КОМПАНИЈЕ КОЈЕ ПРЕВОДЕ ОБЕЋАЊА У АКЦИЈЕ: COCA-COLA HBC СРБИЈА И БАМБИ ПРЕДСТАВИЛИ ИЗВЕШТАЈ О ОДРЖИВОМ ПОСЛОВАЊУ ЗА 2023. ГОДИНУ

Промо

20. 06. 2024. у 16:01

Компаније Coca-Cola HBC Србија и Бамби представиле су Извештај о одрживом пословању за 2023. годину.

КОМПАНИЈЕ КОЈЕ ПРЕВОДЕ ОБЕЋАЊА У АКЦИЈЕ: COCA-COLA HBC СРБИЈА И БАМБИ ПРЕДСТАВИЛИ ИЗВЕШТАЈ О ОДРЖИВОМ ПОСЛОВАЊУ ЗА 2023. ГОДИНУ

FONET Aleksanda Barda

Једанаести извештај компаније Coca-Cola HBC Србија, а четврти који обухвата и податке компаније Бамби, долази са насловном поруком „Одрживост – снага која покреће заједничке промене“. Извештај истиче на који начин фокус на купце и потрошаче, иновације, дигитализацију, запослене и заштиту животне средине доприноси креирању дугорочних вредности. Најављене су и значајне инвестиције које ће додатно интегрисати одрживост у процесе.

Уз тржишно учешће од 44 одсто у категорији безалкохолних пића, односно 48 одсто у категорији бисквита, Coca-Cola HBC Србија и Бамби наставиле су да одговарају на промене у животним стиловима потрошача. Ојачан је део портфолија са мање или без шећера увођењем нових производа, као и безглутенским бисквитима. У категоријама кафе и алохолних пића Coca-Cola HBC Србија је увела чак 40 нових производа, док је Бамби уз иновације започео и врло успешне бренд колаборације – са компанијама Dr Oetker, Фриком и McDonald's. Ипак, као најважније постигнуће у овом сегменту обе компаније истичу неприкосновени квалитет – јер у 2023. није било опозива нити повлачења производа са тржишта.

Vladimir Veličković

Свесни да је дигитализација један од кључних покретача раста, две компаније инвестирале су у последњих годину и по чак 8,2 милиона евра у ову област, поједностављајући процесе, издвајајући више времена за купце и смањујући емисије.

Запослени ове две компаније имали су више од 31.000 сати обуке у 2023. години. Посебна пажња посвећена је оснаживању жена, па у Coca-Cola HBC Србија жене чине 42,5 одсто менаџерских позиција, а у Бамбију 37 одсто.

Vladimir Veličković

У Извештају је приказан и напредак компанија у односу на постављене Циљеве одрживости и достизање нултих емисија CO2. За 17 година Coca-Cola HBC Србија смањила је потрошњу воде за 54,4 одсто и енергије за 58 одсто. У претходној деценији компанија Бамби смањила је употребу воде за 42 одсто. Обе компаније рециклирају 99 одсто отпада који настаје у производњи и канцеларијама, са циљем достизања нула отпада на депонијама.

Напредак у кључним еколошким параметрима најбоље показује наш однос према ресурсима и животној средини. У односу на 2017, директне емисије CO2 смањили смо за 73 одсто, док је Бамби остварио смањење од 47 одсто. Уз 91,5 одсто возила са мањим емисијама у флоти Coca-Cola HBC Србија, односно 65 одсто у флоти Бамби компаније, на правом смо путу да до 2030. имамо целокупни „зелени“ возни парк. Овде се не заустављамо. Настављамо да радимо са добављачима на теми декарбонизације ланца снабдевања, континуирано мењамо нашу амбалажу, користимо ефикаснију расхладну опрему. Иако су циљеви за Нет Зеро постављени за 2040, та будућност је сада. Наредних 16 година видим као период за иновације и превођење обећања у акције“, поручио је генерални директор Coca-Cola HBC Србија и Црна Гора Светослав Атанасов.

Обе компаније набављају целокупну електричну енергију из обновљивих извора. На пунионици Власинка постављени су соларни колектори, док је Бамби у процесу реализације пројекта постављања соларних панела за производњу електричне енергије.

Уз улагања у поменуте иницијативе, Coca-Cola HBC Србија и Бамби настављају да буду поуздан партнер локалној заједници.

Само у 2023. години наше две компаније уложиле су више од 400 хиљада евра у локалне заједнице и додатно донирале преко 200.000 литара пића и 22 тоне производа. Кроз волонтирање, запослени Бамби и Coca-Cola HBC Србија заједници су поклонили преко 2.000 сати подршке. Оснаживање младих и жена, иницијативе за подстицање рециклаже остају наши приоритети у овој области. Истакао бих и да смо значајну подршку пружили спорту и вредностима које промовише, подржавајући као систем Спортске игре младих, највеће дечије спортско такмичење у Европи, али и подршком другим спортским манифестацијама“, навео је генерални директор компаније Бамби Драган Стајковић.

На представљању Извештаја најављене су и велике инвестиције које ће додатно интегрисати одрживост у процесе. Coca-Cola HBC Србија планира изградњу аутоматског складишта, вредног 33 милиона евра, које ће донети иновативне стандарде у логистици. Компанија Бамби планира да инвестира више од 12 милиона евра у проширење капацитета производње кроз инфраструктуру, увођење нових технологија, аутоматизацију и дигитализацију процеса, као и отварање нових производних линија.

Vladimir Veličković

Извештај о одрживом пословању усклађен је са захтевима најзаступљеније светске методологије – Global Reporting Initiative (GRI) и испуњава високе захтеве Глобалног договора Уједињених нација који се односе на Извештај о напретку.

Извештају можете приступити овде: Преузимање (цоца-цолахеллениц.цом)


 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије немогућа мисија у квалификацијама за Светско првенство?

ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?

Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.

14. 12. 2024. у 13:16

Коментари (0)

ШЕШЕЉ О СЦЕНАРИЈУ КОЈИ НИКО НИЈЕ НИ САЊАО: Народ је био у заблуди (ВИДЕО)