СРБИЈА И МАЂАРСКА СА КИНОМ ГРАДЕ НАЈМОДЕРНИЈИ ГРАНИЧНИ ПРЕЛАЗ: Транспортна удружења поздравиле одлуку - Бржи пролаз чува новац привреди
МАЂАРСКА и Србија ће, са кинеским партнерима, градити највећи, најбезбеднији, најмодернији и по протоку саобраћаја, најбржи гранични прелаз у Европи. Ово је рекао мађарски шеф дипломатије Петер Сијарто током посете кинеског председника Си Ђинпинга тој земљи, истичући да је гранични прелаз Реске - Хоргош на ауто-путу константно закрчен возилима.

Фото: Аваз
- Људи у путничком саобраћају често губе по неколико сати у редовима, а у теретном саобраћају се догађа да камиони стоје данима - навео је Сијарто.
- Желимо да се то промени у будућности. Зато хоћемо да изградимо најмодернији гранични прелаз поред постојећег. Транспортна удружења у Србији поздрављају овај пројекат, посебно имајући у виду да вишечасовна чекања на граници стварају додатне трошкове за компаније и велике губитке за привреду земље.
Како за "Новости" објашњава генерални директор пословног удружења "Србијатранспорт" Горан Алексић, обим домаће робе која се вози друмом у последњих неколико година порастао је 56 одсто.
- Осим тога, изградња инфраструктурних објеката, путева, допринела је да се транзит кроз нашу земљу повећа преко 86 процената - наводи Алексић.
БДП би био већи три одсто
ЧЕКАЊЕ на граничним прелазима постаје препрека за даљи раст земље и трговинску размену. Анализа Светске банке показује да уколико би се просечно време потребно за прелазак границе скратило на три сата, БДП би могао да порасте за чак три одсто, у средњем року.
- Истовремено, заједнички прелази и царински капацитети се нису значајније развијали и нису пратили повећање обима саобраћаја. Зато је пројекат изградње новог граничног прелаза Реске изузетно важан и за привреду наше земље и транспорт. Подаци Привредне коморе Србије показују да време чекања на граничним прелазима са ЕУ достиже и 10 часова и дуже је од стајања на прелазима са земљама Западног Балкана. Теретна моторна возила на прелазима са Хрватском и Мађарском стоје у редовима дугим око пет километара, уз блокирање саобраћајне траке која је предвиђена за редовни саобраћај. Временски губици генеришу финансијске трошкове за компаније, а због успорених и отежаних токова снабдевања и директних трошкова транспортног сектора значајно се смањује конкурентност производа. Србија је свесна овог проблема и ради на успостављању тзв. зелених коридора којима се поједностављују царинске процедуре и стварају услови за бржи и лакши проток робе и смањиле гужве на граничним прелазима.
Према речима Алексића, може се очекивати да ће примена споразума са Кином, утицати да се значајно повећа обим робе која се превози и броја камиона.

ОВА МАЈКА ЈЕ ПОСЕБНА: Разлог су њена деца, а ево и зашто (ВИДЕО)
ОНИ су Илија, Јована и Василије Хаџи-Пурић, полазници Центра за таленте "Никола Тесла".
10. 09. 2025. у 12:13 >> 20:43

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане
ПРЕСЕДНИК Србије Александар Вучић истакао је јуче приликом излагања о смањењу маржи на кућну хемију и прехрамбене производе, а у оквиру представљања нових економских мера за грађане, да снижење које ће уследити као последица ограничења трговачких маржи обухвата 3000 производа из 23 групе.
25. 08. 2025. у 13:15

Имају месечну плату 109.050$, а СИРОТИЊА су! Све им поједе кирија
ИМА и таквих случајева...
10. 09. 2025. у 09:24
Коментари (2)