НА ТЕХНИЧКОМ ПАДАЈУ КО КРУШКЕ: Нова правила за проверу исправности возила донела проблеме возачима
НЕИСПРАВНА сигнализација, не ради жмигавац на ретровизору или задњи брисач, покварена је прскалица за прање шофершајбне, треће стоп светло губи контакт, пукло стакло...
Фото Н. Скендерија
Ово су неки од најчешћих недостатака због којих је у последња три дана, од 50 до 80 одсто возила "оборено" на техничком прегледу.
Од 6. јула је почела примена нових правила и снимање комплетног тока провере исправности аутомобила, што је значајно успорило читав процес. То је главни разлог што је велики број станица већ подигао цене техничког, јер упола мање возила успевају да прегледају. Раније је провера трајала 35, а сада 50 минута до сат времена. Многи још нису кориговали цене, али најављују да ће то урадити од следеће недеље. Тако је преглед пре 6. јула, за путничка возила коштао углавном од 3.000 до 4.500 динара широм Србије, а сада је од 5.000 до 7.000, а за теретна возила негде је и 8.000 динара.
Нова правила су донела и нове проблеме контролорима, који се суочавају са бесом незадовољних возача. Синиша Тодоровић, који ради на једној београдској техничкој линији, истиче да су запослени под великих стресом.
- Дођите да видите шта ми доживљавамо сваког дана, какве вербалне нападе од возача који нису прошли технички - каже Тодоровић. - Лепо смо их саветовали које недостатке да исправе, али нису нас послушали. Њима није проблем цена техничког, дали би и више само да прођу.
Влада Маринковић, из Националне асоцијације техничких прегледа, истиче да су возачи олако схватили промене.
- Нису разумели шта се десило 6. јула и директан утицај снимања камерама на увођење реда у исправност возног парка у Србији - објашњава Маринковић. - Није суштина у цени техничког прегледа, него је неопходно да возачи пре одласка на проверу отклоне недостатке које и сами виде, да не би "падали" због тривијалних ствари. После ће плаћати нови технички, јер не могу да стигну да поправе оно што треба у року од три дана, или ће један период бити без регистрације, што ће их још скупље коштати, ако тако возе.
И Александра Николић, директор техничког прегледа у једном ауто-центру, истиче да су возачи свесни недостатака, али их не отклањају и очекују да ће проћи.
- Сада морају да промене те навике, које су стекли због бројних техничких прегледа који су раније пропуштали разне недостатке - објашњава Николићева. - Пре доласка треба да припреме возило да буде исправно.
ЦЕНЕ РЕГУЛИШЕ ТРЖИШТЕ
ПРЕМА речима Владе Маринковић из НАТЕП скок цене техничког прегледа возила за око 2.000 динара тренутна је реакција, јер је смањен број линија.
- Многи још нису ни набавили камере, други вежбају да раде са видео-надзодром, али што се више њих буде отварало тржиште ће то регулисати и цене ће се вратити - сматра Маринковић.
Препоручујемо
ШТА СПРЕМАЈУ БРИТАНЦИ НА БАЛКАНУ: Специјалац одржао састанак са војим лидерима Албаније, Црне Горе, БиХ, Македоније и Приштине
СПЕЦИЈАЛНИ изасланик Велике Британије за Западни Балкан Карен Пирс организовала је састанак са војним лидерима Албаније, Црне Горе, Северне Македоније, БиХ и самопроглашеног Косова, које је представљао заменик команданта КБС-а генерал-мајор Енвер Чикаћи.
13. 11. 2025. у 15:48
ЗЕЛЕНСКИ АЛАРМИРАО ЕВРОПУ: Русија ће покренути велику агресију на континент, позната и година
УКРАЈИНСКИ председник Володимир Зеленски тврди да Русија планира да покрене велику агресију на европском континенту 2029. или 2030. године, наводећи да на то указује повећана руска производња оружја.
13. 11. 2025. у 10:54
Дарко навео ШЕСТ ствари о животу у Немачкој о којима се ћути: Разбио велики мит, па открио због чега ПОЛИЦИЈА уме да дође на врата
ДАРКО Тешић, који стоји иза популарног Инстаграм профила „Балканац у Немачкој“ недавно је објавио видео који је привукао велику пажњу пратилаца, а у њему на духовит и искрен начин дели своја запажања о животу у Немачкој.
13. 11. 2025. у 18:15
Коментари (43)