СРБИЈА И МАЂАРСКА СА КИНОМ ГРАДЕ НАЈМОДЕРНИЈИ ГРАНИЧНИ ПРЕЛАЗ: Транспортна удружења поздравиле одлуку - Бржи пролаз чува новац привреди
МАЂАРСКА и Србија ће, са кинеским партнерима, градити највећи, најбезбеднији, најмодернији и по протоку саобраћаја, најбржи гранични прелаз у Европи. Ово је рекао мађарски шеф дипломатије Петер Сијарто током посете кинеског председника Си Ђинпинга тој земљи, истичући да је гранични прелаз Реске - Хоргош на ауто-путу константно закрчен возилима.
- Људи у путничком саобраћају често губе по неколико сати у редовима, а у теретном саобраћају се догађа да камиони стоје данима - навео је Сијарто.
- Желимо да се то промени у будућности. Зато хоћемо да изградимо најмодернији гранични прелаз поред постојећег. Транспортна удружења у Србији поздрављају овај пројекат, посебно имајући у виду да вишечасовна чекања на граници стварају додатне трошкове за компаније и велике губитке за привреду земље.
Како за "Новости" објашњава генерални директор пословног удружења "Србијатранспорт" Горан Алексић, обим домаће робе која се вози друмом у последњих неколико година порастао је 56 одсто.
- Осим тога, изградња инфраструктурних објеката, путева, допринела је да се транзит кроз нашу земљу повећа преко 86 процената - наводи Алексић.
БДП би био већи три одсто
ЧЕКАЊЕ на граничним прелазима постаје препрека за даљи раст земље и трговинску размену. Анализа Светске банке показује да уколико би се просечно време потребно за прелазак границе скратило на три сата, БДП би могао да порасте за чак три одсто, у средњем року.
- Истовремено, заједнички прелази и царински капацитети се нису значајније развијали и нису пратили повећање обима саобраћаја. Зато је пројекат изградње новог граничног прелаза Реске изузетно важан и за привреду наше земље и транспорт. Подаци Привредне коморе Србије показују да време чекања на граничним прелазима са ЕУ достиже и 10 часова и дуже је од стајања на прелазима са земљама Западног Балкана. Теретна моторна возила на прелазима са Хрватском и Мађарском стоје у редовима дугим око пет километара, уз блокирање саобраћајне траке која је предвиђена за редовни саобраћај. Временски губици генеришу финансијске трошкове за компаније, а због успорених и отежаних токова снабдевања и директних трошкова транспортног сектора значајно се смањује конкурентност производа. Србија је свесна овог проблема и ради на успостављању тзв. зелених коридора којима се поједностављују царинске процедуре и стварају услови за бржи и лакши проток робе и смањиле гужве на граничним прелазима.
Према речима Алексића, може се очекивати да ће примена споразума са Кином, утицати да се значајно повећа обим робе која се превози и броја камиона.
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све
НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.
15. 12. 2024. у 12:00
Коментари (2)