ОД ДАНАС МЕТРО НИЈЕ САМО САН: Све спремно за почетак радова на Макишком пољу у Београду где започиње стратешки пројекат

Б. Борисављевић

22. 11. 2021. у 07:00

НА МАКИШКОМ пољу ће данас, пола века од првог обећања, почети изградња београдског метроа. Министар финансија Синиша Мали најавио је да је све спремно да почну радови и да је данас историјски дан који су чекале генерације наших грађана!

ОД ДАНАС МЕТРО НИЈЕ САМО САН: Све спремно за почетак радова на Макишком пољу у Београду где започиње стратешки пројекат

Макишко поље / Фото Фејсбук

Мали је истакао да су многе претходне власти имале у плану изградњу метроа, али нико никада ништа конкретно није урадио по том питању. Он је нагласио да актуелна власт већ дуго активно ради на овом капиталном пројекту који је од огромног, стратешког значаја за Београд и за Србију.

- Метро који се гради биће најсавременији могући, потпуно аутоматизован, без машиновође - написао је Мали на свом "Инстаграму". - Прва линија дужине 21,1 километар са 21 станицом биће завршена 2028, а повезиваће Железник и Миријево. Друга, од Бежаније и Миријева, дуга 21 километар, имаће 23 станице, а укрштаће са на Савском тргу. Завршетак је планиран за 2030.

Увођењем метроа у систем јавног транспорта планирана је реорганизација постојећих линија градског саобраћаја. Трасе метроа су усклађиване са развојем "БГ воза", а планира се увођење четири линије градске железнице и три линије приградске. Изградња метроа, који је део пројекта "Србија 2025", олакшаће живот грађанима, допринети здравијем начину живота људи, а истовремено ће утицати на раст БДП Србије, истакао је министар Мали.

Заменик градоначелника Београда Горан Весић јуче је на свом фејсбук-профилу објавио слику грађевинске табле која означава који ће се радови изводити у овој фази изградње депоа за метро. Он је навео да ће данас када почну радови, бити тачно 50 година, 11 месеци и 18 дана од првог обећања.

- За ових пола века било је добрих и лоших времена, али никада није било ни политичке одлучности, снажног вођства, пара, законских и урбанистичких предуслова да се метро гради. Сада, први пут, то имамо - написао је Весић. - Београд се захваљује председнику Вучићу зато што је стао иза пројекта изградње метроа и зато што ће Република Србија обезбедити између 4,4 и 4,6 милијарди евра за изградњу прве две линије. Београд, са највећим буџетом у историји који ће 2022. године износити 1,345 милијарди евра, сам не би могао да изгради тако брзо две линије метроа.

Како је Весић прецизирао, прво ће почети насипање Макишког поља са 1,4 милиона кубика песка на око 82 хектара:

- Након насипања почињемо да градимо конструкцију за пругу, основу депоа, аутобуски терминус, паркинг за кориснике, прву станицу, канализацију, два колектора.

ВИШЕ ОД 200 КИЛОМЕТАРА

- ДО 2028. године имаћемо 223 километра градске и приградске железнице, као и нових 42,6 километара трамвајске мреже и 130 нових трамваја - навео је Весић. - Вредност овог пројекта биће више од 1,6 милијарди евра. Људи који живе у приградским општинама имаће градски воз до Београда на сваких десет до 15 минута у шпицу и сваких 45 минута ван шпица.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане

ПРЕСЕДНИК Србије Александар Вучић истакао је јуче приликом излагања о смањењу маржи на кућну хемију и прехрамбене производе, а у оквиру представљања нових економских мера за грађане, да снижење које ће уследити као последица ограничења трговачких маржи обухвата 3000 производа из 23 групе.

25. 08. 2025. у 13:15

Коментари (2)

СВИ СУ ВОЛЕЛИ ЧАРЛИЈА КИРКА И ДИВИЛИ МУ СЕ, ПОСЕБНО ЈА, А САДА ВИШЕ НИЈЕ СА НАМА Трамп се поново огласио