"ОЧЕКУЈЕМ ДА ЋЕМО РАДОВЕ НА СЕКТОРУ ЧОРТАНОВЦИ ЗАВРШИТИ У НАРЕДНИХ МЕСЕЦ ДАНА" Момировић: Пловност река кључна за снабдевање енергентима
ЈОШ пре осам, девет месеци када је букнула енергетска криза ми смо се максимално мобилисали јер смо знали да ће речни саобраћај бити кључан за снабдевање енергентима и као што видимо, практично једини у Европи немамо већих проблема, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић након обиласка интервентних багерских радова на сектору Чортановци на Дунаву, чији је циљ да се обезбеди прописана дубина пловног пута, чак и у периоду изразито ниског водостаја.
- Очекујем да ћемо радове на сектору Чортановци завршити у наредних месец дана, код Футога за седам до десет дана, а на Сави код Барича за две до три недеље - изјавио је министар Томислав Момировић и додао да предузетим активностима у сврху обезбеђивања пловности речних путева МГСИ успева да обезбеди сигурност снабдевања угљем са река за нашу електропривреду, уз очекивање да ће у том смислу и проблем на Дунаву у Бугарској ускоро бити регулисан.
- Ово је историјски низак ниво Дунава. Ми се налазимо на једној од три локације где изводимо интервентне багерске радове како би обезбедили пловност Дунава. Данас смо у Чортановцима, а радове изводимо и у Футогу, као и на Сави код Барича. Само на ове три деонице ми интервенишемо када је реч о речном саобраћају, остали делови Саве и Дунава су пловни чак и у овим околностима када имамо историјски низак водостај Дунава. Практично од Бугарске до Немачке свуда постоје проблеми због ниског водостаја, и ми смо били принуђени да брзо реагујемо и обезбедимо тзв. минмалну пловност речних путева у Србији - истакао је Момировић.
Министар Момировић је додао да се уз јаку подршку ЕУ инвестира како би се одржали пловни путеви и обезбедила пловност река главним корисницима речног саобраћаја - највећим индустријама попут грађевинске, хемијске и нафтне индустрије, као и пољопривреди.
- На овом делу пловног пута на критичном сектору код Чортановаца на 1.237 километру најнижа тачка, односно минимална дубина, је негде око 2,2 метра. Ми се налазимо на багеру „Млава“ који изводи хидротехичке радове на обезбеђивању још повољнијих услова за пловидбу, у смислу прокопавања и стварања већих дубина за све врсте бродова - изјавио је Милан Николић, начелник одељења за послове лучких капетанија.
Поред сектора Чортановци на Дунаву, МГСИ обавља интервентне багерске радове на још три деонице на Дунаву и Сави. Циљ ових радова је да се обезбеди прописана дубина пловног пута Дунава и Саве, чак и у периоду изразито ниског водостаја, када ниво воде иде далеко испод тзв. ниског пловидбеног нивоа.
БОНУС ВИДЕО:
ПРВИ ДЕО МОРАВСКОГ КОРИДОРА ДО КРАЈА ГОДИНЕ: Министар Момировић са највећег градилишта у Србији
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све
НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.
15. 12. 2024. у 12:00
Коментари (1)