САМО 35 МИНУТА ИЗМЕЂУ ДВА ГРАДА: Саобраћај, а и путнички воз између Суботице и Сегедина, треба да крене крајем октобра

Јелена Лемајић

26. 08. 2023. у 10:00

ПРЕМА ономе што је до сада урађено, ова пруга дужине 26,63 километра, постављена још давне 1885, биће једна од најмодернијих електрификованиг европских железничких деоница.

САМО 35 МИНУТА ИЗМЕЂУ ДВА ГРАДА: Саобраћај, а и путнички воз између Суботице и Сегедина, треба да крене крајем октобра

Фото Ј. Л.

- Пруга Суботица - Сегедин је изграђена и од октобра се креће са путничким саобраћајем, а у наредне две године радиће се заједнички преглед путника на станици. Од 2025. године имаћемо заједнички гранични прелаз у Сегедину - најавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

Теретни саобраћај између два братска града кренуо је прошлог августа, а сада се с нестрпљењем очекује и полазак путничког воза. Железничке станице на Палићу, Бачким Виноградима и Хоргошу су у потпуности обновљене и у њима су монтирани сви неопходни уређаји који обезбеђују функционисање железничког саобраћаја. На Палићу и Хоргошу су изграђени пешачки потходници - подземни пролази, а за особе са тешкоћама у кретању постоји и лифт. Изграђене су и две нове железничке станице, једна код Јавног складишта у Суботици, а друга у Хајдукову, тако да ће са српске стране трасе воз стајати на пет места.

Између Суботице и Хоргоша изграђено је укупно 13 железничких прелаза, сваки је опремљен најмодернијом светлосном сигнализацијом и аутоматском рампом. Ова опрема постављена је чак и на укрштањима пруге са земљаним путевима. Пруга се из Суботице и Хоргоша преко државне границе, наставља на мађарској територији у дужини од 12,6 километара до Сегедина.

Теретни возови на једној од најмодернијих пруга у Србији, у коју је са српске стране уложено више од 85 милиона евра, саобраћају брзином од 100 километара на сат, док ће путнички ићи и до 120 километара на сат. Путовање између два града трајаће нешто више од пола сата.

Предложено је девет парова полазака - у три ујутру, један пре подне, један по подне, два предвече и увече још два пара. То би и те како значило мештанима пограничних места који свакодневно прелазе државну међу да би ишли у школу или на посао.

Оно што је потребно јесте да се успостави систем царинске и пасошке контроле између две државе, што је дуга и озбиљна процедура. Тежње су да се пасошка контрола одвија без заустављања воза и изласка путника, на једном месту, у Сегедину. Јер је, сложићемо се, нонсенс да путовање траје 35 минута, а да путници у Хоргошу, све са стварима излазе и узлазе из воза и чекају на контролу.

Почело после Орбанове посете

ПОДСЕТИМО, "Модернизација пруге Суботица - Хоргош" почела је 18. октобра 2021. године у Хоргошу, у присуству председника Србије Александра Вучића и премијера Мађарске. Тада је овај пројекат представљен као симбол пријатељства две суседне земље, али и претходница другог, још већег пројекта изградње брзе пруге између Београда и Будимпеште, чија је реализација, такође, у пуном јеку.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за Билд о руским бомбама - Ово није могло да се замисли...

„КАО ДА НИКАДА НИСУ ПОСТОЈАЛЕ“ Немачки новинар у репортажи за "Билд" о руским бомбама - "Ово није могло да се замисли..."

НА ЗАПАДУ нису могли да верују да постоји тако масивна бомба као што је ФАБ-3000 коју су руске снаге недавно употребиле у Украјини, оцењује немачки новинар Јулијан Репке у репортажи за „Билд“.

22. 06. 2024. у 19:05

Коментари (1)

ТРУДИЛА САМ СЕ ДА БУДЕМ ЈАКА: Певачици пред излазак на бину рекли да јој је члан породице преминуо