КОЛИКО КОШТА ПЕРОНСКА КАРТА? Цена по градовима
ПЛАЋАЈУ је сви који путују аутобусом или испраћају неког са аутобуских станица, а услуга траје углавном десетак минута.
Толико времена се проводи на перонима до доласка аутобуса, а то у зависности од града кошта од 40 до чак 300 динара. Најскупљу перонску карту има Београд, у коме је за последњих годину дана она поскупела два пута. Одмах иза је Нови Сад где је ова улазница 180 динара, а на трећем месту по висини цене је Крагујевац са 120 динара.
Београдска аутобуска станица (БАС) прошлог лета је повећала цену перонске карте са 190 на 220 динара. Обавештење о поскупљењу на 300 динара ни овог пута није најављено нити истакнуто на сајту БАС, па путници за нову цену чују тек када купују карту.
Мада путницима није јасно шта улази у цену од 300 динара, јер и за одлазак у станични тоалет треба да се плати 50 динара, наплата перонске карте је потпуно легитимна и у складу је са Општим условима пословања аутобуских станица, које је дефинисала Привредна комора Србије (ПКС). Цена перонске улазнице је урачуната у аутобуску карту, а њу посебно плаћају они који желе да уђу на пероне да испрате неког или да пошаљу торбу или пакет аутобусом.
- Недавно сам другарици из Невесиња која се породила, супруг и ја послали торбу са стварима - прича нам Милица из Београда. - Како је торба била претешка за једног човека, морали смо да платимо две перонске карте да бисмо је унели у аутобус. Тако смо платили 600 динара и на перону били једва десетак минута, мада и они који путују на перону не проводе много времена. Мислим да је то стварно безобразно скупо, јер не знам шта плаћамо толико. Колико сам видела, клупа готово и да нема на перонима, па су и старији путници принуђени да стојећи чекају превоз. А за тоалет који се иначе посебно плаћа, морате да излазите ван стајалишта.
У БАС никад нису желели да коментаришу поскупљења перонске карте, а једном су рекли да у ту цену улазe жетон и резервација места, те да се на овај начин води рачуна о безбедности путника, како на пероне не би улазили они који не морају. Перони јесу место где је ризик од крађе и шверца већи, тако да са скупљом улазницом нема тих опасности на БАС.
Високе цене перонске карте у БАС оправдавају и тиме да станица припада првој категорији, то јест да ради без престанка, као и да има пошту, банку, обезбеђење, трафике, ресторане, тоалете.
Цена перонске карте на Аутобуској станици у Кикинди је 70 динара, за поласке ЈП "Аутопревоз" и других превозника. Они који користе међународни полазак, а таквих нема много, сем редовне линије за Приједор у Републици Српској, сваке вечери у 20.30, плаћају 100 динара. Путници плаћају 50 динара за оверу карте. Овај ценовник важи од априла ове године.
Путници који путују са Међумесне аутобуске станице у Новом Саду, за перонску карту морају да плате 180 динара. Перонску карту у износу од 180 динара плаћају они који желе да изађу на перон и испрате до аутобуса оног који путује, или уколико желе да по аутобусу у друго место пошаљу писмо или пакет.
За оверу карте, односно приликом онлајн куповине, путницима се перонска карта наплаћује у износу од 180 динара. За путнике који путују у било ком правцу, у цену карте је урачуната и перонска, и она тада кошта 90 динара. Те цене се, сазнајемо, на Међумесној аутобуској станици у Новом Саду, нису мењале већ дуже време.
Иако су многе аутобуске станице на подручју Срема реконструисане или саграђене нове по свим стандардима, перонске карте нису се мењале по неколико година. Тако у Руми, на новој аутобуској станици која је отворена прошле године са десет перона, цена перонске карте стаје 40 динара, уз карту, док је она на аутобуској станици у Инђији скупља десет динара.
У аутобуској станици у Сремској Митровици, где се обавља превоз путника и на Црногорско приморје, кажу да перонска карта износи 100 динара, те да се њена цена није мењала три године.
Перонска карта на Аутобуској станици СП "Ласта" у Смедереву кошта 50 динара. Аутобуска станица располаже са десет перона са којих су поласци у градском, приградском и међумесном саобраћају. На 27 приградских линија реализује се 170 полазака, а са девет градских линија 74 поласка. Укупно на дневном нивоу обави се више од 350 полазака, укључујући и поласке других превозника који користе станичну услугу.
