"ОЧЕКУЈЕМ ДА ЋЕМО РАДОВЕ НА СЕКТОРУ ЧОРТАНОВЦИ ЗАВРШИТИ У НАРЕДНИХ МЕСЕЦ ДАНА" Момировић: Пловност река кључна за снабдевање енергентима
ЈОШ пре осам, девет месеци када је букнула енергетска криза ми смо се максимално мобилисали јер смо знали да ће речни саобраћај бити кључан за снабдевање енергентима и као што видимо, практично једини у Европи немамо већих проблема, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић након обиласка интервентних багерских радова на сектору Чортановци на Дунаву, чији је циљ да се обезбеди прописана дубина пловног пута, чак и у периоду изразито ниског водостаја.

Фото: Новости
- Очекујем да ћемо радове на сектору Чортановци завршити у наредних месец дана, код Футога за седам до десет дана, а на Сави код Барича за две до три недеље - изјавио је министар Томислав Момировић и додао да предузетим активностима у сврху обезбеђивања пловности речних путева МГСИ успева да обезбеди сигурност снабдевања угљем са река за нашу електропривреду, уз очекивање да ће у том смислу и проблем на Дунаву у Бугарској ускоро бити регулисан.
- Ово је историјски низак ниво Дунава. Ми се налазимо на једној од три локације где изводимо интервентне багерске радове како би обезбедили пловност Дунава. Данас смо у Чортановцима, а радове изводимо и у Футогу, као и на Сави код Барича. Само на ове три деонице ми интервенишемо када је реч о речном саобраћају, остали делови Саве и Дунава су пловни чак и у овим околностима када имамо историјски низак водостај Дунава. Практично од Бугарске до Немачке свуда постоје проблеми због ниског водостаја, и ми смо били принуђени да брзо реагујемо и обезбедимо тзв. минмалну пловност речних путева у Србији - истакао је Момировић.
Министар Момировић је додао да се уз јаку подршку ЕУ инвестира како би се одржали пловни путеви и обезбедила пловност река главним корисницима речног саобраћаја - највећим индустријама попут грађевинске, хемијске и нафтне индустрије, као и пољопривреди.
- На овом делу пловног пута на критичном сектору код Чортановаца на 1.237 километру најнижа тачка, односно минимална дубина, је негде око 2,2 метра. Ми се налазимо на багеру „Млава“ који изводи хидротехичке радове на обезбеђивању још повољнијих услова за пловидбу, у смислу прокопавања и стварања већих дубина за све врсте бродова - изјавио је Милан Николић, начелник одељења за послове лучких капетанија.
Поред сектора Чортановци на Дунаву, МГСИ обавља интервентне багерске радове на још три деонице на Дунаву и Сави. Циљ ових радова је да се обезбеди прописана дубина пловног пута Дунава и Саве, чак и у периоду изразито ниског водостаја, када ниво воде иде далеко испод тзв. ниског пловидбеног нивоа.
БОНУС ВИДЕО:
ПРВИ ДЕО МОРАВСКОГ КОРИДОРА ДО КРАЈА ГОДИНЕ: Министар Момировић са највећег градилишта у Србији

ДОГОВОРЕНО ПРИМИРЈЕ ИРАНА И ИЗРАЕЛА: Трамп - Крај рата; Бомбе САД нису уништиле нуклеарна постројења? (ФОТО/ВИДЕО)
РАТ Израела и Ирана - 11. дан.
23. 06. 2025. у 08:17 >> 00:53

ХАМНЕИ ПРЕВАРИО ТРАМПА: Америка гађала празно нуклеарно постројење?
ВИСОКИ ирански извори рекли су Реутерсу да је већина високо обогаћеног уранијума на локацији Фордо уклоњена пре америчког напада.
22. 06. 2025. у 10:37

СЛИКА ИЗ СРБИЈЕ КОЈА СЛАМА СРЦЕ: Трагичан разлог зашто рода 2 дана не напушта згариште - изгорело 2 хектара жита
СВАКЕ године, упркос молбама и апелима, велики број људи пали стрљику и на тај начин долази до пожара у којима страдају туђи усеви, али нажалост и животи невиних бића.
27. 06. 2025. у 16:50
Коментари (1)