СВАКИ ДРУГИ БИРА БРЗУ ПРУГУ: Захваљујући "Соколу" током 2022. дуплиран број путника у возовима
БРЗИ "соко" превезао је досад више од 1,3 милиона путника. Релација Београд - Нови Сад постала је најпопуларнија на српској железници.

Foto: Ministarstvo
Скоро сваки други путник који иде пругом, путује управо између ова два града. С друге стране, упозоравају аутобуски превозници, они су на овом потезу скоро изгубили посао.
Подаци статистике за прва три квартала прошле године показују да је железнички саобраћај користило чак 74 одсто више путника него претходне године. Пругом је путовало око 3,7 милиона грађана, а у истом периоду претходне године - око 2,15 милиона људи. Када се томе дода број продатих карата у последњем кварталу, разлика је још већа.
- Број превезених путника на српским пругама већи је за 104,88 одсто у односу на претходну годину - кажу у "Србија возу". - Већи је и укупан број километара који су путници прешли возом, такозвани путнички километри. Тај број је повећан за око 137 одсто. Највећи утицај на оба показатеља има пуштање у саобраћај пруге великих брзина Београд Центар - Нови Сад. Учешће броја превезених путника на релацији Београд - Нови Сад, у укупном броју превезених путника износи око 45 одсто. На другим релацијама није било значајнијег повећања броја превезених путника и путничких километара.
Саобраћајна статистика показује већи број и друмских путника. И то за око 13 одсто у првих девет месеци. Превозници, међутим, објашњавају да су и даље далеко од резултата из 2019. године и периода пре пандемије.

Фото: Н. Скендерија
- На деоници Београд - Нови Сад аутобуски саобраћај је уништен - објашњава Мирко Вучинић из удружења "Панонтранс". - Цена аутобуске карте на релацији Београд - Нови Сад није мењана сигурно 15 година и износи око 5,5 до 6 евра. Цена возне карте је 3,5 евра. Када је нешто тако нереално јефтино, нормално је да сви користе тај превоз. Статистика показује благи пораст, али је то поређење са 2021. гидином када смо до 1. септембра имали безброј ограничења. Нисмо ни близу броја путника из 2019. године. Додатан проблем је нереално скупо гориво. И то је један од разлога зашто је доста путника кренуло железницом. Да човек сам иде аутомобилом, то путовање би коштало 30 евра тамо и назад.
КРАЈЕМ 2025. БРЗИМ ДО БУДИМПЕШТЕ
ПРУГА Нови Сад - Суботица требало би да буде готова у авугусту 2025. године. После тога иде шест месеци тестирања. До краја 2025. би требало да буде пуштена у саобраћај. И Мађари ће тада завршити. Крајем 2025. године очекују се да брзим возом до Будимшете стижемо за два сата и 45 минута.

ПОРОДИЦЕ У ШОКУ НАКОН ШТО СУ ОТВОРИЛЕ КОВЧЕГЕ СА ТЕЛИМА: Нове бизарности након пада авиона у Индији
СИН жене која је погинула у паду авиона компаније Air India изјавио је за Би-Би-Си да су у ковчегу с телом његове мајке пронађени и „други остаци“.
23. 07. 2025. у 16:49

ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМЦИ ХАПШЕЊА ШИПТАРСКОГ ТЕРОРИСТЕ: Овако је пао бивши припадник ОВК у Свилајнцу, ево за шта се сумњичи (ВИДЕО)
ШИПТАРСКИ терориста и бивши истакнути припадник терористичке ОВК Халили Лулзин, ухапшен је данас у Свилајнцу, у заједничкој акцији Безбедносно-информативне агенције, Службе за откривање ратних злочина УКП МУП-а Републике Србије, а у сарадњи са Тужилаштвом за ратне злочине.
22. 07. 2025. у 20:54

НАУЧНИЦИ У СТРАХУ - РИЗИК ОД НЕСТАНКА: Ада Бојана и Бококоторски залив у опасности - море никада није било такво
НИВО Јадранског мора ће, према пројекцијама, до краја века порасти 35 центиметара (цм), што ће угрозити обалска подручја, посебно подручје Аде Бојане и делове Бококоторског залива, наводи се у прошлогодишњем Нацрту Националног плана Црне Горе за прилагођавање на климатске промене.
25. 07. 2025. у 08:55
Коментари (0)