Наше фирме на светским изложбама јачају глобалну препознатљивост

Новости онлине

27. 01. 2025. у 11:01

СРПСКА привреда на међународним сајмовима од Токија до Чикага.

Наше фирме на светским изложбама јачају глобалну препознатљивост

Фото: Jovanka Ćalina

Домаће компаније различитих сектора привреде, од прехрамбене индустрије до ИТ, и ове године представиће своје производе и услуге на најпрестижнијим светским сајмовима од Азије до Америке, са циљем да повећају извоз, повежу се са међународним партнерима и упознају са најновијим достигнућима у својој бранши. У организацији Привредне коморе Србије и Развојне агенције Србије, већ у фебруару српску прехрамбену индустрију очекују сајмови PRODEXPO, Москва и GULFOOD Дубаи, док ће у марту учествовати у Јапану на FOODEX, Токио.

У 2024. години Привредна комора Србије организовала је учешће српске привреде на 25 међународних сајмова од чега 20 у сарадњи са Развојном агенцијом Србије. На овим светским догађајима представиле су се 362 српске компаније. Потписано је 65 уговора са иностраним партнерима, а очекивана вредност извозних послова је скоро 88 милиона евра.

У марту фирме иду на ИТ сајам ЕMBEDDED WORLD, Нирнберг и Општи сајам привреде BANJA LUKA EXPO, док је април резервисан за Међународни сајам вина VINITALY у Верони и  Међународни сајам привреде у Мостару. У мају ће се компаније представити посетиоцима и учесницима прехрамбеног сајма THE SAUDI FOOD SHOW у Ријаду, Саудијска Арабија, затим сајма вина LONDON WINE FAIR и сајма робних марки PLMA, Амстердам. 

Српска гејминг индустрија учествоваће крајем августа на GAMESCOM у немачком граду Келну, а у октобру на водећем свеском технолошком сајму GITEX GLOBAL
Дубаи и прехрамбеном сајму ANUGA Келн, Немачка.  

У новембру је предвиђено учешће на чак четири инострана сајма од тога два у Кини у Шангају - China International Import Expo-CIIE и PROWINE SHANGHAI, затим PLMA CHICAGO, САД и AGRITECHNICA, Хановер. Сајамску годину српска привреда традиционално завршава учешћем на Међународном привредном сајму у Тирани.

Учешће на међународним сајмовима представља кључну прилику за домаће компаније да прошире пословање, унапреде конкурентност и остваре контакте са партнерима из различитих земаља. Овим наступима,  осим што повећавају извоз, фирме јачају глобалну препознатљивост и међународну позицију, али и сопствени бренд. Сајмови су идеална платформа за директну комуникацију са потенцијалним купцима и партнерима, упознавање са најновијим трендовима и достигнућима у индустријама, размену знања и искуства, што доприноси расту пословања, истиче Јованка Ћалина, руководилац Центра за сајмове ПКС. 

Објашњава да Привредна коморе Србије у сарадњи са Развојном агенцијом Србије организује на водећим светским сајмовима националне штандове на којима се организовано представља наша привреда јер такав наступ има велике предности. „Национални штандови које ми организујемо добар су формат, компанијама штедимо време и новац када је у питању комплетна организација учешћа која траје најмање пола године за сваки сајам, а за неке и дуже. На компанијама је да се добро припреме за представљање, на националном штанду, својих производа и услуга, а једна од најважнијих ставки је да на време информишу потенцијалне партнере о доласку и да закажу унапред састанке“, додала је Ћалина.  

Сајмови који најтраженији, јесу свакако ANUGA у Келну, SIAL у Паризу, који се одржава сваке друге године, PLMA у Амстердаму, GULFOOD у Дубаију. У протеклих неколико година веома је атрактиван и China International Import Expo у Шангају, а Споразум о слободној трговини са НР Кином значајно доприноси већем интересовању српских компанија за извоз производа у ову земљу, оценила је представница ПКС.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ЧИСТА ЕНЕРГИЈА КАО КЉУЧ ОПСТАНКА:  Од визије до одрживе будућности