ЧЕКА СЕ МИНИСТАРСТВО ФИНАНСИЈА: СЕС прихватио иницијативу да се смање акцизе на дизел за транспортна предузећа
ПОСТОЈИ могућност да се смање акцизе на евро-дизел за транспортна предузећа, што би у условима сталног раста цена деривата било изузетно значајно и за привреду и за потрошаче. Социјално-економски савет је крајем јануара прихватио иницијативу Уније послодаваца Србије (УПС) да се овај фискални намет умањи. О томе, како су навели у СЕС-у, треба да се изјасни Министарство финансија, а у наредном периоду ће на ту тему разговарати и са другим надлежним министарствима и локалним самоуправама.
Небојша Атанацковић, почасни председник УПС истиче да се поскупљење транспорта људи или терета оптерећује привреду, подиже цене производа и услуга и негативно се одражава на све грађане као потрошаче:
- Очекујем да ће Министарство финансија да узме у обзир актуелну ситуацију. Социјално-еконимски савет је летос разматрао исто питање и сада је други пут усвојио предлог да надлежни реагују, како би омогућили транспортним организацијама да остану на садашњим ценама. Од када сирова нафта бележи велики скок на берзама, због чега поскупљују и деривати, ова мера је посебно значајна.
Он указује да виша цена транспорта, поскупљује допремање и да се то се одражава на производе у малопродаји. Пољопривредници користе дизел, што повећава цене и њихових производа. Нико у овом тренутку не зна, како наводи, колико ће још да поскупљује сирова нафта, а тиме и деривати. Као што смо недавно писали, бројни аналитичари се слажу да врло брзо, до пролећа, цена црног злата по барелу може да буде виша од 100 долара.
Удружење нафтних компанија Србије се дуго залаже за измену акцизне политике опорезивања горива за све потрошаче, а лане у септембру су представили свој предлог Министарству финансија. Томислав Мићовић из УНКС, истиче да је економија оптерећена вишом ценом деривата, од ратарства до индустрије и транспорта. Снижавање акциза би омогућило растерећење домаће привреде и њену већу конкурентност. Србија има највеће укупне дажбине од свих земаља у региону за дизел и течни нафтни гас. Мићовић указује да виша цена нафтних деривата одвраћа неке купце и они смањују потрошњу, што представља губитак и за државу и за нафтне компаније. Познато је да камиони и путничка возила, када имају могућности, пуне резервоаре у суседним државама.
БЕЗ ГУБИТКА ЗА ДРЖАВУ
У Унији послодаваца Србије (УПС) указују да многе земље истрајавају у одржавању нижих акциза за дизел како би био јефтинији на пумпама.
- У садашњим околностима наша држава има простор да смањи акцизе за дизел и не буде на губитку - објашњава Небојша Атанацковић из УПС-а. - Што је гориво на пумпама скупље, више средстава се слива у буџет по основу ПДВ-а. Са овим растом цена деривата, држава не би била оштећена.
Препоручујемо
ИЛОН МАСК ПОДЕЛИО СНИМАК ИСТИНЕ: "НАТО је бомбардовао Београд како би распарчао Србију" (ВИДЕО)
МИЛИЈАРДЕР Илон Маск, власник Тесле, "Спејс Икса", друштвене платформе Икс, поделио је на свом профилу говор у којем Џефри Сакс прича о нелегалном бомбардовању Србије од стране НАТО-а.
12. 11. 2024. у 15:47
"ГЛАВНА ТЕМА ЈЕ ДА ЛИ ЋЕ МОСКВА БИТИ ГАЂАНА" Велико упозорење Вучића: Свет се креће по ивици амбиса!
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић обратио се јавности после говора на Самиту КОП29 у Азербејџану.
12. 11. 2024. у 12:33
НАЈВЕЋИ ЈАТАК "ЗЕМУНАЦА" Она је била последња линије одбране клана - у кући крила килограме кокаина, а онда им пресудила
ПОСЛЕ убиства Ђинђића, она се представљала као Зорица Весић и купила је салаш у месту Путинци, где се једно време скривао врх земунског клана.
13. 11. 2024. у 10:23
Коментари (0)