МИЛАН ВИЋЕНТИЋ, АЛТА БАНКА, НА ИНТЕРНАЦИОНАЛНОМ ПАНЕЛУ: Брзина трансформације у доба дигитала постаје мера успешности бизниса
БАНКЕ и финансијске институције, као традиционално конзервативне и строго регулисане организације, специфичне су када је у питању транспарентност и иступање у медијима, истакао је Милан Вићентић, члан Извршног одбора АЛТА банке, на панелу „Markets & Media — Being Transparent in a Non-Transparent World” одржаном у Вашингтону на трећој годишњој конференцији Transatlantic Leadership Network.

Фото: Промо
У друштву искусних међународних експерата за медијска и политичка питања, као и америчког амбасадора Џона Крејга, Вићентић је појаснио да разлог за то лежи у чињеници да је пословање банака везано за јасан сет правила финансијских регулатора, а додатно утемељено на поверењу које корисници указују банкама, делећи са њима своје личне податке и податке о личним или компанијским финансијама.
Са друге стране, управо традиционални медији могу са банкама имати врло значајно савезништво у циљу повећања финансијске писмености становништва и едукације о управљању личним финансијама, као и у борби против све присутнијих превара у дигиталном свету.
Једнодневна конференција, одржана у National Press Clubu, имала је за циљ анализу актуелних ситуација и односа бизниса и медија у контексту све већих потреба за транспарентношћу. Слобода медија, подршка бизнисима, али и заштита интереса друштва, постају императиви данашњег медијског наратива. Медији, укључујући и платформе на којима корисници генеришу садржаје, кључни су савезници и подршка бизнисима данас.
- Актуелна је промена на медијској сцени, где се од традиционалних медија какве познајемо долази до друштвених мрежа и нових видова медија, где данас свако од нас може постати и покренути лични медијски канал, путем, на пример, подкаста или дистрибуције одређених информација. Паралелно с тим, дешавају се и значајне промене на финансијском и банкарском тржишту, нарочито убрзане након финансијске кризе из 2008. године, са брзим развојем финтецха, необанака, па и актуелних крипто тржишта. Управо је у том сегменту транспарентност веома битна, али само транспарентност без одговорности, у било којој индустрији, не прави разлику сама по себи. Свака индустрија треба да има успостављене механизме и стандарде, како екстерне, тако и интерне комуникације, како би била у потпуности транспарентна и могла да одговори на одређене изазове, а бизнис учини одрживим - појаснио је Вићентић.

У погледу поменутих строгих стандарда у комуникацији, Вићентић је истакао да су, уз банке, можда још фармацеутске куће толико регулисане у погледу специфичности и осетљивости комуникације према медијима. Свакако, и ове индустрије се мењају у складу са потребама тржишта, дигитализацијом и потребама корисника, јер успешност бизниса одређује брзина трансформације, а не нужно величина самог бизниса.
Транспарентност је важан постулат у самој релацији између институције и екстерних корисника, али и запослених унутар саме банке.
- Као АЛТА банка, трудимо се да о релевантним новинама и дешавањима информишемо наше запослене пре него што вест буде пласирана у медијима, јер на тај начин сваки наш запослени постаје најбољи амбасадор идеја и вредности које желимо промовисати - рекао је Вићентић.
- Из перспективе пословања банака, сет регулатива и правила који је данас условљен и базиран на ЕСГ стандардима, а који укључују еколошку, социјалну и управљачку компоненту, чине банку битним актером у овом ланцу. Банке имају улогу промовисања финансирања компанија са 'зеленом агендом', од смањења емисије ЦО2, до одговорног пословања, уважавања личних и културолошких разлика запослених и свих заинтересованих друштвених и економских чинилаца, па до питања етичности - додао је Вићентић.
Истичући потребу очувања баланса између постулата очувања банкарске тајне и транспарентности, Вићентић је навео пример промовисања потпуне транспарентности, као у случају, на пример, Banca Etica у Италији, која је објавила податке својих кредитних клијената како би показала да својим пласманима и избором клијената испуњава највише стандарде етичког и одрживог пословања. Ту се јавља и питање усклађености са стриктним правилима ГДПР-а, што значи да је банка наравно морала пре објављивања имати писане сагласности свих својих клијената. Такође, поставља се питање могућности већих банака и система да нешто слично спроведу, као и саме жеље и одлуке клијената да ли желе дељење таквих података јавно.
Вићентић је као закључак изнео да банке не смеју бити неактивне у комуникацији у доба дигиталних медија и комуникације.
- Јер како традиционални медији, тако и друштвене мреже пласирају велики број информација, вести и досега у јавности, а ако ми као банке не причамо своју причу на ажуран и транспарентан начин, испричаће је неко други уместо нас, и то не нужно на објективан и професионалан начин - закључио је представник АЛТА банке у Вашингтону.

ЏЕЈ ДИ ВЕНС УДАРИО НА ЗЕЛЕНСКОГ: То што он ради је апсурдно
У ИНТЕРВЈУУ за интернет портал УнХерд , амерички потпредседник Џеј Ди Венс назвао је нападе украјинског председника Володимира Зеленског на САД „непродуктивном реториком“ и „апсурдним“.
15. 04. 2025. у 10:27

МАКРОН ПОСЛЕ РУСКОГ НАПАДА: Хитно нам је потребан мир
РУСКИ ракетни напад на град Суми на северу Украјине наглашава хитну потребу за наметањем примирја Русији, изјавио је данас председник Француске Емануел Макрон.
13. 04. 2025. у 15:34

"СИНА СМО САХРАНИЛИ У НИКШИЋУ" Жељко Самарџић о највећој животној трагедији: "То је била туга за све нас"
ПЕВАЧ проговорио о болној теми.
15. 04. 2025. у 10:18
Коментари (0)