На станици у Лозници перонска карта за локалне линије је 40 динара, а за међуградски саобраћај је дупло скупља. Цена ове услуге није скоро мењана. На тој станици кажу да ће аутобуски превоз убрзо да поскупи, али нису знали да кажу да ли ће то да важи и за перонске карте. За један улазак на пероне на Аутобуској станици у Крагујевцу потребно је 120 динара. Та цена није се мењала од августа прошле године, а до тада је била 100 динара.
Због неиспуњавања услова за перонизацију, девастирана и запуштена Аутобуска станица у Краљеву свој статус изгубила је пре неколико година, па од тада као обично аутобуско стајалиште не наплаћује путницима перонске карте. С друге стране, у комшилуку, сасвим пристојна и уредна Аутобуска станица у оближњој Врњачкој Бањи станичну услугу наплаћује 80 динара и та је цена на снази већ дужи временски период.
Цена перонске карте на аутобуској станици у Јагодини стаје 90 динара. Како "Новости" сазнају од диспечера аутобуске станице у Јагодини, цена није мењана од 1. априла 2022.
На главној аутобуској станици у Параћину у власништву овдашњег превозника улазак путника на пероне плаћа се 70 динара. Перонска карта последњи пут је поскупела 2022. године и од тада њена цена се није мењала. Ко од путника није вољан да је плати, у локалном превозу, до суседне Ћуприје и Јагодине може да користи и градска стајалишта, док коришћење даљих међуградских линија подразумева полазак са главне аутобуске станице, уз обавезну куповину перонске карте.
Лесковац није дозволио поскупљење
НА лесковачкој Градској аутобуској станици (ГАС) путници плаћају перонску карту у износу од 80 динара и она се није мењала од 2015. године, док је до тада износила десет динара мање. ГАС је јавно предузеће у власништву локалне самоуправе која одлучује о ценама свих станичних услуга. Предузеће је ове године тражило корекцију цене перонске карте, али је одлучено да она остане иста. То је образложено уважавањем платежне способности грађана.
У Пожаревцу плаћају само путници
НА главној аутобуској станици у Пожаревцу, која је сада приватно власништво превозника, цена перонске карте износи 50 динара. Иако су цене аутобуских карата поскупеле за 10 одсто пре три месеца - 22. априла, цена перонске карте остала је иста.
Перонска карта се појединачно на Аутобуској станици не продаје, у оквиру купљене карте постоји ставка "станичне услуге" која износи 50 динара. До пре пар година су за ову ставку путници издвајали свега 30 динара. Људи који прате путнике не плаћају боравак на станици која је отвореног типа.
ЕКСКЛУЗИВНО: Ово су писма Милеве и Ајнштајна које је Србија купила на аукцији (ФОТО)
МИНИСТАРСТВО културе је, припремајући се за обележавање 150 година од рођења српске научнице Милеве Ајнштајн, на аукцији аукцијске куће Кристи у Лондону купило вредну документарну грађу коју чини серија од 43 потписана аутограмска писма Алберта Ајнштајна упућена Милеви Марић, са 10 аутограмских писама које је потписала Милева, упућених Ајнштајну.
12. 12. 2024. у 13:43
ОВОГ ДАТУМА ТЕМПЕРАТУРА ПАДА НА МИНУС 15: Детаљна временска прогноза до краја децембра
МЕТЕОРОЛОГ Иван Ристић најавио је да нас након краткотрајне стабилизације времена у другој половини децембра очекује јаче захлађење тачно 21. и 22. децембра.
12. 12. 2024. у 13:58
"НЕМАЧКА ЈЕ КРИВА, ОДЛУКА С ОЗБИЉНИМ ПОСЛЕДИЦАМА" Шведска министарка уперила прст у Берлин: "Бесна сам на њих!"
ШВЕДСКА је спремна да уведе нове мере за борбу против растућих цена електричне енергије у земљи, изјавила је шведска министарка енергетике Еба Буш, окривљујући за енергетску кризу у Шведској и у Европи то што је Немачка постепено укидала нуклеарне електране.
13. 12. 2024. у 13:48
Коментари (0)