Топ 5 грешака при селидби маркета и како их избећи

Novosti online

10. 08. 2024. у 11:08

СЕЛИДБА маркета је комплексан и изазован процес који захтева много више пажње и планирања него што то већина власника може претпоставити.

Топ 5 грешака при селидби маркета и како их избећи

Фото: pexels.com

Селидба комерцијалног простора укључује велике количине робе, инвентара и специјализоване опреме која мора бити пажљиво пакована, транспортована и постављена на нову локацију.

Ово постаје посебно изазовно када се узме у обзир потреба да се селидба организује ван радног времена како би се смањио губитак у пословању и осигурало да продавница што пре настави са радом.

Осим логистичких изазова, ту је и притисак да се све обави без прекида у раду и без губитка купаца. Сваки дан када продавница није у функцији значи потенцијални губитак прихода и лојалних купаца. Из тог разлога, правилно планирање и избегавање уобичајених грешака кључно је за успешан прелазак на нову локацију.

Грешка 1: Недовољно детаљно планирање

Процес селидбе маркета није само физички захтевнији због количине робе, већ је и логистички комплекснији због потребе да се селидба обави ван радног времена и без ометања пословања. Многи власници погрешно претпостављају да је довољно само организовати транспорт и паковање, али занемарују кључне аспекте као што су координација тимова, временски рокови и стратегије за непредвиђене ситуације.

Детаљно планирање подразумева креирање свеобухватног плана који покрива све фазе селидбе, од почетног паковања до распоређивања робе у новом простору. Први корак је израда временског плана са јасно дефинисаним роковима за сваку фазу селидбе.

Још један кључни аспект је логистика, која укључује координацију између тима за паковање, превозника и радника у новом простору. Ово захтева детаљну комуникацију и јасан ланац одговорности како би се избегла конфузија и кашњења. У случају већих маркета, важно је ангажовати више возила различитих капацитета како би се оптимизовао транспорт и смањило време превоза.

Резервни планови су такође неопходни. Без обзира колико добро планирате, увек постоји могућност непредвиђених околности, као што су технички кварови, лоши временски услови или проблеми са приступом на нову локацију. Имајући резервне опције, као што су додатни радници или алтернативна возила, може значајно смањити ризике и осигурати да се селидба обави у предвиђеном року.


Грешка 2: Непоштовање радног времена

Једна од кључних грешака које власници продавница праве током селидбе је планирање пресељења током радног времена. Ова одлука може имати озбиљне последице, као што су губитак промета, незадовољство купаца и потенцијални пад лојалности клијената. Када селидба омета редовне операције и онемогућава нормално функционисање продавнице, то директно утиче на приход.

Решење за овај проблем је једноставно: планирајте селидбу ван радног времена, идеално ноћу или током нерадних дана. Добар план укључује детаљну координацију са тимом за селидбу, како би се осигурало да се сав посао обави у планираном временском оквиру.

Ангажовање професионалне агенције за селидбе са искуством у ноћним селидбама може додатно смањити ризике и осигурати да се све одвија глатко. Ови тимови су обучени да раде ефикасно и брзо, што је од суштинског значаја када је време ограничено.


Грешка 3: Непрецизно паковање и означавање робе

Када се артикли не пакују систематично или се кутије не обележе јасно, то може резултирати конфузијом, оштећењем производа и значајним кашњењима у поновном постављању продавнице на нову локацију.

Пре селидбе, важно је одвојити време за сортирање производа по категоријама и приоритетима. На пример, артикли који су најосетљивији или имају краћи рок трајања треба да буду спаковани последњи и транспортовани први, како би се смањила могућност оштећења или кварења.

Означавање кутија је кључ за брз и ефикасан процес распакивања. Свака кутија треба да буде јасно обележена не само са садржајем, већ и са назнаком у којој зони или полици ће тај садржај бити смештен у новом простору. Још боље, користити систем боја или бројчане ознаке које одговарају новом распореду продавнице.

Још једна препорука је да тим за селидбу буде унапред информисан о новом распореду продавнице. На тај начин, радници могу постављати кутије директно на локације где ће производи бити изложени, што додатно убрзава процес.


Грешка 4: Заборављање на осетљиве производе

Једна од најкритичнијих грешака током селидбе маркета је занемаривање осетљивих производа попут кварљивих намирница, свежег меса, млечних производа и других артикала са кратким роком трајања. Ови производи захтевају специфичне услове транспорта како би остали у оптималном стању, а неадекватан транспорт може довести до њиховог кварења, што представља велики финансијски губитак и ризик за здравље купаца.

Решење овог проблема почиње са правилним планирањем и одабиром одговарајуће опреме за транспорт. Пре свега, потребно је идентификовати све производе који захтевају посебне услове складиштења, као што су ниска температура, влажност и заштита од директне светлости.


Грешка 5: Недовољно информисање купаца

У свету трговине, лојалност купаца игра кључну улогу, а неправилна или касна комуникација о пресељењу може резултирати губитком поверења и пада промета. Купци који се ослањају на вашу продавницу за редовне набавке морају бити правовремено и адекватно обавештени како би наставили да купују код вас и након промене локације.

Комуникација са купцима треба да почне чим се донесе одлука о селидби. Прво, обавезно поставите обавештење у продавници, на видљивом месту, како би сваки купац био информисан приликом посете. Ово обавештење треба да садржи све кључне информације: нови назив улице, датум пресељења, као и евентуалне промене у радном времену. Додавање QР кода који води на мапу нове локације може бити додатни користан алат.

Дигитална комуникација је подједнако важна. Искористите друштвене мреже, емаил маркетинг и вашу web страницу како бисте информисали ширу публику.

Изазови у саобраћају поготово Београд

За селидбе Београд може се рећи да представљају посебан изазов због саобраћајних гужви, нарочито у ужем центру града и током шпица. Без обзира на то да ли се селите радним даном или викендом, саобраћајне гужве могу знатно продужити време потребно за превоз ствари до нове локације. Посебно је важно планирати селидбу у периодима када је саобраћај мање интензиван, као што су рани јутарњи или касни вечерњи сати. Такође, треба узети у обзир и могуће затварање улица због радова или манифестација, што може додатно закомпликовати процес селидбе. Ангажовање професионалне агенције за селидбе са искуством у Београду може бити од велике помоћи јер ће они знати како да избегну најпрометније руте и оптимизују време транспорта.


Ангажујте агенцију за селидбе са искуством у комерцијалним селидбама

Током овог водича, идентификовали смо пет кључних грешака које власници често праве и пружили савете како да их избегнете. Од неадекватног планирања и лоше комуникације са купцима до занемаривања осетљивих производа, свака од ових грешака може имати озбиљне последице по ваше пословање.

Зато је од кључног значаја ангажовати професионалну агенцију за селидбе која има искуство у комерцијалним селидбама.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
СРАМОТИШ ХРВАТСКУ! Американац у Загребу са БГ таблицама - избушили му гуме (ВИДЕО)

"СРАМОТИШ ХРВАТСКУ!" Американац у Загребу са БГ таблицама - избушили му гуме (ВИДЕО)

"ПУТОВАО сам Босном, Србијом, Бугарском, дословно у све земље у окружењу у последњих шест месеци и био сам у небројено градова и једини град у којем сам се сусрео с насиљем је Загреб."

21. 08. 2024. у 20:10

Коментари (0)

Уштедите до 500 евра на вашем следећем путовању уз Контики!