ПРОБЛЕМ СА ОБУЋОМ САМО НА СУДУ: Поступак остваривања права толико компликован да потрошачи најчешће одустају, не постоји систем заштите

Е. Б. Т

19. 08. 2021. у 16:23

ВЕЋ годинама се потрошачи највише жале на лош квалитет обуће. Највећи проблем је што они не могу на лак и једноставан начин да докажу да је трговац неосновано одбио рекламацију.

ПРОБЛЕМ СА ОБУЋОМ САМО НА СУДУ: Поступак остваривања права толико компликован да потрошачи најчешће одустају, не постоји систем заштите

Фото Н. Фифић

То је апсурдна ситуација, да поред толиког броја притужби потрошачи немају ефикасан механизам да се заштите. Овако муке купаца са продавцима објашњава Никица Јовановић, из Националне организације потрошача Србије (НОПС), истичући да то мора да се промени.

- Последњих годину дана лабораторије, које су раније анализирале обућу и давале мишљење да ли је рекламација објективна, одбијају да то раде и купци немају од кога да обезбеде стручно мишљење - истиче Јовановићева. - Ми смо раније, као удружење слали потрошаче у лабораторију и након тога смо њихову процену достављали трговцима. Сада то више не можемо да радимо и када се обратимо продавцима и упутимо им опомену пред тужбу, они на то не реагују, јер нема стручног мишљења из лабораторије.

Зато, како наводи, сада купци имају могућност само да иду у судски поступак, а крајње је апсурдно да се толики број пријава решава тим путем. Младен Алфировић из НОПС-а, истиче да не постоји ниједна држава на свету где се проблеми са обућом решавају на суду. Он указује да поједине од тих установа које дају стручно мишљење сарађују са трговцима.

- Оне контролишу сву обућу које одређена компанија увози и дају оцену да ли је у складу стандардима - објашњава Алфировић. - Затим, поново приликом рекламације раде анализу тих истих производа. Како очекивати да ће тада дати супротно мишљење за нешто што су претходно одобрили?

Он наглашава да мишљење лабораторије уопште није обавезујуће за трговца када доноси одлуку о рекламацији, а служи им да образложе своју негативну одлуку. Поступак доказивања је толико компликован да купци, како наводи, углавном одустају од борбе за своја права.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРЕПЛИЋУ СЕ ШПИЈУНСКА И ВОЈНА МРЕЖА ОКО СРБИЈЕ! Појачан притисак на нашу земљу с циљем да промени позиције о националним питањима

ПРЕПЛИЋУ СЕ ШПИЈУНСКА И ВОЈНА МРЕЖА ОКО СРБИЈЕ! Појачан притисак на нашу земљу с циљем да промени позиције о националним питањима

СРБИЈА се тренутно налази у обручу војно-политичког притиска, а све с циљем да се уздрмају наше позиције по питању Косова и Метохије, чврста намера о очувању Републике Српске по Дејтонском споразуму, али и става о украјинскоруском сукобу.

05. 07. 2024. у 07:16

МИЛЕНА ЈЕ КУПИЛА ГАРНИТУРУ, А ОНДА ЈЕ УСЛЕДИО ПАКАО Салони намештаја пробијају рокове за испоруку - Купци кревет сањају, на поду спавају

МИЛЕНА ЈЕ КУПИЛА ГАРНИТУРУ, А ОНДА ЈЕ УСЛЕДИО "ПАКАО" Салони намештаја пробијају рокове за испоруку - Купци кревет сањају, на поду спавају

ДА усељење у стан може да се одужи, а да мајстори, ангажовани на реновирању или адаптацији, нису нимало криви за то, најбоље знају потрошачи приликом куповине намештаја. Све је више примедаба грађана на неажурност и неодговорност салона, јер пробијају договорене рокове доставе. Још већа мука од тога је што се неретко догађа да купљени комади стигну са грешком, па то додатно продужава чекање. Савет зналаца из области заштите права потрошача је да рекламације трговцима упуте писаним путем. Ако то не помогне, сектор тржишне инспекције при Министарству унутрашње и спољне трговине следећа је адреса.

05. 07. 2024. у 08:36

Коментари (2)

Хургада из прве руке - Овог лета посетите са нама бисер египатске обале!