ИСТРАЖИВАЊЕ ОТКРИЛО: Које речи одбијају људе од куповине

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

05. 08. 2024. у 00:31

КОМПАНИЈЕ би могле несвесно да нанесу штету продаји својих производа уколико приликом њиховог представљања користе синтагму „вештачка интелигенција“, показало је ново истраживање.

ИСТРАЖИВАЊЕ ОТКРИЛО: Које речи одбијају људе од куповине

Фото Shutterstock

-Кад се помене вештачка интелигенција, она углавном смањује емоционалну повезаност купца с производом, што онда смањује њихову склоност да га купе. Открили смо да емоционално поверење игра кључну улогу у томе како потрошачи перципирају производе који користе вештачку интелигенцију, изјавио је Месут Чичек, главни аутор студије и асистент на Универзитету Вашингтон Стејт, који је предводио истраживање.

Како би проверили како ће потрошачи реаговати на синтагму „вештачка интелигенција“ у опису производа и услуга, истраживачи су саставили упитник с различитим питањима и описима производа у различитим категоријама.

Укупно су обухватили 1.000 испитаника који су добили идентичне описе, на пример, паметних телевизора, али је у једном опису био наведен израз „вештачка интелигенција“, а у другом је био изостављен.

Група која је добила опис с речима „вештачка интелигенција“ изјавила је како је мања вероватноћа да ће купити тај телевизор.

-Такође смо открили да је негативна реакција на помињање АИ била још израженија за производе и услуге "високог ризика”, оне код којих су људи опрезнији кад их купују, попут скупе електронике, медицинских уређаја или финансијских услуга. Будући да неуспех носи већи потенцијални ризик, који може укључивати ​​новчани губитак или опасност за физичку сигурност, помињање вештачке интелигенције за описе таквих производа може учинити потрошаче опрезнијим и смањити шансе да ће купити дати производ, објашњава Чичек.

Он је навео да су тестирали осам категорија производа и услуга, а резултати су увек били исти – производи и услуге који су у својим описима садржавале речи „вештачка интелигенција“ били су мање пожељни, пренео је портал „Зимо“.

- Наглашавање вештачке интелигенције можда неће увек бити корисно, нарочито за високоризичне производе. Усредсредите се на описивање карактеристика или предности и избегавајте да пуно помињете АИ, саветује Чичек.

Истраживање је објављено у часопису „Journal of Hospitality Marketing & Management“.

(sputnikportal.rs)

БОНУС ВИДЕО - РУСКИ ТОП ГАН: Пилоти руске северне флоте изводе вежбе изнад Баренцовог мора

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ДОДИК ЖЕСТОКО УДАРИО НА СТАНИВУКОВИЋА: Докле ћеш бити полтрон најгоре врсте?

ДОДИК ЖЕСТОКО УДАРИО НА СТАНИВУКОВИЋА: Докле ћеш бити полтрон најгоре врсте?

ПРЕДСЕДНИК Милорад Додик упитао је данас градоначелника Бањалуке Драшка Станивуковића "докле ће бити полтрон најгоре врсте који се свакодневно додворава Сарајеву, а оптужује Републику Српску".

21. 08. 2025. у 19:40

Коментари (0)

ЗНАТНО НИЖА КАМАТНА СТОПА: Искористите специјалну понуду