ВУЛИН У ВТИ: Представљена нулта серија командно-извиђачких возила
МИНИСТАР одбране Александар Вулин обишао је данас Војнотехнички институт, где је представљена нулта серија командно-извиђачких возила (КИВ), као продукт модернизације борбених-оклопних возила (БОВ-3).
- БОВ је возило које је добро познато нашој војсци. Прошао је све ратове и са њим имамо велика искуства. Знамо које су му врлине и мане и управо смо због тога кренули у процес модернизација БОВ-а. БОВ је сада далеко боље заштићен, повећана му је носивост, наоружан је, опремљен и то је сада возило које може да се носи са било којим сличним возилом које користе неке од богатијих и снажнијих армија него што је наша. БОВ је доказ колико је важно сачувати одбрамбену индустрију, јер је све ово производ наше памети, нашег знања и идеја наших инжењера – истакао је министар Вулин, подсетивши да је врховни командант Војске Србије Александар Вучић увек инсистирао да пре него купимо било које средство на светском тржишту, најпре покушамо да то сами произведемо, или да постојећу технику којом војска располаже сами модернизујемо.
Војска Србије ће наставити да се опрема, наглашава министар одбране и додаје да ниједно наше средство неће бити тек тако одбачено и да ће све што може да се модернизује и унапреди, бити унапређено и модернизовано, јер „на тај начин далеко паметније користимо буџетска средства која су нам на располагању, а борбена готовост и способност наше војске расте и напредује.“
Помоћник министра за материјалне ресурсе др Ненад Милорадовић објашњава да се у Војсци Србије налази више стотина борбених-оклопних возила и да је то један од разлога због којих се ради модернизација те платформе. Такође, он истиче да су усавршавањем борбених оклопних возила БОВ-3 добијене четири варијанте командно-извиђачких возила (КИВ), намењених за команданте пешадијских батаљона, артиљеријских дивизиона, командире артиљеријских батерија и командире извиђачких одељења.
- Једним доста темељним радом постигнуте су тражене карактеристике возила на једном сасвим савременом нивоу. То је доста стара платформа, али модификацијама које су направљене постигнути су врло добри резултати, пре свега што се тиче заштите. Када су у питању параметри: цена и ефикасност, постигнут је врло добар однос и зато се планира даљи рад са овом платформом и њена даља употреба за разне друге намене. По питању заштите, функционалности и комфора посаде, постигнут је актуелни светски ниво, а такође, веома смо задовољни и са оним што је постигнуто по питању проходности возила – истиче Милорадовић и додаје да нулта серија веома доприности способностима Војске Србије, јер се компонентама које се односе на извиђање, ситуациону свесност, новим оптоелектронским, комуникационим и командно-информационим системима који су уграђени у возила, унапређују способности командовања на нивоу батаљона и дивизиона.
Миодраг Вујановић из Војнотехничког института, као руководилац пројекта развоја командно-извиђачког возила објашњава које су све предности КИВ-а у осносу на БОВ и поручује да је направљено возило које је у сваком погледу врло перспективно и може да се користи дуги низ година.
- Суштина командно-извиђачког возила је у комуникационој и рачунарској опреми која је унутра уграђена, а возило је само могућност да командант буде у борбеном распореду и да буде безбедан. Само возило располаже са низом подсистема, од оружаног подсистема, до електро-енергетског подсистема, који се састоји од интерних батеријских ресурса, који омогућавају рад возила и до 24 сата непрекидно. Такође, возило поседује и екстерне изворе као што је агрегат, који омогућава да на било којој локацији извршите допуну батерија и енергетско снабдевање уређаја у возилу. Ту су и врло савремен климо-вентилациони систем, који омогућава посади да успешно ради и у условима екстремних температура. Оптоелектронски систем за вожњу омогућава посади да у свим условима и борбеним и неборбеним успешно вози помоћу тих електронских средстава – наглашава Вујановић и наводи да телекомуникационо-информатички систем у возилу омогућава да се на врло брз и адекватан начин пренесу команде, како би командант увек пред собом имао увид у комплетан распоред и својих и туђих јединица, захваљујући информацијама које добија преко тог система – рекао је Вујановић.
Према речима директора предузећа „ФАП Корпорација“ Прибој, Ранка Вуковића, модернизација БОВ-а је пројекат који је веома важан за будућност те фабрике, људе који раде у њој и за одбрамбену индустрију Србије.
- Најзначајнија ствар је била да су људи схватили да раде један пројекат за себе, за будућност фабрике, а тиме и за државу, да има своје предузеће које ће да прави борбено возило. Да није било ВТИ и људи из Управе за одбрамбене технологије, сами инжењери и радници ФАП-а не би могли да модернизују и интегришу овакав борбени систем, јер је то за нас нешто ново. ФАП је фабрика аутомобила и камиона и то је добро радио. У овој новој фази у којој се ФАП нашао и са својим реструктурирањем и организацијом, видело се да комерцијални програм није будућност за ФАП, већ оно што треба наменској индустрији. Уласком одбрамбене индустрије Србије, уложили смо напоре да се прилагодимо потребама Војске Србије и задацима које нам поставе. Био је то тежак изазов. Нама је финансијски то много значило, а с друге стране био је велики изазов – рекао је Вуковић.
Данашњем обиласку присуствовао је и директор Војнотехничког института пуковник Бојан Павковић са сарадницима укљученим у развој возила БОВ КИВ.
Препоручујемо
ЕЛИТНА БРИГАДА ВОЈСКЕ СРБИЈЕ: Како изгледа и шта су њени задаци (ФОТО)
23. 09. 2020. у 18:01
МАНЕВРИ ВС: Српски „панцир“ први пут гађао циљеве на земљи, а „пасарс“ у ваздуху (ВИДЕО)
21. 09. 2020. у 19:24
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све
НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.
15. 12. 2024. у 12:00
Коментари (0)