ЧЕКА СЕ МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА: СЕС прихватио иницијативу да се смање акцизе на дизел за транспортна предузећа
ПОСТОЈИ могућност да се смање акцизе на евро-дизел за транспортна предузећа, што би у условима сталног раста цена деривата било изузетно значајно и за привреду и за потрошаче. Социјално-економски савет је крајем јануара прихватио иницијативу Уније послодаваца Србије (УПС) да се овај фискални намет умањи. О томе, како су навели у СЕС-у, треба да се изјасни Министарство финансија, а у наредном периоду ће на ту тему разговарати и са другим надлежним министарствима и локалним самоуправама.
Небојша Атанацковић, почасни председник УПС истиче да се поскупљење транспорта људи или терета оптерећује привреду, подиже цене производа и услуга и негативно се одражава на све грађане као потрошаче:
- Очекујем да ће Министарство финансија да узме у обзир актуелну ситуацију. Социјално-еконимски савет је летос разматрао исто питање и сада је други пут усвојио предлог да надлежни реагују, како би омогућили транспортним организацијама да остану на садашњим ценама. Од када сирова нафта бележи велики скок на берзама, због чега поскупљују и деривати, ова мера је посебно значајна.
Он указује да виша цена транспорта, поскупљује допремање и да се то се одражава на производе у малопродаји. Пољопривредници користе дизел, што повећава цене и њихових производа. Нико у овом тренутку не зна, како наводи, колико ће још да поскупљује сирова нафта, а тиме и деривати. Као што смо недавно писали, бројни аналитичари се слажу да врло брзо, до пролећа, цена црног злата по барелу може да буде виша од 100 долара.
Удружење нафтних компанија Србије се дуго залаже за измену акцизне политике опорезивања горива за све потрошаче, а лане у септембру су представили свој предлог Министарству финансија. Томислав Мићовић из УНКС, истиче да је економија оптерећена вишом ценом деривата, од ратарства до индустрије и транспорта. Снижавање акциза би омогућило растерећење домаће привреде и њену већу конкурентност. Србија има највеће укупне дажбине од свих земаља у региону за дизел и течни нафтни гас. Мићовић указује да виша цена нафтних деривата одвраћа неке купце и они смањују потрошњу, што представља губитак и за државу и за нафтне компаније. Познато је да камиони и путничка возила, када имају могућности, пуне резервоаре у суседним државама.
БЕЗ ГУБИТКА ЗА ДРЖАВУ
У Унији послодаваца Србије (УПС) указују да многе земље истрајавају у одржавању нижих акциза за дизел како би био јефтинији на пумпама.
- У садашњим околностима наша држава има простор да смањи акцизе за дизел и не буде на губитку - објашњава Небојша Атанацковић из УПС-а. - Што је гориво на пумпама скупље, више средстава се слива у буџет по основу ПДВ-а. Са овим растом цена деривата, држава не би била оштећена.
Препоручујемо
КАНДИДАТ ЗА РУМУНСКОГ ПРЕДСЕДНИКА ЂОРЂЕСКУ: Украјина је измишљена држава, биће подељена сто посто
КАНДИДАТ за председника Румуније Калин Ђорђеску изјавио је да је Украјина „измишљена држава“ коју ће поделити суседи.
30. 01. 2025. у 13:44
БРИТАНСКИ ЕКСПЕРТ: Имамо посла са дилетантом – Зеленски не може да поднесе да је крај
ШЕФ украјинског режима Владимир Зеленски подсвесно не може да прихвати тему повлачења украјинских снага у зони борбених дејстава, изјавио је британски војни аналитичар Александар Меркурис
30. 01. 2025. у 07:58
РАСКИД ПОСЛЕ СМРТИ ПРИЈАТЕЉА: Последње појављивање Дачићевог сина са девојком
НАКОН тога Милица се углавном сама појављивала на разним догађајима, кад је и почело да се шушка да је њиховој љубави дошао крај, јер раније никада није био случај да се певачица појави сама на јавном месту.
29. 01. 2025. у 18:41
Коментари (0)