Уз снажан раст продаје, профитабилност под притиском високих цена кафе и какаа
ATLANTIC Група је у првом тромесечју 2025. године забележила приход од продаје у износу од 259,9 милиона евра, што у односу на исти период прошле године представља раст од 9,8 одсто.
Pixabay
Упркос одличним продајним резултатима, профитабилност је и даље под притиском рекордних цена сирове кафе и какаа и даља улагања у запослене, па је добит пре камата, пореза и амортизације (ЕБИТДА) мања за 8,7 одсто и износи 23,0 милиона евра, док је нето добит у односу на први квартал прошле године нижа 38,4 одсто и износи 6,1 милион евра.
- У првом кварталу 2025. године остварили смо снажан раст продаје у односу на исти период прошле године, услед раста прихода у готово свим пословним и дистрибуцијским подручјима те на свим важнијим тржиштима. И даље се притисак рекордних цена сировина, посебно кафе и какаа, те растућих улагања у запослене рефлектује на резултат у погледу профитабилности. Настављамо да пратимо развој ситуације у изазовном и динамичном макроекономском окружењу, али остајемо уверени да ћемо наставити с успешним и одрживим растом, с фокусом на јачање конкурентности, иновације и модернизацију - истакао је председник Управе Atlantic Групе Емил Тедесцхи.
Кафа, Деликатесни намази и Апотекарско пословање предњаче у расту
Најзначајнији раст прихода од продаје од 33,9 одсто остварен је у Стратешком пословном подручју (СПП) Кафа, а следе Деликатесни намази с растом од 19,5 одсто и Апотекарско пословање с растом од 8,0 одсто.
Кафа је с уделом у укупном приходу од 24,4 одсто и највећа појединачна категорија.
Међу стратешким дистрибуцијским подручјима (СДП) предњаче Србија с растом од 25,8 одсто и Северна Македонија с растом од 11,2 одсто, а значајан раст је остварен и на тржиштима Босне и Херцеговине и Немачке.
У укупној продаји сопствени брендови чине 65,0 одсто, апотекарско пословање 9,4 одсто, док принципалски брендови учествују с 25,6 одсто прихода од продаје.
Иновативност, одрживост и одговорност на делу
Atlantic Група је 2025. годину започела лансирањем два нова бренда - линије хербалних вода из сегмента функционалних производа под брендом DoNatural (у оквиру стратешког пословног подручја Донат) као и нискокалоричну газирану лимунаду под брендом Лемонисх (у оквиру стратешког пословног подручја Пића).
Atlantic је у склопу конференције Дани енергетике у Словенији освојио прву награду у категорији "Енергетски ефикасна компанија".
Успеси компаније настављају се и на подручју оснаживања организације, које представља једну од темељних стратешких одредница.
Ова преданост препозната је и у Босни и Херцеговини, где је Atlantic Група према избору портала МојПосао.ба уврштена међу три најпожељнија послодавца.
Atlantic Група је и ове године добитник сертификата Equal Pay Champion (SELECTIO група), чиме је потврђена њена континуирана посвећеност обезбеђивању једнаких плата за једнак рад, без обзира на род, као и промовисању заступљености жена на управљачким позицијама.
ЕКСКЛУЗИВНО - УРАНИЈУМ И ТЕШКИ МЕТАЛИ ОТКРИВЕНИ У ТКИВУ ГЕНЕРАЛА ПАВКОВИЋА: Из италијанске лабораторије стигли резултати анализа (ФОТО)
У ТУМОРСКОМ ткиву генерала Небојше Павковића, које је 15. септембра послато на анализе у специјализовану лабораторију у Италији, пронађени су уранијум и тешки метали у екстремно високим концентрацијама!
29. 11. 2025. у 08:00
ОТАЦ ПАДАО У НЕСВЕСТ, ХИТНА ИНТЕРВЕНИСАЛА НЕКОЛИКО ПУТА Мучне сцене на сахрани Ане Радовић - Из породичне куће је испратили на вечни починак
ДАНАС је на Златиборском гробљу сахрањена Ана Радовић из Чајетине, која је погинула у тешкој сабраћајној несрећи на магистралном путу код Чачка.
28. 11. 2025. у 14:45
АНДРЕЈА ЗАБОЛЕЛО ГРЛО У САД: Био код лекара, а рачун му је стигао после пет месеци: "Људи моји, нема шансе!" (ВИДЕО)
ПОТРАЖИТИ лекарску помоћ у страној земљи углавном подразумева огроман трошак, ма колико год се радило о кратком прегледу или безазленом проблему. А једног Андреја је, преглед код америчког ОРЛ специјалисте коштао читавих 2.500 долара (2.313 евра)
02. 12. 2025. у 09:10
Коментари (0)