САМО 35 МИНУТА ИЗМЕЂУ ДВА ГРАДА: Саобраћај, а и путнички воз између Суботице и Сегедина, треба да крене крајем октобра
ПРЕМА ономе што је до сада урађено, ова пруга дужине 26,63 километра, постављена још давне 1885, биће једна од најмодернијих електрификованиг европских железничких деоница.
- Пруга Суботица - Сегедин је изграђена и од октобра се креће са путничким саобраћајем, а у наредне две године радиће се заједнички преглед путника на станици. Од 2025. године имаћемо заједнички гранични прелаз у Сегедину - најавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.
Теретни саобраћај између два братска града кренуо је прошлог августа, а сада се с нестрпљењем очекује и полазак путничког воза. Железничке станице на Палићу, Бачким Виноградима и Хоргошу су у потпуности обновљене и у њима су монтирани сви неопходни уређаји који обезбеђују функционисање железничког саобраћаја. На Палићу и Хоргошу су изграђени пешачки потходници - подземни пролази, а за особе са тешкоћама у кретању постоји и лифт. Изграђене су и две нове железничке станице, једна код Јавног складишта у Суботици, а друга у Хајдукову, тако да ће са српске стране трасе воз стајати на пет места.
Између Суботице и Хоргоша изграђено је укупно 13 железничких прелаза, сваки је опремљен најмодернијом светлосном сигнализацијом и аутоматском рампом. Ова опрема постављена је чак и на укрштањима пруге са земљаним путевима. Пруга се из Суботице и Хоргоша преко државне границе, наставља на мађарској територији у дужини од 12,6 километара до Сегедина.
Теретни возови на једној од најмодернијих пруга у Србији, у коју је са српске стране уложено више од 85 милиона евра, саобраћају брзином од 100 километара на сат, док ће путнички ићи и до 120 километара на сат. Путовање између два града трајаће нешто више од пола сата.
Предложено је девет парова полазака - у три ујутру, један пре подне, један по подне, два предвече и увече још два пара. То би и те како значило мештанима пограничних места који свакодневно прелазе државну међу да би ишли у школу или на посао.
Оно што је потребно јесте да се успостави систем царинске и пасошке контроле између две државе, што је дуга и озбиљна процедура. Тежње су да се пасошка контрола одвија без заустављања воза и изласка путника, на једном месту, у Сегедину. Јер је, сложићемо се, нонсенс да путовање траје 35 минута, а да путници у Хоргошу, све са стварима излазе и узлазе из воза и чекају на контролу.
Почело после Орбанове посете
ПОДСЕТИМО, "Модернизација пруге Суботица - Хоргош" почела је 18. октобра 2021. године у Хоргошу, у присуству председника Србије Александра Вучића и премијера Мађарске. Тада је овај пројекат представљен као симбол пријатељства две суседне земље, али и претходница другог, још већег пројекта изградње брзе пруге између Београда и Будимпеште, чија је реализација, такође, у пуном јеку.
Препоручујемо
СА ПРОЈЕКТАНТИМА НА ВЕЗИ: Припрема се реконструкције пруге Београд-Ниш
08. 05. 2023. у 15:31
ОВО СУ НОВЕ ЦЕНЕ ГОРИВА: Ево колико ћемо наредних седам дана плаћати бензин и дизел
25. 08. 2023. у 10:14
ГРЕШКА ИЛИ ПОХЛЕПА? Паковање од 360 грама и 1,8 килограма прашка за веш по истој цени
25. 08. 2023. у 17:00
„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за "Билд" о руским бомбама - "Ово није могло да се замисли..."
НА ЗАПАДУ нису могли да верују да постоји тако масивна бомба као што је ФАБ-3000 коју су руске снаге недавно употребиле у Украјини, оцењује немачки новинар Јулијан Репке у репортажи за „Билд“.
22. 06. 2024. у 19:05
НЕВРЕМЕ ТУТЊИ СРБИЈОМ: Почео и град, могуће и суперћелијске олује (ФОТО/ВИДЕО)
Снажна грмљавинска олуја са Подриња обрушила се на Крупањ.
22. 06. 2024. у 17:11 >> 17:30
СВИ ГЛЕДАЈУ У ЊЕНЕ НОГЕ: Јелена у белом минићу, а тек да видите са ким је (ФОТО)
ЊЕНЕ витке ноге дошле су у први план...
24. 06. 2024. у 09:52
Коментари (1)