ВОЗОМ ПУТОВАЛО ВИШЕ ОД 7 МИЛИОНА ПУТНИКА: Ренесанса железнице стиже и на југ Србије
СРПСКИМ железницама се у 2023. години превезло укупно више од седам милиона путника, од чега пругом Београд-Нови Сад око 3,5 милиона, а између 50 и 55 одсто путника је користило брзи воз “Соко”.

Фото З. Јовановић
Ово је рекао в.д. директора “Србијавоза” Иван Булајић током вожње возом "Носталгија", који саобраћа најатрактивнијом музејско-туристичком железницом у Европи Шарганском осмицом, на Мокрој Гори. Он истиче да се грађани враћају железници, која у нашој земљи доживљава ренесансу, као и да је томе допринела линија Београд-Нови Сад где је брзина и квалитет железничког превоза ван било какве конкуренције, како аутобуса, тако и аутомобила.
- Ствари се мењају и на осталим пругама, доста радимо на чистоћи возова, редовитости, кашњења су неупоредиво мања него претходних година и на пругама које су конкурентне према аутобуском саобраћају као што су оне према Ужицу, Вршцу или Сремској Митровици и осећамо драстично повећање броја путника – каже Булајић.
УШЛИ У ЗОНУ ДОБИТИ
ДИРЕКТОР „Србијавоза“ Иван Булајић потврдио да је, према извештају о пословању, лане то предузеће први пут од оснивања 2015. године, постало профитабилна компанија са оствареним нето приходом од 370 милиона динара у првих девет месеци.
- За првих девет месеци 2023. године смо профитабилни, сада припремамо извештај за крај године и тај тренд ће остати, тако да је од оснивања 2015. наша компанија коначно ушла у зону нето добити, а не нето губитка – каже Булајић.
Он каже да је интересовање за путовање возом од Београда до Новог Сада и даље врло високо и у порасту, те да је „Србијавоз”, као једна одговорна компанија која води рачуна о путницима и њиховим потребама, у данима повећаних гужви увела по два воза на свакој линији, такозване синхроне. Највише путника, како додаје, има између Београда и Новог Сада због највећег броја полазака, којих има 60 дневно, а у току 2024. године планирано је да се уведу и додатни. Он је подсетио да је на овој траси покренут пројекат Два музеја повезана возом са партнерима, Галеријом Матице српске и Музејом Југославије.
- Галерија Матице српске се налази близу станице Нови Сад, а Музеј Југославије близу станице Прокоп , тако да су воз “Соко” и брза пруга коју смо направили између два града најприроднија веза и могућност да се у једном дану без проблема обиђу оба музеја - навео је Булајић.
ШАРГАНСКА ОСМИЦА ЖЕЛЕЗНИЧКИ БИСЕР
ТОКОМ 20 година, од када ради Шарганска осмица, том пругом превезло се 1,3 милиона путника који су дошли да виде тај железнички бисер – каже Иван Булајић. - Само у 2023. години, у летњој сезони, том пругом путовало је око 73.000 људи.
Говорећи о прузи Београд-Бар, Булајић је подсетио да на њој редовно саобраћају возови до Ужица, али и "барски воз" који током целе године иде као ноћни ауто-воз, а током летње сезоне и дневни воз. Ми ћемо, како додаје, тај дневни воз продужити да иде од Новог Сада и Новосађанима омогућити да иду на море.
Према његовим речима, радови на прузи Београд-Суботица изводе се брже од планираних рокова и извесно је да ће бити завршени до децембра 2024. године, што ће отворити међународни саобраћај преко Будимпеште и омогућити повезивање са европским градовима.
- Прилично добру тражњу имамо за линију Суботица-Сегедин, али очекујемо да ће отварањем пруге између Београда и Суботице та тражња да се повећа, јер ће путници са врло кратким и једноставним преседањем моћи из Београда да оду за Сегедин, а из Сегедина на сваких сат времена постоје и возови за Будимпешту – прецизира Булајић.
Он каже да 18 нових електромоторних Штадлерових возова пристизати пристизати од априла до краја 2024. године.
-То су изузетно модерни, савремени и квалитетни возови који нуде погодности као што су вендинг машине – објашњава Булајић. - Такође, потписали смо уговоре за пет брзих возова из Кине и очекујемо да они стигну у Србију у току 2025. године, а да њихово пуштање у саобраћај буде крајем те године или почетком 2026. када очекујемо да се то поклопи са отварањем целе брзе пруге између Београда и Будимпеште.
Биће набављене, како додаје, и нове локомотиве, и радиће се ремонт постојећих вагона и дизел моторних возова, те ће се многи пројекти реализовати у сарадњи са Европском банком за обнову и развој и међународном железничком банком “Еурофима”. Он је истакао да су нови пројекти које започињемо ове године вредни 115 милиона евра, тако да се наставља снажан талас инвестиција у железнице. Према његовим речима, са пристизањем нових возова из Швајцарске биће појачане линије као што је Београд-Нови Сад, али ће се увести и нове линије.
- Нови Сад ћемо повезати са Сремском Митровицом и Панчевом – каже Булајић. - Далеко боље ће бити интегрисано Панчево са Београдом са више полазака дневно између Сремске Митровице и Старе Пазове, а оно што ме највише радује је да крајем године буде завршен ремонт пруге Ниш-Брестовац, што ће омогућити да уведемо 30 возова дневно између Лесковца, Ниша и Алексинца и тиме коначно та ренесанса железница дође и на југ наше земље.
Он наводи да у “Србијавозу” тренутно има око 420 машиновођа и да редовно објављују конкурсе за пријем, и да је интересовање велико.
- И поред тога доста сарађујемо са Железничко-техничком школом како бисмо кроз приказивање светле будућности железнице будућим ученицима повећали интересовање за школу и њене смерове и тиме гарантовали попуну отворених позиција и у будућности – истакао је Булајић.

МОНСТРУОЗНО! Овај хоће да влада Србијом! Жене му криве кад их неко силује или пребије!
ВУК Нектаријевић, студент блокадер са Машинског факултета у Београду, који је тобож бициклом ишао у Стразбур, има у најмању руку проблематичне ставове.
20. 04. 2025. у 14:35

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

Халид Бешлић "тежак" 13 милиона €, а живи од кирије - "увалио" се у кредит
"САДА изнајмљујем све и живим од кирије, тако је најбоље."
21. 04. 2025. у 18:56 >> 18:56
Коментари (0)