НЕБЕСКА ПЕСНИЦА ВОЈСКЕ СРБИЈЕ: Репортери "Новости" на задатку са пилотима моћног хеликоптера Ми-35
ЗА њих кажу да су на небу брзи и окретни као Формула један. Стручњаци за ратну технику истичу да је набавком ових летелица Ратно ваздухопловство Војске Србије ступило у ново, савремено доба и постало истинска регионална сила. Са хеликоптерима Ми-35 српски пилоти су се упознали и сродили - као да одувек лете на њима.
Чувени руски "крокодил", "летећи тенк" или "небеска оклопњача" пуних годину дана је у Војсци Србије. Први рођендан са српском тробојком на репу четири руска јуришника дочекују на редовним задацима у 714. противоклопној хеликоптерској ескадрили "Сенке". То је био повод да репортери "Новости", заједно са министром одбране Небојшом Стефановићем, обиђу припаднике ове јединице на њиховим дужностима и на делу погледају летелицу која никога не оставља равнодушним.
Трочлану посаду Ми-35 на писти аеродрома "Пилот пуковник Миленко Павловић" у Батајници затичемо док обављају претполетни преглед хеликоптера. Ваздухопловни прописи су строги, одступања нема. Свако од чланова посаде има свој задатак - обилазе летелицу, проверавају да ли је све на свом месту, а физички - додиром руке проверавају све значајне склопове.
- Господине министре, посада спремна за лет - у ставу мирно пред хеликоптером на стајанци батајничког аеродрома војнички одсечно је реферисао мајор Бранко Станковић.
Овај стамени ваздухопловац је вођа једне од посада Ми-35, а команде оклопног јуришника дели са другим пилотом капетаном Даријаном Милитаром и техничаром поручником Бојаном Татићем. Они чине тим који је у свако доба спреман да се вине на задатак моћним хеликоптером.
А он је, кажу, за наше услове, скоро па чудо технологије. Одликују га изузетне маневарске способности, чврст оклоп, врхунска опрема, прецизност... Наоружање је посебна прича - моћни топ калибра 23 милиметра "у носу" летелице, радио-вођене ракете "атака", невођени пројектили... Жестока убојна моћ. Све то, комбиновано са модерним нападно-навигационим системом и рачунаром који гарантује прецизан погодак на свакој жељној тачки, чини га небеском песницом војске на земљи.
БОРБА ЗА ЉУДЕ, СТИЖУ ВЕЋЕ ПЛАТЕ
ПРИПАДНИКЕ Ратног ваздухопловства, како наглашава министар одбране, чекају бољи дани и више плате.
- Они раде изузетно захтеван и тежак посао, који само делује филмски. Пролазе безброј сати сложене обуке. Они су чувари који су у сваком тренутку спремни да узлете и боре се за Србију. Зато заслужују да им држава узврати и води рачуна о њима. Примарни задатак који сам себи поставио као министар одбране јесте борба за човека. Изузетно сам задовољан што ће у овој години добити повећање зарада од пет одсто, које добија јавни сектор, али и додатних 10 које смо договорили у разговору са председником Вучићем. Наравно, радићемо да то не буде крај и да наставимо са даљим повећањем њихових плата. Без људи, ништа нам не би вредели ни Ми-35, ни "мигови" нити најбоље летелице света.
Пилоти хеликоптерске авијације први пут су добили опрему која омогућава извршавање борбених задатака у готово свим метео-условима, као и ноћу.
- Каква су искуства са коришћењем наочара за ноћно летење? - интересовало је министра Стефановића.
- Врхунске су. Види се чак и сенка хеликоптера на тлу, стубови далековода, сви већи објекти потпуно јасно. Наочаре су термовизијске, па су видљиви и људи, возила... Сасвим нова димензија летења - у један глас објашњавају пилоти.
Ваздухопловци не крију да је летење на Ми-35 јединствено искуство, неупоредиво са хеликоптерима на којима су имали прилику да лете. Кажу, то је као када се тркачки аутомобил по брзини пореди са - камионом.
Пут до команди оклопног јуришника рођеног у Ростову на Дону, међутим, није био ни лак ни једноставан. Водио је преко шестомесечне обуке, уз незаобилазни убрзани курс руског језика.
- Био је то заиста велики изазов, али исплатило се - каже нам пилот Станковић. - Сви који смо прошли обуку за Ми-35 били смо максимално мотивисани да до детаља упознамо овако моћну машину. То је истински, расни, борбени хеликоптер, а прилика да се лети на њему се не пропушта.
Капетан Милитар и поручник Татић додају да је сваки лет на моћном јуришнику тешком готово 13 тона догађај, али и да се човек у њему осећа подједнако моћно као и летелица која га носи.
Иконом ваздушног ратовања, како потврђује и министар одбране, ваздухопловци су изузетно задовољни:
- Припадници Ратног ваздухопловства изузетно су способни и високообучени. С обзиром на то да су они изузетно задовољни са Ми-35, верујем да је ово одлична летелица. Како ми у шали, кажу једино што би променили јесте да би волели да их имају на десетине - каже Стефановић.
ДОБРО ПАМТИ "МИРАЖ" И СУ-30
МИНИСТАР одбране Небојша Стефановић не крије да му сваки долазак на аеродром "Пилот пуковник Миленко Павловић" и разговор са ваздухопловцима представља несвакидашње задовољство.
- Овде сам долазио и као дете. Посебно добро памтим велики аеромитинг који је на Батајници одржан 1997. године. Руси су дошли са авионом Су-30, а могао је да се види и француски "мираж 2000". Био је то догађај за памћење - каже Стефановић.
Препоручујемо
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све
НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.
15. 12. 2024. у 12:00
Коментари (2)