БЕЗ МАСКИ ШМИНКА ОПЕТ АКТУЕЛНА: Продаја декоративне козметике у целом свету бележи велики раст

Е. Б. ТАЛИЈАН

11. 07. 2022. у 14:00

ЖЕЉА за шминкањем се вратила на велика врата након укидања ковид ограничења, и снажно погурала продају декоративне козметике. Тај тренд је присутан и у Србији, као и на тржиштима широм света.

БЕЗ МАСКИ ШМИНКА ОПЕТ АКТУЕЛНА: Продаја декоративне козметике у целом свету бележи велики раст

Фото: M. Anђела

У првом квараталу ове године, шминка у нашој земљи бележи најбржи раст међу козметичким артиклима, у поређењу са истим периодом лане. Највише је скочила продаја ружева и сјајева, чак за 50 одсто. Потражња за шминком за очи већа је готово 25 одсто, а за пудерима, подлогама и руменилима, порасла је више од 30 процената.

Како за "Новости" наводе у компанији "Лореал", категорија шминке је сада толико динамична да сви производи имају раст, не само у односу на прошлу годину, већ премашују и вредности из првог квартала 2019. године. У поређењу са тим периодом пре пандемије, највише је скочила тражња за шминком за очи и усне, око 20 процената. Овај тренд оцењују као природан, након разних рестрикција које су постојале током ковида.

- У Србији, као и на већини тржишта у нашем региону, али и широм света, шминка је категорија која је била највише погођена за време пандемије, пре свега јер је највише ослоњена на друштвена окупљања - кажу у "Лореалу". - Ипак, постојали су неки сегменти који су били отпорнији чак и током тог периода, попут шминке за очи. То се пре свега односи на маскаре, шминку за обрве и коректоре за подручје око очију, односно све што је изнад маске и што је омогућавало женама да се изразе.

УТИЦАЈ ДРУШТВЕНИХ МРЕЖА

- ДРУШТВЕНЕ мреже, односно, инфлуенсери, блогери и познате личности, све више утичу на избор крајњег потрошача - наводи Мила Литвињенко, власница "Ауре". - То је посебно изражено код млађих. Популација од 35 година, па навише, већ има изграђене ставове. Они су лојалнији купци и не мењају своје изборе тако лако.

Они наводе да су кармини и остали производи за усне најтеже прошли током ковида, али да је и ту постојао изузетак, попут дуготрајног ружа за усне, који је био отпоран на размазивање и ношење испод маске. За ту врсту кармина је током пандемије скован израз "маск-френдли".

Фото: M. Anђела

Мила Литвињенко, власница домаће козметичке куће "Аура", такође, указује да је скок продаје шминке у првом кварталу ове године повезан са укидањем рестрикција које су постојале током пандемије. Артикли декоративне козметике, како наводи, бележе раст од 30 одсто, па навише.

- Годишње доба, такође, утиче на потражњу за одређеним производима - објашњава за наш лист Литвињенко. - Лети се повећава продаја лакова за нокте, као и сјајева, и разних бронзера.

КАРМИН ИНДЕКС

ТАКОЗВАНИ кармин индекс је израз који је сковао Леонард Лаудер из компаније Estee Lauder, како би описао повећану продају козметике и шминке током рецесије у ЕУ и САД, почетком 2000-их година. Он је тврдио да продаја кармина може да буде економски индикатор. Заправо, жене су пазарећи ружеве, замениле скупље куповине које нису могле да приуште, попут хаљина и ципела, током тешке кризе. Слична појава је забележена током пандемије, када је због ношења маске скочила продаја шминке за очи. Сада се, како подаци указују, изгледа "кармин индекс" вратио.

Прво пандемија, а затим и сукоб у Украјини довели су до озбиљних поремећаја у ланцу снабдевања. То отежава рад свих светских компанија, па тако и козметичких. Како указује Литвињенко, и пословање "Ауре" се одвија под ванредним околностима, јер су везани за добављаче широм света.

- Русија и Украјина су биле велика тржишта за козметику - наводи власница домаћег бренда. - Тренутна ситуација се одражава на многе сегменте пословања.

У "Лореалу" кажу да се и њихова компанија суочава са проблемима у ланцу снабдевања. Они указују да на тај поремећај утиче и велики недостатак возача камиона, као и значајан раст цена горива. Осим ових фактора који су глобалне природе, до повремених застоја у овој компанији долази и због немогућности прилагођавања производних капацитета повећаној потражњи за артиклима у врло кратком року. Како наводе, ситуација се стабилизује, те у другој половини ове године очекују значајно мање проблема у ланцу снабдевања. 
 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТУРСКА ДРХТИ ПРЕД ПРЕТЊОМ ИЗРАЕЛА: Избија трећи светски рат? (ВИДЕО)

ТУРСКА ДРХТИ ПРЕД ПРЕТЊОМ ИЗРАЕЛА: Избија трећи светски рат? (ВИДЕО)

МИНИСТАР одбране Турске, Јашар Гулер, изјавио је да Израел може да нападне Турску, чиме је подржао раније изјаве председника Ердогана, који је Израел описао као директну претњу за земљу.

14. 11. 2024. у 17:17

Коментари (0)

НОВАК ЂОКОВИЋ НИЈЕ НАЈБОЉИ СВИХ ВРЕМЕНА! Стефанос Циципас забио нож у леђа Србину, ево и како (ВИДЕО)