МИЛЕНА ЈЕ КУПИЛА ГАРНИТУРУ, А ОНДА ЈЕ УСЛЕДИО "ПАКАО" Салони намештаја пробијају рокове за испоруку - Купци кревет сањају, на поду спавају

Г. В.

05. 07. 2024. у 08:36

ДА усељење у стан може да се одужи, а да мајстори, ангажовани на реновирању или адаптацији, нису нимало криви за то, најбоље знају потрошачи приликом куповине намештаја. Све је више примедаба грађана на неажурност и неодговорност салона, јер пробијају договорене рокове доставе. Још већа мука од тога је што се неретко догађа да купљени комади стигну са грешком, па то додатно продужава чекање. Савет зналаца из области заштите права потрошача је да рекламације трговцима упуте писаним путем. Ако то не помогне, сектор тржишне инспекције при Министарству унутрашње и спољне трговине следећа је адреса.

МИЛЕНА ЈЕ КУПИЛА ГАРНИТУРУ, А ОНДА ЈЕ УСЛЕДИО ПАКАО Салони намештаја пробијају рокове за испоруку - Купци кревет сањају, на поду спавају

Фото М. Анђела

Милена С. из Београда недавно је имала непријатно искуство са достављачима једног од реномираних салона намештаја, у коме је купила угаону гарнитуру. Како нам је рекла, обрадовала се када су јој јавили да ће јој стићи пре истека уговорених 50 дана за испоруку, али није очекивала оно што ће уследити.

- Када смо се одлучили за куповину и договорили материјал и боју, заиста су нам рекли да ћемо на испоруку чекати 50 дана. Били смо спремни на то, мада нам је јасно било да се само ограђују, да се не би догодило кашњење - прича нам Милена. - Платили смо пун износ гарнитуре, доставу и монтажу. Дакле, рачун је био чист, само да је дочекамо.

Спратови подижу цену

САЛОНИ намештаја, приликом достављања, наплаћују и одређени износ по спрату, уколико зграда нема лифт. Наплатиће га поново, ако се комад намештаја враћа због грешке произвођача. Тако је Софији из Београда стигао кревет већих димензија него што може да стане у собу, иако је доставила прецизне мере. Уз додатно чекање, добила је нови, али је ношење до 11. спрата морала поново да плати.

Проблем је настао када се радници салона нису појавили на адреси тог дана када су се најавили. Имајући на уму да је договор био да дођу радног дана, супруг и Милена су се организовали тако да неко буде у стану и сачека доставу.

- Бар да су нам се јавили и извинили за губљење времена, све би било у реду. Тек када смо следећег дана ми позвали салон да питамо шта се догодило, рекли су нам, уз силно жаљење, да су имали техничких проблема и заказали нам нови термин. Овога пута рекли су и у колико сати ће доћи. Сходно томе смо поново супруг и ја направили план ко ће са посла изаћи да буде у стану. Мајстори су дошли раније, и још су се наљутили што су морали да нас сачекају! - огорчена је наша саговорница.

Озбиљнији случај имала је породица Мијаиловић. Платили су гарнитуру и договорили рок доставе од два месеца. Када је тај термин прошао, уместо позива за доставу, дочекала их је информација да није стигао штоф који су желели, и да ће због тога још месец дана морати да спавају на поду.

- Није нам предочено да постоји та могућност, иначе не би тај салон био наш први избор. Пошто смо платили све, није нам се трагало даље, па смо одлучили да не одустанемо. Сад се кајем. Ми и даље чекамо да нам стигне гарнитура, па да можемо како доликује да прославимо усељење - рекао нам је Зоран Мијаиловић.

Фото: Пиксабеј

На пробијање рокова и примедбе када је реч о куповини намештаја, Националној организацији потрошача Србије (НОПС) недељно стигну два до три упита. Када је сезона попуста, тај је број још већи. Према речима правног саветника Марка Драгића, законски рок за испоруку намештаја је 30 дана, осим ако се трговци на поруџбеници не ограде другачије. Потрошач има право да захтева повраћај новца у пуном износу, уколико се рокови пробију.

- Купац може писаним путем да се обрати трговцу, како би рекламација и примедба остале у бази података, или некој од потрошачких организација за савет и посредовање у поступку. Крајњи корак је директно обраћање тржишној инспекцији, која ће писати прекршајни налог против трговца. У интересу је да се плаћање казни избегне, па су потрошачи ту у предности - каже Драгић.

У случају да трговац има било који проблем са роком испоруке потребно је да потрошача обавести на време и да му могућност да одустане од испоруке уз могућност пуне рефундације или евентуално промене поруџбине или артикла, али уз изричиту сагласност потрошача. Такође је потребно потрошачу надокнадити штету, јер је новац одређено време био заробљен код самог трговца, а потрошач није могао њиме да располаже.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ИЛОН МАСК ПОДЕЛИО СНИМАК ИСТИНЕ: НАТО је бомбардовао Београд како би распарчао Србију (ВИДЕО)

ИЛОН МАСК ПОДЕЛИО СНИМАК ИСТИНЕ: "НАТО је бомбардовао Београд како би распарчао Србију" (ВИДЕО)

МИЛИЈАРДЕР Илон Маск, власник Тесле, "Спејс Икса", друштвене платформе Икс, поделио је на свом профилу говор у којем Џефри Сакс прича о нелегалном бомбардовању Србије од стране НАТО-а.

12. 11. 2024. у 15:47

Коментари (0)

ХРВАТИ ШОКИРАЛИ РУСИЈУ: Урадили оно што чак ни Американци нису били спремни да учине