ВРАЋЕН ЖИВОТ У МАЛЕ ГРАДОВЕ: Велики серијал "Новости" о кључним инвестицијама - Изграђени или проширени капацитети индустријских зона
УЛАГАЊА у изградњу нових и проширење постојећих индустријских зона широм Србије вратило је живот у мање градове.
Нове фабрике отвориле су радна места за локално становништво, чиме је заустављен одлазак младих у веће средине. С друге стране, инвестиције су омогућиле и индиректна запошљавања код коопераната и пратећих услуга од транспорта, угоститељства, трговине...
Према подацима, Србија има око 400 индустријских зона у већини градова и општина. Оне су промениле слику локалних самоуправа не само инфраструктурно и економски, већ развоју доприносе и укључивањем у образовање, културу, али и здравство и очување животне средине. Да би ове пословне зоне несметано функционисале, неопходно је улагати и у локалну инфраструктуру што подразумева изградњу путева, унапређење саобраћаја, као и комуналних услуга.
Изградњом саобраћајнице у Индустријској зони Бачка Топола у коју је уложено 50 милиона динара, завршен пројекат инфраструктурног опремања започет 2017. Након изградње водоводне и канализационе мреже, као и изградње пута, осам парцела потпуно је спремно дочекало инвеститоре.
Вршац је пре неколико година отворио и другу зону Север, јер је комплетан простор у технолошком парку био заузет.Само за довод воде од града до северне индустријске зоне, издвојено је 42,1 милион динара. Комплетно су опремљени логистички центар, северна и јужна радна зона. Међу првима ту је стигла фармацеутска и прехрамбена индустрија, али и мала и средња предузећа, логистички центри...
Зона у Сомбору је попуњена и стално се шири. Стране компаније које ту послују, оријентисане су искључиво ка извозу и стално проширују капацитете. Зона је омогућила рад и развој малих и средњих предузећа, повећање запослености и укупан привредни развој Сомбора.
Уз Северну индустријску зону 1 и 2 у Панчеву је прошле године почела изградња и опремање нове локације за инвеститоре - Север 3. Ова трећа зона смештена је прекопута магистралног пута код Севера 1 и 2.
Ови пословни простори издигли су Панчево изнад других, па и већих градова. Потпуно опремњен пословно-индустријски рејон у овом граду привукао је значајне и велике системе који стално шире капацитете. Инвеститорима посебно иде наруку и сама локација и близина магистралних путева. Још атрактивнијом ће је учинити и отварање сектора Д обилазнице око Београда, јер ће тако Северна индустријска зона, која се простире на 75 хектара, добити излаз ка свим правцима.
Уложено у Сомбор, Белу Цркву, Пландиште, Адашевце,
Црепају, Кулу, Хоргош ...
И на територији Бачког Петровца изграђена је и комплетно инфраструктурно опремљена индустријска зона. У Белој Цркви је у изградњу саобраћајница, канализације за отпадне воде и јавно осветљење њихове бизнис зоне инвестирано око 76,3 милиона динара. Улагање Покрајине и општине Бела Црква створило је могућности за развој привредних активности и отварање нових радних места. Инострани инвеститори запослили су стотине грађана. За Белу Цркву малу самоуправу у пограничном подручју, ове инвестиције су веома значајне, а Покрајина је својим улагањима показала да подједнако брине о општинама које нису на главним државним и магистралним правцима.
Покрајинска влада финансирала је инфраструктурно опремање индустријске зоне у Пландишту. За инфраструктурно опремање дела радне зоне у Адашевцима код Шида издвојен је 41 милион динара, док је за радове на изградњи сервисне саобраћајнице, пешачко-бициклистичке стазе, трафостанице и прикључног вода на језеру Мохарач у Ердевику опредељено 55,5 милиона динара.
Држава је издвојила 81,5 милиона динара за унапређење привредног капацитета и уређење зоне у Црепаји код Ковачице, у оквиру прве фазе. За извођење саобраћајног прикључка сервисне саобраћајнице на државни пут у Бачком Јарку у Индустријској зони Темерин потрошено је 52,3 милиона динара.
Индустријски парк Хоргош заузима 20 хектара на територији Кањиже, а осим тога што је у близини Коридора 10 и реке Тисе од граничног прелаза Србија - Мађарска деле ге га само четири километара. То су предности које привлаче инвеститоре не само из наше земље и Мађарске, већ и целе ЕУ. Само за изградњу коловоза - издвојено је 35,5 милиона динара.
