ПРВИ БРЗИ ВОЗ ДО СУБОТИЦЕ 25. НОВЕМБРА: Од Београда до мађарске границе за само 70 минута
ИЗГРАДЊА деонице брзе пруге Нови Сад - Суботица већ је завршена. Све шине су постављене и спојене. Сада се раде статичка тестирања, а потом крећу динамичка која ће радити немачка компанија "Дојче бан" од 23. септембра до 11. октобра. Први воз на овој траси који ће саобраћати брзином од 200 километара на час креће већ 25. новембра, како је и најавио председник Александар Вучић. Од Београда до Суботице стизаће се за само 70 минута.
Како је за "Новости" рекао Горан Весић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, ова брза пруга која се простире од војвођанске престонице до мађарске границе донеће процват и свим градовима на траси, који никад нису били ближи Новом Саду или Београду.
Вредност радова на изградњи ове железничке трасе је 1,16 милијарди долара. Возови ће према реду вожње на тој прузи саобраћати од пет ујутру до 22 часа. Према договору са мађарским партнерима, њихов део пруге од границе до Будимпеште биће завршен до 2026.
- На исти начин, брзом пругом повезаћемо и југ Србије - каже Весић. - Изградња брзе пруге Београд - Ниш почеће следеће године, али ће овде динамика бити другачија јер ја као министар нећу допустити да стане саобраћај на прузи током изградње као што је то био случај са Нови Сад - Суботица. Ова пруга радиће се у "прозорима" под саобраћајем као што се реконструише тренутно Ниш - Димитровград. Радиће се у три деонице и када буде завршена од Београда до Ниша стизаће се за 100 минута. Тај пројекат вредан је 2,7 милијарди евра, а Европска унија нам на поклон даје чак 610 милиона. То је огроман новац који ће потпуно променити начин живота људи у Србији.
Према његовим речима, пруга је дужине 230 километара и подељена је на три деонице: Београд - Велика Плана, Велика Плана - Параћин и Параћин - Ниш.
- Надам се да ћемо већ у октобру имати прве тендере за претквалификацију за другу и трећу деоницу, да би почетком следеће године могли да имамо извођаче како бисмо до краја наредне године могли да почнемо са радовима на другој и трећој деоници - рекао је Весић.
Истовремено, не заборављамо ни трасу пруге Београд - Бар. Обновљен је њен први део од Београда до Ваљева, сада остаје да реконструишемо и део од Ваљева доВрбнице, односно границе са Црном Гором.
- Ова пруга неће бити пројектована за брзине од 200 километара, већ од 120 километара на сат, што је ипак много брже него што је сада случај - наглашава министар. - Такође, чека нас и реконструкција бројних регионалних пруга, јер железницу полако враћамо тамо где јој је и место, да буде први избор путника, као бржи, комфорнији удобнији, еколошкији, па и јефтинији вид превоза.
Весић је истакао да је у Србији последња пруга изграђена 1976. године, пруга Београд - Бар и да од тада до 2012. није изграђен ниједан центиметар пруга у нашој земљи, док је реконстурисан 31 километар пруга. Каже да је од 2012. до 2023. изграђено нових 108 километара пруга, а реконструисано 842,8 километара.
Препоручујемо
ЗА ТИТУЛУ СЕ БОРИ 230 БОКСЕРА: На Палићу сутра почиње 42. "Војвођанска златна рукавица"
27. 08. 2024. у 16:21
СИЈАРТО ПОРУЧИО: Мађарска мора да буде спремна на нападе на суверену спољну политику
24. 08. 2024. у 17:59
СТИГЛА ПРВА ВЕЛИКА ПРОГНОЗА ЗА ПРОЛЕЋЕ: Европски стручњаци открили какво нас време очекује у марту, априлу и мају (МАПА)
СТРУЧЊАЦИ са сајта Severe Weather Europe објавили су прву дугорочну прогнозу за пролеће и открили какво време очекује Европу у марту, априлу и мају користећи два главна сезонска модела - ECMWF и UKMO.
20. 01. 2025. у 11:29
"НЕМА ВИШЕ МИРА" Немачки генерал дао алармантну изјаву о рату са Русијом
ВИШЕ нема мира између Русије и Немачке, рекао је генерал Бундесвера Андре Бодеман у интервјуу за БР24, преноси РИА Новости.
20. 01. 2025. у 12:50
РАДИОАКТИВНА ТАЈНА У ЛЕДУ ГРЕНЛАНДА: Мрежа тунела и нуклеарни отпад - потенцијални проблем за Трампа (ФОТО/ВИДЕО)
КАКО се планета загрева, "Camp Century" - смештен на једној од најудаљенијих локација на Земљи, око 1.500 километара северно од Нука, главног града Гренланда - постао је предметом обновљеног интересовања и забринутости око тога колико ће дуго остати закопан.
19. 01. 2025. у 10:15
Коментари (0)