ПРВИ БРЗИ ВОЗ ДО СУБОТИЦЕ 25. НОВЕМБРА: Од Београда до мађарске границе за само 70 минута
ИЗГРАДЊА деонице брзе пруге Нови Сад - Суботица већ је завршена. Све шине су постављене и спојене. Сада се раде статичка тестирања, а потом крећу динамичка која ће радити немачка компанија "Дојче бан" од 23. септембра до 11. октобра. Први воз на овој траси који ће саобраћати брзином од 200 километара на час креће већ 25. новембра, како је и најавио председник Александар Вучић. Од Београда до Суботице стизаће се за само 70 минута.

Фото: Танјуг
Како је за "Новости" рекао Горан Весић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, ова брза пруга која се простире од војвођанске престонице до мађарске границе донеће процват и свим градовима на траси, који никад нису били ближи Новом Саду или Београду.
Вредност радова на изградњи ове железничке трасе је 1,16 милијарди долара. Возови ће према реду вожње на тој прузи саобраћати од пет ујутру до 22 часа. Према договору са мађарским партнерима, њихов део пруге од границе до Будимпеште биће завршен до 2026.
- На исти начин, брзом пругом повезаћемо и југ Србије - каже Весић. - Изградња брзе пруге Београд - Ниш почеће следеће године, али ће овде динамика бити другачија јер ја као министар нећу допустити да стане саобраћај на прузи током изградње као што је то био случај са Нови Сад - Суботица. Ова пруга радиће се у "прозорима" под саобраћајем као што се реконструише тренутно Ниш - Димитровград. Радиће се у три деонице и када буде завршена од Београда до Ниша стизаће се за 100 минута. Тај пројекат вредан је 2,7 милијарди евра, а Европска унија нам на поклон даје чак 610 милиона. То је огроман новац који ће потпуно променити начин живота људи у Србији.
Према његовим речима, пруга је дужине 230 километара и подељена је на три деонице: Београд - Велика Плана, Велика Плана - Параћин и Параћин - Ниш.
- Надам се да ћемо већ у октобру имати прве тендере за претквалификацију за другу и трећу деоницу, да би почетком следеће године могли да имамо извођаче како бисмо до краја наредне године могли да почнемо са радовима на другој и трећој деоници - рекао је Весић.
Истовремено, не заборављамо ни трасу пруге Београд - Бар. Обновљен је њен први део од Београда до Ваљева, сада остаје да реконструишемо и део од Ваљева доВрбнице, односно границе са Црном Гором.
- Ова пруга неће бити пројектована за брзине од 200 километара, већ од 120 километара на сат, што је ипак много брже него што је сада случај - наглашава министар. - Такође, чека нас и реконструкција бројних регионалних пруга, јер железницу полако враћамо тамо где јој је и место, да буде први избор путника, као бржи, комфорнији удобнији, еколошкији, па и јефтинији вид превоза.
Весић је истакао да је у Србији последња пруга изграђена 1976. године, пруга Београд - Бар и да од тада до 2012. није изграђен ниједан центиметар пруга у нашој земљи, док је реконстурисан 31 километар пруга. Каже да је од 2012. до 2023. изграђено нових 108 километара пруга, а реконструисано 842,8 километара.
Препоручујемо

ЗА ТИТУЛУ СЕ БОРИ 230 БОКСЕРА: На Палићу сутра почиње 42. "Војвођанска златна рукавица"
27. 08. 2024. у 16:21

СИЈАРТО ПОРУЧИО: Мађарска мора да буде спремна на нападе на суверену спољну политику
24. 08. 2024. у 17:59

ДОГОВОРЕНО ПРИМИРЈЕ ИРАНА И ИЗРАЕЛА: Трамп - Крај рата; Бомбе САД нису уништиле нуклеарна постројења? (ФОТО/ВИДЕО)
РАТ Израела и Ирана - 11. дан.
23. 06. 2025. у 08:17 >> 00:53

ХАМНЕИ ПРЕВАРИО ТРАМПА: Америка гађала празно нуклеарно постројење?
ВИСОКИ ирански извори рекли су Реутерсу да је већина високо обогаћеног уранијума на локацији Фордо уклоњена пре америчког напада.
22. 06. 2025. у 10:37

"БРАТЕ, МОРАМ!" Шта је Бора пред смрт урадио за Жељка
ПОСЛЕ вести о смрти фронтмена групе "Рибља Чорба", која је потресла регион у септембру прошле године, многе славне личности огласиле су се како би поделиле своје успомене на Бору Ђорђевића.
25. 06. 2025. у 08:29
Коментари (0)