Међу пројектима које је држава финансирала са 50,2 милиона динара је и изградња приступног пута за радну зону Сибач у општини Пећинци. Инфраструктурно уређење у блоковима 100 и 44 у радној зони Исток у Врбасу финансирано је са 56,4 милиона динара. Изграђен је санитарно-пословни објекат и интерна саобраћајница у оквиру једне компаније у индустријској зони у Бачу. Вредност пројекта је пет милиона динара.
Кикинда је једна од атрактивнијих локација за долазак инвеститора. Нова зона блок 41-43 комплетно је опремљена. Изграђени су путеви, гасна, електро и водоводна и телекомуникациона инсталација, атмосферска канализација. У југозападну зону уложено је 21,6 милиона динара.
Румска петља мотор развоја
У изградњу јавне расвете у делу радне зоне Румска петља уложено је готово 45,2 милиона динара. У локалној самоуправи Рума сматрају да је "петља" мотор развоја и очекује да ће постати једна од највећих зона у Србији, с обзиром на то да је велико интересовање инвеститора. Ту послују велике иностране компаније, чији погони заузимају на десетине хиљада квадрата.
На листи пројеката нашла се и Индустријска зона у Кули. Ту је инвестирано укупно 66,2 милиона динара. У изградњу саобраћајница и пратеће инфраструктуре у блоку ББ потрошена су 34 милиона динара, док су за доводни вод и водоводну мрежу са хидрантским прикључцима опредељена 24,2 милиона динара. Постављање расвете коштало је осам милиона динара.
Ифраструктура је изграђена и у зони у Ковину, где је издвојено готово 40 милиона динара за санацију саобраћајнице у блоку 116 ове зоне, као и за изградњу атмосферске канализације. И бизнис зона у Новом Бечеју (Ново Милошево) је инфраструктурно опремљена. За изградњу саобраћајница из буџета АП опредељено је 20 милиона динара. Осим тога, за постављање јавне расвете у источној радној зони у Новом Бечеју потрошено је 8,3 милиона динара.
Изузетан географско-саобраћајни положај две индустријске зоне Инђије, поставља ову општину у сам врх понуде у Србији када су потенцијали и атрактивност за инвестирање у питању. Инђијске зоне које су потпуно функционално и комунално опремљене од Београда су удаљене 42 километара, од Новог Сада 35 км, а толико и од београдског аеродрома. Налазе се у близини - Коридора 10, ауто-пута Е-75: Београд - Нови Сад, ауто-пута Е-70: Београд - Загреб, магистралног пута М22/1, регионалног пута: Рума - Стари Сланкамен, железничких пруга Београд - Инђија - Нови Сад - Суботица - Будимпешта и Београд - Инђија - Загреб - Љубљана, Дунава.
У изградњу саобраћајница са пратећом опремом и хидротехничком инфраструктуром у радној зони 15 - 2 фаза са пројектном канализацијом финансирана је са готово 33,3 милиона динара.
СУТРА: Инфраструктура на нашим рекама
ПАД ПУТНИЧКОГ АВИОНА У ВАШИНГТОНУ: Руски и амерички клизачи били летелици - акција потраге трајаће данима
РЕГИОНАЛНИ путнички авион компаније Американ Ерлајнс са 60 путника и четири члана посаде сударио се у ваздуху са хеликоптером америчке војске "блек хок" у близини Националног аеродрома Реган у Вашингтону синоћ, по америчком времену. Путнички авион се срушио у реку Потомак.
30. 01. 2025. у 06:54 >> 09:25
БРИТАНСКИ ЕКСПЕРТ: Имамо посла са дилетантом – Зеленски не може да поднесе да је крај
ШЕФ украјинског режима Владимир Зеленски подсвесно не може да прихвати тему повлачења украјинских снага у зони борбених дејстава, изјавио је британски војни аналитичар Александар Меркурис
30. 01. 2025. у 07:58
"ИЗБОМБАРДОВАЛИ СМО СРБЕ САМО ТАКО": Певач служио на КиМ 1999. - јавност у неверици због његове изјаве (ВИДЕО)
ПЕВАЧ Џејмс Блант, који се прославио дебитантским албумом "Back to Bedlam", служио је у Кфору 1999. године, за време и непосредно након бомбардовања.
27. 01. 2025. у 12:07
Коментари (0)