може сакрити или прескочити.

Садржај је врхунски. А од чега је амбалажа?

Од добављача купујемо амбалажу која је произведена од рециклираног алуминијума. Алуминијум је најбољи од свих материјала за рециклажу. Може се рециклирати бесконачно. Најодрживији је. Алуминијум омогућава херметичко затварање производа који се затим и стерилише. У амбалажи такође постављамо индустријске стандарде које други следе. Нажалост, то значи да морамо да се бавимо и копијама својих производа, у виду амбалаже, поклопца и слично.

Колико улажете у маркетинг?

У индустрији производа широке потрошње нека врста стандарда је улагање осам до дванаест одсто прихода у маркетинг. Приликом уласка на тржиште тај проценат је обично већи. Често, на пример код спонзорстава, није реч само о оглашавању, већ о друштвеној одговорности, што је једно од наших опредељења у смислу одрживости. Спонзоришемо Кошаркашки клуб Цедевита Олимпија, Скијашки савез Словеније, алпске скијаше, биатлонце и скакаче, две младе немачке биатлонке, хрватске алпске скијаше и аустријске атлетичаре. Такође смо спонзори интернационалних скијашких догађаја у земљи и иностранству, јер нам то омогућава да се тиме и приближимо многим својим потрошачима у Словенији, Аустрији, Немачкој, Швајцарској и Скандинавији. На тржиштима на којима смо снажно присутни, трудимо се да будемо локално релевантни. На пример, биатлон је други најпопуларнији спорт у Немачкој и за Аргету је важно да буде спонзор двема биатлонкама које долазе у први план. То нам омогућава да будемо присутни у немачким медијима, локалним ТВ рекламама на локалном језику и сл.

Продајете више од 150 милиона доза. Јако брзо растете. Да ли су вам довољне две фабрике?

У последње две године много смо уложили у реновирање, нове производне линије и додатну аутоматизацију, због чега смо изузетно повећали капацитете у обе фабрике, у Словенији и Босни и Херцеговини. У Србији, у Игрошу под Копаоником, поред производње џемова и ајвара под брендом Бакина Тајна, покренули смо и производњу веганских производа Аргета веггие за сва тржишта. Истовремено, имамо и услужну производњу у САД-у, у Пенсилванији. Тим капацитетима покривамо тржиште у САД-у и Канади. Све наведено нам гарантује довољне капацитете за наредних неколико година.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЕХАБИЈЕ МИ ОТЕЛЕ СИНА, САД НЕКА ГА И САХРАНЕ!: Новости у кући Милоша Жујовића са оцем Зораном, откривени детаљи из живота терористе

"ВЕХАБИЈЕ МИ ОТЕЛЕ СИНА, САД НЕКА ГА И САХРАНЕ!": "Новости" у кући Милоша Жујовића са оцем Зораном, откривени детаљи из живота терористе

ЗАНЕМЕЛА Мала Врбица код Младеновца. Одавде из овог села велике невоље је направио вехабија Милош Жујовић, који је покушао да испред Амбасаде Израела убије припадника српске Жандармерије.

01. 07. 2024. у 12:47

Коментари (0)

ТАТА НИЈЕ ТУ, НЕЋЕ ДОЋИ: Удовица Небојше Глоговца о најболнијем тренутку након његове смрти