МОРАВСКИ КОРИДОР - НАЈВЕЋЕ ГРАДИЛИШТЕ У СРБИЈИ: Ангажовано 2.500 радника и 1.000 јединица механизације
РАДОВИ и у потпуности отворене трасе будућег Моравског коридора тренутно су актулени на 50 од укупно 112 километара, колико ће износити дужина првог дигиталног ауто-пута у Србији, речено је у четвртак приликом обиласка тренутно највећег градилишта у земљи.

Фото: С. Б.
Министар грађевинарства,саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић подвлачи да је на радовима Моравског коридора свакодневно ангажовано више од 2.500 радника, односно близу 1.000 јединица механизације.
- Покренули смо ово градилиште, чини ми се, као ниједно пре у земљи - наводи министар Томислав Момировић. - Подигли смо стандарде градње и овај, први дигитални и најшири ауто-пут у Србији биће уједно и најмодернији ауто-пут у југостиочној Европи. Циљ нам је да у наредним месецима завршимо део до Крушевца, односно до Макрешана и Кошева, да у 2023. години завршимо деоницу од Краљева до Чачка и да у 2024. години имамо у потпуности готов коридор. Да урадимо нешто о чему нико није могао да сања пре 10 година.
Министар Момировић додаје да се и велики број грађевинских радника и инжењера из Србије враћа у своју земљу у потрази за послом, као и да са истим намерама у Србију,која представља највеће градилиште у овом делу Европе, долазе и људи из региона и широм света, како би се ангажовали на грађевинским радовима које је покренула Влада.
Александар Антић, директор ЈП „Коридори Србије“, напомиње да ће се у пику имати 80 километара отворених радова и готово 3.500 запослених, што ствара велике изазове у координацији радова, обезбеђивању радника.
- Изузетно је добра кординација Владе Србије, односно Министарства грађевине, Коридора Србије као представника Републике на реализацији овог пројекта, „Бехктел Енке“ као извођача и локалне заједнице које нам даје снажну подршку - напомиње Александар Антић, директор ЈП „Коридори Србије“. Радимо и на великом броју објеката, измештању и заштити инсталација, одводњавању трасе, изради бедема који штити Крушевац од поплава, на хидротехничком уређењу Западне Мораве, као и на великом броју објеката и на сектору 2, где још нисмо ушли са радовима на траси.
Будући Моравски коридор имаће три деонице: Појате-Крушевац (27,83км), Крушевац-Адрани (53,88км), Адрани-Прељина (30,66 км). Нови ауто-пут је првенствено “равничарски”, јер пролази речним долинама. Спојиће „срце Србије“: Расински, Рашки и Поморавски округ. Како је раније предочено, имаће 135 објеката (78 мостова, 24 надвожњака, 12 подвожњака, 30-ак пропуста). По завршетку радова, од Појата до Прељине требали би да се стигне за свега један сат и 10 минута, чиме ће путовање, услед велике густине насељености и бројних саобраћајних препрека и путних ограничења, бити скраћено за најмање два сата.
БОНУС ВИДЕО: БОГАТСТВО ЈЕ САМ СТЕКАО И ОСТАВИО СВОМ ОТЕЧЕСТВУ: Пре 219 година рођен је Капетан Миша
Препоручујемо

ТРЖНИ ЦЕНТАР НА ШЕСТ ХЕКТАРА: Кикинда продаје парцелу за изградњу ритејл парка
24. 02. 2022. у 11:58

ЦЕО ШИД ТУГУЈЕ ЗА ЛЕПОМ МИЛАНОМ: Девојка (26) трагично преминула, данима се опраштају од ње на друштвеним мрежама
ДЕВОЈКА Милана Мишић (26) из Шида трагично је преминула 15. јула, а на вечни починак испраћена је два дана касније у пратњи неутешне породице, пријатеља, рођака и многобројних суграђани који се данима од ње опраштају на друштвеним мрежама.
27. 07. 2025. у 08:48

ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМЦИ ХАПШЕЊА ШИПТАРСКОГ ТЕРОРИСТЕ: Овако је пао бивши припадник ОВК у Свилајнцу, ево за шта се сумњичи (ВИДЕО)
ШИПТАРСКИ терориста и бивши истакнути припадник терористичке ОВК Халили Лулзин, ухапшен је данас у Свилајнцу, у заједничкој акцији Безбедносно-информативне агенције, Службе за откривање ратних злочина УКП МУП-а Републике Србије, а у сарадњи са Тужилаштвом за ратне злочине.
22. 07. 2025. у 20:54

НАУЧНИЦИ У СТРАХУ - РИЗИК ОД НЕСТАНКА: Ада Бојана и Бококоторски залив у опасности - море никада није било такво
НИВО Јадранског мора ће, према пројекцијама, до краја века порасти 35 центиметара (цм), што ће угрозити обалска подручја, посебно подручје Аде Бојане и делове Бококоторског залива, наводи се у прошлогодишњем Нацрту Националног плана Црне Горе за прилагођавање на климатске промене.
25. 07. 2025. у 08:55
Коментари (0)