НЕМАЧКА ПРАВИЛА ЗА СРПСКЕ ФИРМЕ: Добављачи великих фирми мораће да прилагоде еколошке стандарде
СРПСКА предузећа, која су добављачи великих немачких компанија, очекују од својих купаца детаљна објашњења како да испуне нова правила. У Немачкој од почетка ове године предузећа са више од 3.000 запослених морају у производним процесима да испоштују еколошка, али и правила из области заштите људских права. Исто, међутим, важи и за њихове добављаче. За српске компаније, како се чини, проблем би могао да буде у делу строгих захтева по питању заштите животне средине.

Фото Танјуг
У Србији укупно 3.000 предузећа послује са немачким фирмама. Нису сва погођена овим прописима, јер не важе за извознике финалних производа. Ове године се тиче само оних који послују са фирмама бројнијим од 3.000 људи, а од следећег јануара праг ће се спустити на 1.000 запослених.
- Велике компаније, које дуже раде са немачким партнерима већ знају о чему се ради - објашњава Тања Линдел из Привредне коморе Србије. - Важно је да за компаније које не испуне те услове, то није елиминациони фактор. Закон прописује да се уради анализа ризика, успостави систем менаџмента ризика и да се ради на решавању ствари. Сада и немачке фирме испитују своје процедуре и очекује се да половином године пошаљу упутства добављачима. Наше компаније могу делимично да се прилагоде, али тек када добију смернице, које ће стићи половином године.
За домаће компаније део о људским правима неће бити споран, јер је и Србија потписница свих кључних декларација. Проблем би могле да имају у погледу ограничене емисије угљен-диоксида и то приликом производње, али и приликом транспорта.
- Ускоро ће и остале европске земље увести то правило, Немачка је само прва - каже Драгољоуб Рајић из Мреже за пословну подршку. - Овим законом су погођене немачке веће компаније које раде у Србији и домаће које нешто производе за њих. Морају да докажу како су произведене сировине из угла емисије угљен-диоксида. Значи да је проблем и употреба дизела и струје, која се две трећине производи из угља. То би могло да значи да ће те фирме морати да потписују уговоре са "Електропривредом Србије" и купују само струју из обновљивих извора. Мораће да користе и машине које не стварају емисију угљен-диоксида. Највећи проблем је транспорт. Железница је еколошки прихватљива, али за наше фирме је она неконкурентна. Транспорт траје много дуже. Наше процене су да би трошкови прилагођавања читаве привреде, у наредних пет до осам година, могли да буду између три и 3,5 милијарди евра.
С. БУЛАТОВИЋ
ХЕЛП ДЕСК
ПРИВРЕДНА комора Србије управо је из овог разлога покренула "хелп деск" телефон на који могу да се обрате за савет све фирме које имају дилему на ову тему. Иста ствар већ неколико година функционише и у Немачкој. Српске фирме се још не јављају у великом броју. Већина чека детаљна упутства која ће им половином године стићи од немачких партнера.

ВУЧИЋ СЕ ХИТНО ОГЛАСИО ИЗ АВИОНА: Стигла ми је фантастична вест од Ђорђе Мелони (ВИДЕО)
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић огласио се из авиона и рекао да му је стигла фантастична вест из Рима.
04. 04. 2025. у 12:49

СРБИ ВИШЕ НЕ МОГУ ДА ПУТУЈУ БЕСПЛАТНО У ОВУ ЕВРОПСКУ ЗЕМЉУ: Треба вам посебна дозвола, ево колико кошта
ЕВРОПСКИ држављани који путују у Велику Британију од данас морају имати дигиталну пропусницу за улазак у земљу, за коју британска влада тврди да ће побољшати безбедност граница.
02. 04. 2025. у 10:16

"НЕМОГУЋЕ ЈЕ ПОБЕЋИ ОД ТОГА": Здравко Чолић први пут о оптужбама да воли мушкарце
ПОЗНАТИ певач Здравко Чолић (73) познат је по томе што свој приватни живот чува далеко од очију јавности. Ипак, једном приликом одлучио је да направи изузетак и открије неколико личних детаља који су изненадили његове обожаваоце.
06. 04. 2025. у 11:39
Коментари (0)