ВЕСИЋ ПОРУЧУЈЕ: ЕУ има јасан и конкретан економски интерес за сарадњу са Србијом
МИНИСТАР грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је данас да ће се у пројекат Јадар ући са европским партнерима и да ће више од 85 одсто руде остајати у Србији.
Он је у интервију за часопис Diplomacy & Commerce рекао да ће се правити ланац фабрика које треба да прерађују руду у готове производе као што су батерије, фабрике аутомобила, али да ће се обезбеђивати и значајан део сировине за европску ауто-индустрију.
-То је у складу са политиком Европе, да се сва налазишта која се налазе на територији Европе користе од стране европске компаније - рекао је Весић.
Министар је навео и да је ово први пут да ЕУ има јасан и конкретан економски интерес за сарадњу са Србијом и да мисли да је Србија са тиме суштински ушла у ЕУ.
- Кад ће се то формално десити, то ће бити у наредним годинама, ми ћемо иначе бити прва земља која ће ући, вероватно уз Црну Гору са западног Балкана, али то је за наш историјски договор - рекао је Весић.
Према његовим речима, за наше грађане и грађанке је важно да знају да ће, пошто се сада ради студија процена утицаја на животну средину, осим наших институција, учествовати и најбољи европски институти и да ће се то радити уз помоћ партнера из Немачке, који у томе имају огромно искуство.
- Биће примењени највиши европски стандарди који иначе важе у свакој другој земљи ЕУ и можемо са сигурношћу да кажемо да ће пројекат бити еколошки прихватљив - сматра Весић.
Додаје и да за грађане то значи скоро 20.000 нових радних места, директно или индиректно, а биће и боље плате, што значи око отприлике шест милијарди у инвестицијама.
- Нама су прошле године инвестиције биле 4,5 милијарди, ове године су у првих три до шест месеци 2,3 милијарде. То је за нас огромна добит, повећање домаћег бруто производа, веће плате и веће пензије - казао је Весић.
Према његовим речима, пројекат Јадар ће значити нови живот за Србију и наша земља ће на овај начин имати много већи БДП.
- То што ћемо ми добити од овог пројекта ће бити равно рецимо колико неки наш сусед добија од туризма. Бићемо развијенија земља са бољим платама и бољим животом - нагласио је он.
Министар је додао и да је око овог пројекта било много неистина које су пласиране у јавност, као и да је тај пројекат постао део политичке борбе.
- Када нешто постане део политичке борбе, тада се очигледно користе сва средства. Ми хоћемо ово да вратимо у оно што јесте, а то је да се прича о свим последицама по животну средину и будите сигурни да ће наши европски партнери, пре свега из Немачке, бити активни у томе, јер је ово сада њихов пројекат колико и наш и сасвим сигурно нећемо дозволити да се у Европи не поштују сви стандарди које има Србија и ЕУ - рекао је Весић.
Како је објаснио, грађани ће бити упознати.
Сама студија и усвајање студије, по нашем закону подразумева јавну расправу, учешће јавности, тако да ће сви имати прилику да кажу оно шта мисле.
- Сигуран сам да ће после тога неки људи који су можда подлегли некаквим инсинуацијама разумети шта се све дешава и како ће то бити - рекао је Весић.
Министар је најавио и да ће крајем овог месеца бити завршена брза пруга Нови Сад - Суботица и да остају да се раде још станичне зграде, прецизирајући да ће до краја августа бити готова суботичка зграда, док је новосадска завршена, а да је нова станица у Врбасу при крају.
Весић је навео и да на потeзу ове брзе пруге имаjу три новe станицe, Врбас и нова станица која је између Малог Иђоша и Ловћенца.
- Суботичка и новосадска станица се реконструишу, новосадска је посебно била захтевна, јер је под заштитом - рекао је министар.
Он је нагласио и да нам за саобраћај до Суботице требају нови возови.
Кад је Војводина у питању, радиће се још четири регионалне пруге и како процењује Весић, радови ће почети до краја године јер су пројекти завршени.
- Очекујемо да до 2026. године завршимо 50 километара Војвођанског смајлија. Истовремено ћемо кренути да радимо ауто-пут Суботица - Нови Сад према Србобану и према Врбасу, јер Смајли је истовремено обилазница око Врбаса и оно отвара индустријску зону у Врбасу. Тако да Врбас добија обилазницу, отварање индустријске зоне, налази се на брзој саобраћајници, добија реконструисану пругу према Сомбору и добија брзу пругу - закључио је Весић.
(Танјуг)
БОНУС ВИДЕО:
МОДЕРАН ИЗГЛЕД НОВОГ ТЕРМИНАЛА: Аеродром у Нишу добио још једну зграду
Препоручујемо
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
"ОДВЕЛИ СУ МЕ У ШАТОР, ОДУЗЕЛИ ПАСОШ" Наша певачица очи у очи са Гадафијем: "Нисам била свесна шта се дешава"
ПЕВАЧИЦА је била веома млада и није била свесна шта се дешава...
16. 12. 2024. у 09:20
Коментари (0)