ЗА ВОЗ ДАЛЕК ДРУГИ ПРАВАЦ: После искакања композиције са амонијаком, траже се решења за транспорт
СВА роба која је до недеље, када је код села Сопотски Хан са пруге исклизнуо воз са 20 цистерни амонијака, од којих су се четири преврнуле, највероватније ће убудуће морати да се транспортује - друмом.

В.Ћ.
Бар док се не поправи овај део, иначе старе пруге, ако се на томе уопште буде радило до реконструкције колосека, која би, како је најавио Горан Весић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, требало да почне најкасније 1. јуна.
Сваког дана пругом Ниш - Димитровград ове године ишло је у просеку 11 теретних возова. Опасне материје су биле тек у једном до два воза дневно, јер је за шест месеци ове године, 48 композција возило такав товар. Ова траса је део међународне пруге, која нашу земљу спаја са Бугарском. Алтернативни железнички правац био би знатно дужи и водио би преко Румуније или Грчке.
Како је пруга, која се иначе користила само за теретни саобраћај, и то максималном брзином од 30 километара на сат, сада не само ван функције, него и неприступачна, савим је вероватно да ће они који могу, робу у наредном периоду возити друмом.
Прилаз прузи прво треба да се рашчисти, а онда да се почне са уклањањем цистерне, из које је амонијак цурио и после акцидента у недељу.

Фото МУП СВС
Иначе, терет српским пругама вози више оператера. Када је реч о државном, "Србија каргу", од Ниша до Димитровграда, сваког дана пређе у просеку пет њихових возова. У њима су најчешће угаљ, мазут, контејнери...
- На прузи Ниш - Димитровград просечно је месечно, у претходних годину дана, саобраћало 347 возова, а на прузи Ниш - Димитровград 48 који превозе опасне материје - кажу у "Инфраструктури железница Србије". Алтернативни правци су много дужи, што би време и дужину путовања теретних композиција између Србије и Бугарске значајно повећало. Први алтернативни правац је преко Румуније до Темишвара, а одатле преко Вршца за Србију. Други алтернативни правац је преко Грчке и Северне Македоније, али је према нашим сазнањима пропусна моћ овог транспортног правца мала.
У Привредној комори Србије објашњавају да им се чланови још нису жалили због прекида транспорта на овом правцу. Наводе да наше компаније, ипак, чешће прибегавају друмском превозу.
- Код нас роба пре свега иде камионима - каже Бојан Станић из ПКС. Угаљ иде железницом, и можда гориво.
Железнички превозници, међутим, појашњавају да за оне који користе робни транспорт пругом није једноставно да се пребаце на друмски. Да би надоместили један воз, морали би да ангажују 20 камиона. С друге стране, незгоде на овом делу пруге која је сада ван употребе због акцидента, толико су честе, да је поправка неопходна и сви је једва чекају.
Препоручујемо

"НЕМА ПРЕКОРАЧЕЊА ГРАНИЧНЕ ВРЕДНОСТИ": Последња мерења амонијака у ваздуху у Пироту
28. 12. 2022. у 09:58

МЕРЦ ПОЗВАО ПУТИНА И ЗАПРЕТИО: Ако се не састанеш са Зеленским, онда...
НЕМАЧКИ канцелар Фридрих Мерц позвао је шефа Кремља Владимира Путина да се састане насамо са украјинским председником Володимиром Зеленским.
26. 08. 2025. у 14:34

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане
ПРЕСЕДНИК Србије Александар Вучић истакао је јуче приликом излагања о смањењу маржи на кућну хемију и прехрамбене производе, а у оквиру представљања нових економских мера за грађане, да снижење које ће уследити као последица ограничења трговачких маржи обухвата 3000 производа из 23 групе.
25. 08. 2025. у 13:15

Објављене наге фотографије водитељке РТС-а - као од мајке рођена (ФОТО)
ВЕОМА изазовне фотографије.
25. 08. 2025. у 20:24
Коментари (0)