НА МОТОРИМА ГИНУ БЕЗ ВОЗАЧКЕ: Почиње сезона двоточкаша, на којима живот годишње изгуби 47 људи, а повреди се 1.230
У СВАКОЈ десетој саобраћајној незгоди са погинулима учествује мопед или мотоцикл. Сваког дана повреди се више од троје возача мопеда и мотоцикала, а сваког осмог један - страда.

Илустрација Shutterstock
То је, према подацима Агенције за безбедност саобраћаја, годишње изгубљених 47 живота на мотору са два точка, од тога 39 на мотору, и осам на мопеду, а повреди се још око 1.230.
Овакве незгоде су још драматичније ако знамо да је сваки други погинули мотоциклиста млад, баш као и сваки трећи погинули путник, или сваки пети погинули возач у путничком аутомобилу.
А, помама за двоточкашима расте. Према подацима Асоцијације увозника возила и резервних делова, лане је продаја мотоцикала у Србији порасла за 26,8 одсто, што је приметно и на улицама откако је почела сезона вожње двоточкаша, којих ће са отопљењем бити још више, а управо у том периоду од јуна до септембра, највише и страдају. Тада погине две трећине од укупног броја страдалих на двоточкашима.
- Статистика показује и да је у свакој десетој саобраћајној незгоди са погинулима у Србији учествовао мопед или мотоцикл. Мотоцикли имају три пута већи ризик учешћа у саобраћајним незгодама са смртним исходом него мопеди. Такође, запажено је да возачи мотоцикла често смртно страдају у саобраћајним незгодама са једним возилом, рецимо приликом силаска са коловоза у кривини, док мопедисти страдају у незгодама са најмање два возила, као и код скретања или прелазака - објашњавају у Агенцији.
Мопедисти још страдају због вожње под утицајем алкохола и неприлагођене брзине, а мотоциклисти због брзине и неискуства возача. Сваки пети мопедиста изгубио је живот без учешћа других возила, већ када самостално изазове саобраћајну незгоду, док мотоциклисти нешто чешће губе живот у удесима са путничким аутомобилима (42 одсто) него самостално (36 одсто).
Подаци још показују да је сваки други погинули мопедиста старији од 65 година, а сваки трећи мотоциклиста има између 25 и 34. Алармантна је и чињеница да више од четвртине погинулих није имало возачку дозволу! Од страдалих, четири одсто су жене.
- Постоје још неке правилности које запажамо - кажу у Агенцији. - Рецимо да је највише погинулих мопедиста ујутро, између осам и девет сати и у време смањене видљивости, односно од 16 до 18 часова. Већина мотоциклиста, пак, настрада у поподневним часовима до сумрака, односно између 15 и 20 сати, а нарочито у шест поподне.
ФЛУОРЕСЦЕНТНА КАЦИГА
ЗА вожњу мотора законом је прописана обавезна кацига, препоручљиво је да буде што уочљивија, упадљивих флуоресцентних боја. Пожељна је и остала опрема као што су јакне и панталоне са штитницима, рукавице.
- Ношење заштитне опреме утиче на пасивну безбедност мотоциклиста, односно на умањење последица у случају незгода. Ношење заштитне опреме може умањити ризик од лаких телесних повреда за 33-50 одсто - кажу у Агенцији.
Такође, више њих страда у насељу него ван насељеног места или на ауто-путу. Саобраћајне незгоде са погинулима, чешће се догађају на државним путевима, него на општинским или на улицама.
- Конструкција двоточкаша захтева одржавање равнотеже приликом вожње, што може бити посебно сложено приликом форсираног кочења или на неодговарајућој, клизавој подлози. Мопедисти и мотоциклисти припадају рањивој категорији учесника у саобраћају, што нема велики утицај на сам настанак саобраћајних незгода, али има утицај на тежину последица, уколико до саобраћајних незгода дође. Један од утицајних фактора је и недостатак искуства возача. Нарочито је велики потенцијални ризик када је сврха вожње забава и разонода. Вожња снажних, спортских модела неретко подразумева и прекорачење брзине, честа и нагла убрзавања и успоравања, висок степен прихватања ризика и некоректну процену ризика - објашњавају у Агенцији.

"ТО ЈЕ ИСТИНА" Илон Маск хитно реаговао на објаву Виктора Орбана о УСАИД-у (ВИДЕО)
МАЂАРСКИ премијер Виктор Орбан назвао је на друштвеној мрежи Икс организацију УСАИД чудовиштем створеним да сломи, сруши и нагриза слободу и независност нација, након чега је милијардер Илон Маск на то одговорио "истина".
23. 02. 2025. у 15:10

СУТРА ЋЕ БИТИ ОБЈАВЉЕНО: Највећи удар на Русију од почетка рата
БРИТАНСКИ министар спољних послова Дејвид Лами изјавио је данас да ће у понедељак објавити листу мера у оквиру новог, великог пакета санкција Русији, пренели су данас британски медији.
23. 02. 2025. у 10:05

КИНЕЗ СЕ ЗАМОНАШИО НА СВЕТОЈ ГОРИ Добио име Амфилогије и поручује: "Никада нисам био срећнији, осим можда као дете"
ЖИВОТНЕ приче које се крију иза монаха на Светој Гори представила је грчка телевизија "Скај" у емисији "ПримеТиме". Пред камерама су се нашли један Кинез који је постао монах, један студент из Солуна који је одмах након дипломе изабрао монаштво, монах који живи у самоћи последње 24 године.
23. 02. 2025. у 11:28
Коментари (0)