БОР ЧЕКА ВЕЗУ СА АУТО-ПУТЕМ: За бољом инфраструктуром иду и инвеститори

С. Б.

03. 03. 2023. у 14:22

ПРИВРЕДА по правилу прати саобраћајне коридоре. Понекад, попут ауто-пута Београд-Зрењанин, и друм се примиче индустрији. У овом тренутку се у Србији гради око 500 километара путева, па ће брзе саобраћајнице и ауто-путеви стићи и до југа и до истока земље, а управо су то области у којима би гушћа путна мрежа привукла и инвеститоре.

БОР ЧЕКА ВЕЗУ СА АУТО-ПУТЕМ: За бољом инфраструктуром иду и инвеститори

У 2019. нашим коридорима прошло чак осам милиона возила више него 2020.

Ни Банат није део до кога се тренутно брзо стиже, али се градња давно најављеног ауто-пута Београд - Зрењанин - Нови Сад очекује следеће године.

- Не знам заиста зашто касни, али генерално нам тај пут треба - сматра Слободан Аћимовић, професор Економског факултета. - Некада је планиран као брза саобраћајница, а сада се говори о ауто-путу. Генерално, свако улагње у ауто-путеве је добро и корисно. Свако грађење путева проширује могућност да нам дођу нови инвеститори. Битан је пут и за "Линглонг", и тек када крену са радом видећемо колико је то велкики произвођач. И ово није први пут да се изађе у сусрет инвеститору. Ми смо и "Фијату" обећали везу са ауто-путем. И то је било у пакету. Излази се у сусрет великим компанијама.

За бољим путевима можда би кренули инвеститори и у Источну и Јужну Србију.

- У Источној Србији пре свега недостаје путне инфраструктуре и ту очекујем велики бољитак од брзе саобраћајнице Пожаревац-Голубац - додаје Аћимовић. - Очекујем да ће она продужити даље ка Мајданпеку или ће се тај део решити попречном везом, ауто-путем "Карађорђе". Он од Лајковца, преко Свилајнца, иде до Бора. У Бору послују наша два највећа извозника. То су две "Зиђинове" фирме. Бор је велики индустријски центар. Логично је да се повеже са ауто-путем. Делимично постоји проблем и у Јужној Србији. То би могао да надомести пут Ниш-Мердаре.

Брза саобраћајница од Пожаревца до Голупца би требало да се заврши половином 2025. године. Ове године у буџету је за њу одвојено 9,3 милијарде динара. Радови теку и на будућем ауто-путу Ниш-Мердаре. Ове године је за овај пројекат уписано 3,47 милијарди динара.

РЕД НА ЖЕЛЕЗНИЦУ

ПУТНА инфраструктура је у фокусу годинама уназад. Струка верује да је ред да се сада више улаже у железничке правце.

- Железничка инфраструктура је на реду за улагања - сматра порфесор Слободан Аћимовић. - Треба да се заврши пруга Нови Сад - Суботица и да почне реконструкција Беогрд-Ниш. Ту је и пруга до границе са Црном Гором. То су нам најважнији пројекти у наредних неколико година. Не треба стопирати улагња у путеве, али ревитализација пруга треба да је приоритет.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРИЧА О НАЈСТАРИЈЕМ СРПСКОМ КРСТУ КОЈИ ЖИВИ ПРЕКО 1.000 ГОДИНА: Преноси се са колена на колено и окупља људе све три вере (ВИДЕО)

ПРИЧА О НАЈСТАРИЈЕМ СРПСКОМ КРСТУ КОЈИ "ЖИВИ" ПРЕКО 1.000 ГОДИНА: Преноси се са колена на колено и окупља људе све три вере (ВИДЕО)

У НАЈНОВИЈЕМ пројекту "Новости" под називом "Другачије приче" доносимо вам ексклузивне снимке са планине Румије и причу о најстаријем српском крсту који породица Андровић из околине Бара чува више од 1.000 година.

02. 07. 2024. у 15:14

ХИТНА ПОРУКА ЛЕ ПЕНОВЕ: Макрон хоће да изврши административни државни удар

ХИТНА ПОРУКА ЛЕ ПЕНОВЕ: Макрон хоће да изврши административни државни удар

ЛИДЕРКА француске крајње деснице Марин ле Пен оптужила је данас француског председника Емануела Макрона да жури да именује највише званичнике, што она види, како је навела, као преотимање власти.

02. 07. 2024. у 14:14

Коментари (0)

ТРУДНОЋА И ПРОШИРЕНЕ ВЕНЕ: Узроци, последице и савети стручњака