ЗА САТ ОД ВАЉЕВА ДО БЕОГРАДА: Све спремно за повезивање брзе саобраћајнице Иверак - Непричава, до ауто-пута "Милош Велики"

Бранко Пузовић

22. 01. 2025. у 18:02

СВЕ је спремно за повезивање Ваљева са ауто-путем "Милош Велики".

ЗА САТ ОД ВАЉЕВА ДО БЕОГРАДА: Све спремно за повезивање брзе саобраћајнице Иверак - Непричава, до ауто-пута Милош Велики

фото путеви србије

Кинески неимари завршили су градњу 18,2 километра брзе саобраћајнице Ваљево - Лајковац, прецизније Иверак - Непричава, са по две траке у оба смера и пројектованом брзином до 100 километара на сат, која ће центар Колубарског округа спојити са коридором "Милош Велики", односно Београдом и другим деловима Србије. То ће, по најавама, бити први километри нових саобраћајница који ће бити пуштени ове године.

Изградња брзе саобраћајнице, која је почела у јуну 2020. године, као главном извођачу, поверена је компанији "Чајна Шандонг". Изграђено је 19 мостова, укупно дугачких око два и по километра, један надвожњак и седам пропуста. Више од половине трасе је поред реке Колубаре, која на том потезу често изазива поплаве, било је потребно да се изграде три већа моста и високи насипи. Најдужи мост има распон од скоро километар, преко Колубаре и био је најзахтевнији за изградњу - има две паралелне конструкције, за сваки правац брзе саобраћајнице, у њега је уграђено око 21.500 кубика бетона, око 4.000 тона арматура, око 500 тона челичних ужади.

- За Ваљево је брза саобраћајница изузетно значајна, јер представља квалитетну везу са Србијом и светом - каже градоначелник Ваљева Лазар Гојковић. - До пре само неку годину Ваљевци нису могли ни да сањају да ће до Београда да стижу модерним путевима за само сат времена. Такође је важно да одмах настављамо са припремама за почетак градње 2,2 километра Јужне обилазнице која ће повезати Привредну зону са брзом саобраћајницом и ауто-путем "Милош Велики".

У "личној карти" брзе саобраћајнице, стоји да има по две возне траке, ширине три и по, укупно 14 метара. Такође, има и четири ивичне траке широке по пола метра, такозвани разделни појас широк четири, као и две банкине од по метар и по. Током градње регулисано је 20 водотокова укупне дужине око 10 километара. Дуж трасе, регулисано је и одводњавање, са системом за пречишћавање и урађено 32 километра мреже кишне канализације... Направљене су две кружне раскрснице у Попучкама надомак Ваљева и у Лајковцу, као и петља у Дивцима, на укрштању са путем за Мионицу.

- Брза саобраћајница Иверак - Лајковац веома је важна за цео Колубарски округ, јер ће повезати Ваљево са ауто-путем "Милош Велики", односно Београд - Јужни Јадран - истакли су у "Путевима Србије". - Њен значај је и у томе што ће бити попречна веза путева Србије. Повезаће и делове Босне и Херцеговине и Републике Српске са ауто-путем Београд - Јужни Јадран, и даље преко Коридора 10 са Бугарском и Грчком.

                           Уско грло

ДО изградње брзе саобраћајнице, Ваљево је са Београдом, односно осталим деловима Србије, било повезано регионалним путем, до Лајковца, односно Ћелија, где је спој са Ибарском магистралом. Регионални пут деценијама је био уско грло, јер се капацитет саобраћаја повећавао, те је био велики проблем за излаз Ваљева асфалтом у свет... То је, истичу у Ваљеву, био и разлог што су потенцијални инвеститори у широком луку у претходном периоду избегавали град на Колубари. Постојећи регионални пут остаје у употреби паралелно са брзом саобраћајницом.

Интересантно, за краће мостове на брзој саобраћајници урађена су 472 бетонска носача на лицу места, односно на самом градилишту, пре свега због лакшег транспорта. Због тога, на градилишту је био направљен специјални погон за изливање армираних носача мостова.

- Ова брза саобраћајница је стратешки најважнији објекат за цели Колубарски округ - истиче градоначелник Гојковић. - Захваљујући ауто-путу "Милош Велики", а сада и одличном везом са овом савременом саобраћајницом, Ваљево постаје веома интересантна дестинација за нове инвестиције. Отворене су три нове фабрике реномираних компанија са око 2.300 радних места, а несумњиво да Ваљево може да очекује и нове инвестиције.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

МИСЛИО САМ ДА КОНТРОЛИШЕМ МЕЧ, ТО ЈЕ БИЛА МОЈА ГРЕШКА: Алкараза је овај потез коштао пораза