Уз снажан раст продаје, профитабилност под притиском високих цена кафе и какаа
ATLANTIC Група је у првом тромесечју 2025. године забележила приход од продаје у износу од 259,9 милиона евра, што у односу на исти период прошле године представља раст од 9,8 одсто.

Pixabay
Упркос одличним продајним резултатима, профитабилност је и даље под притиском рекордних цена сирове кафе и какаа и даља улагања у запослене, па је добит пре камата, пореза и амортизације (ЕБИТДА) мања за 8,7 одсто и износи 23,0 милиона евра, док је нето добит у односу на први квартал прошле године нижа 38,4 одсто и износи 6,1 милион евра.
- У првом кварталу 2025. године остварили смо снажан раст продаје у односу на исти период прошле године, услед раста прихода у готово свим пословним и дистрибуцијским подручјима те на свим важнијим тржиштима. И даље се притисак рекордних цена сировина, посебно кафе и какаа, те растућих улагања у запослене рефлектује на резултат у погледу профитабилности. Настављамо да пратимо развој ситуације у изазовном и динамичном макроекономском окружењу, али остајемо уверени да ћемо наставити с успешним и одрживим растом, с фокусом на јачање конкурентности, иновације и модернизацију - истакао је председник Управе Atlantic Групе Емил Тедесцхи.
Кафа, Деликатесни намази и Апотекарско пословање предњаче у расту
Најзначајнији раст прихода од продаје од 33,9 одсто остварен је у Стратешком пословном подручју (СПП) Кафа, а следе Деликатесни намази с растом од 19,5 одсто и Апотекарско пословање с растом од 8,0 одсто.
Кафа је с уделом у укупном приходу од 24,4 одсто и највећа појединачна категорија.
Међу стратешким дистрибуцијским подручјима (СДП) предњаче Србија с растом од 25,8 одсто и Северна Македонија с растом од 11,2 одсто, а значајан раст је остварен и на тржиштима Босне и Херцеговине и Немачке.
У укупној продаји сопствени брендови чине 65,0 одсто, апотекарско пословање 9,4 одсто, док принципалски брендови учествују с 25,6 одсто прихода од продаје.
Иновативност, одрживост и одговорност на делу
Atlantic Група је 2025. годину започела лансирањем два нова бренда - линије хербалних вода из сегмента функционалних производа под брендом DoNatural (у оквиру стратешког пословног подручја Донат) као и нискокалоричну газирану лимунаду под брендом Лемонисх (у оквиру стратешког пословног подручја Пића).
Atlantic је у склопу конференције Дани енергетике у Словенији освојио прву награду у категорији "Енергетски ефикасна компанија".
Успеси компаније настављају се и на подручју оснаживања организације, које представља једну од темељних стратешких одредница.
Ова преданост препозната је и у Босни и Херцеговини, где је Atlantic Група према избору портала МојПосао.ба уврштена међу три најпожељнија послодавца.
Atlantic Група је и ове године добитник сертификата Equal Pay Champion (SELECTIO група), чиме је потврђена њена континуирана посвећеност обезбеђивању једнаких плата за једнак рад, без обзира на род, као и промовисању заступљености жена на управљачким позицијама.

ОВА МАЈКА ЈЕ ПОСЕБНА: Разлог су њена деца, а ево и зашто (ВИДЕО)
ОНИ су Илија, Јована и Василије Хаџи-Пурић, полазници Центра за таленте "Никола Тесла".
10. 09. 2025. у 12:13 >> 20:43

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане
ПРЕСЕДНИК Србије Александар Вучић истакао је јуче приликом излагања о смањењу маржи на кућну хемију и прехрамбене производе, а у оквиру представљања нових економских мера за грађане, да снижење које ће уследити као последица ограничења трговачких маржи обухвата 3000 производа из 23 групе.
25. 08. 2025. у 13:15

ДУБОКО РАЗОЧАРАН - ПОПОВИЋЕВ КУМ ОТКРИО: "Лепа Брена Сузану уопште није звала, нити је дошла саучешће да изјави"
ФОЛКЕР не крије разочарење.
11. 09. 2025. у 11:26
Коментари (0)