НАУЧНИЦИ ОТКРИЛИ: Како натерати возаче да оставе своје мобилне телефоне док возе
КОРИШЋЕЊЕ паметног телефона током вожње један је од највећих проблема и водећи узрок саобраћајних несрећа.

Архива Новости
Иако земље широм света у својим саобраћајним законима бране употребу паметних телефона (осим у случају хендсфри коришћења), број возача који их и даље користе је забрињавајући.
Како, дакле, натерати возаче да не посежу за својим паметним телефоном током вожње?
Студија коју је спровела група научника у сарадњи са осигуравајућом компанијом „Прогресив“ тестирала је различите стратегије и пронашла две које су биле најефикасније. Што је још занимљивије, ефекти су били видљиви и након што је студија завршена.
НИШТА БЕЗ ТАКМИЧЕЊА И НАГРАДЕ
Студија је укључила 1.653 корисника који су били уписани у програм „Прогресив снепшот“, апликацију за паметне телефоне која детектује употребу телефона током вожње. Пре почетка студије, сви учесници су у просеку користили телефон више од 6,4 минута по сату вожње.
Возачи су били подељени у пет различитих група, а свака је добила другачији „третман” како би их спречио да користе паметне телефоне током вожње. Од едукације о проблему, преко едукативних материјала, преко усменог обећања да ће мање користити телефон у вожњи, до такмичења и финансијских подстицаја.
Донекле очекивано, највећи учинак забележен је у групама које су учествовале на такмичењу (где су формиране листе најбољих резултата) и у онима које су добиле новчану стимулацију (могле су да узму нешто више од 15 долара на крају теста). У овим групама забележено је смањење коришћења паметног телефона у вожњи за чак 20,5 одсто (у такмичарској групи) и чак 27,6 одсто (у групи којој је обећан новац).
Дакле, плаћање возача са конкурентском компонентом показало се као најефикаснији начин да се смањи употреба паметног телефона током вожње. И што је још интересантније, овај ефекат је трајао и након завршетка студије.
КОРИСТ И ЗА ОСИГУРАВАЈУЋЕ КУЋЕ
Гејмификација, односно примена типичних елемената игре (нпр. бодовање, такмичење са другима, правила игре) на друге области активности, није ништа ново. Неки произвођачи аутомобила већ су уградили сличне аспекте у интерфејсе својих хибридних и електричних возила, управо да би подстакли и научили возаче да возе ефикасније.
Али чини се да би увођење оваквих карактеристика било исплативо и осигуравајућим кућама кроз нуђење награде најбољим возачима у виду повраћаја дела премије осигурања или попуста при уплати следеће премије осигурања. Јер поред тога што би возачи возили концентрисаније и безбедније, то би се и финансијски исплатило, а осигуравајуће куће би вероватно морале да исплаћују мање одштете.
Није лоша рачуница, зар не?
(sputnikportal.rs)
БОНУС ВИДЕО - РУСКИ ТОП ГАН: Пилоти руске северне флоте изводе вежбе изнад Баренцовог мора
Препоручујемо

"НОВОСТИ" САЗНАЈУ: Након Литваније, још једна држава забранила прелет српског авиона до Москве
НАКОН Литваније, и летонске власти забраниле су прелет српског авиона до Москве у коме је требало да буде председник Србије Александар Вучић, сазнају "Новости".
06. 05. 2025. у 18:27

НЕБЕНЗЈА ОДУВАО ЛАЖНОГ ВИСОКОГ ПРЕДСТАВНИКА ШМИТА, ПА ИЗАШАО ИЗ САЛЕ: Нећу да те слушам, немаш право да говориш!
У САВЕТУ безбедности Уједињених нација је у току редовна полугодишња седница о ситуацији у БиХ на којој је руски амбасадор Василиј Небензја изјавио је да Кристијан Шмит нема право да говори у име међународне заједнице у Савету безбедност, а онда изашао из сале не желевши да га слуша.
06. 05. 2025. у 17:03

ОБРТ! Бастијан Швајнштајгер скинуо бурму, па поручио: "Било је лепо..."
НЕ СТИШАВАЈУ се приче о разводу Ане Ивановић и Бастијана Швајнштајгера. Иако се бивша тениска шампионка и немачки фудбалски ас годинама представљају као складан пар, друштвене мреже и медији последњих недеља брује о наводној кризи у браку и разводу.
04. 05. 2025. у 11:07 >> 11:11
Коментари (0)