КРОЗ ЈЕЗГРО ФРУШКЕ ГОРЕ БЕЗБЕДНО, ЛАКО И ТИХО: Пробијање најдужег тунела у Србији ближи се крају, радови у три смене са 230 радника (ФОТО)

Здравко Грумић

30. 04. 2025. у 10:00

НАЈДУЖИ тунел у Србији биће готов и отворен за саобраћај за годину и нешто дана! Саопштио је ово у уторак, током обиласка радова на излазном порталу тунела Иришки венац, председник Србије Александар Вучић, наводећи да је досад ископано 6.000 од укупно 7.007 метара цеви тунела који ће бити дуг 3,5 километара.

КРОЗ ЈЕЗГРО ФРУШКЕ ГОРЕ БЕЗБЕДНО, ЛАКО И ТИХО: Пробијање најдужег тунела у Србији ближи се крају, радови у три смене са 230 радника (ФОТО)

Фото: Танјуг

Тунел, истакао је, већ сада изгледа чудесно и пре него што је секундарна обрада урађена.

- Сигуран сам да ће служити нашем народу и нашим грађанима пре свега у стварању услова за већу безбедност, у очувању живота... У бржем промету, да једног дана од тачке А до тачке Б могу људи много брже да стигну. И оно што је изузетно важно је да ће даље допринети економском развоју Србије, доласку инвеститора, јер ће све бити неупоредиво лакше и брже повезано - рекао је Вучић, истичући да ће Србија имати једну од најбољих мрежа ауто-путева и брзих саобраћајница.

Фото: Танјуг

Када буде отворен за саобраћај тунел кроз Фрушку гору, на деоници будућег саобраћајног Фрушкогорског коридора, из Новог Сада ће преко Руме до ауто-пута Београд-Шид моћи да се стигне за свега пола сата, а мештани Ирига ће после дугог низа година напокон одахнути јер се тиме теретни саобраћај измешта из њихове главне улице на нову обилазницу око насеља.

Фото: Новости

Тако ће пре свега бити повећана безбедност Ирижана у саобраћају на тој изузетно прометној друмској деоници, која се од Руме ка Новом Саду наставља преко планинског превоја Иришки венац. Истовремено, отварањем тунела умногоме ће бити смањени бука и загађење ваздуха које стварају теретњаци и друга возила на подручју не само иришке општине него и читавог тог централног дела Националног парка Фрушка гора.

Фото: Танјуг

- Овде у Иригу сви нестрпљиво чекамо завршетак тог великог и важног инфраструктурног пројекта. Безбедност грађана нам је најбитнија па се у том погледу очекује значајно побољшање - каже за "Новости" председник Општине Тихомир Стојаковић.

Напомињући да кроз Ириг дневно прође чак 20.000 путничких возила и више од 5.000 камиона, он подсећа да је протеклих петнаестак година било неколико смртних исхода због небезбедног саобраћаја на том путу кроз средину насеља.

- Тунел и нова саобраћајница омогућиће и знатно бољу везу Срема са Бачком и Банатом, што ће бити од великог значаја за развој привреде, посебно туризма који константно унапређујемо у нашој општини - истиче Стојаковић и додаје да је већ припремљен низ нових пројеката у областима винског и бањског туризма.

- Ту обилазницу чекамо ко парче 'леба већ годинама. Од камиона су нам попуцали зидови на кућама а било је, нажалост, и неколико погинулих мештана у саобраћаним несрећама овде на главном путу. Тако да ће бити много мирније и сигурније кад буду возила ишла около, кроз тунел - кажу мештани Ирига.

Фото: Танјуг

Има међутим и неких који мисле да ће премештањем транзитног саобраћаја на обилазницу Ириг постати "слепо црево", већина ипак жељно ишчекује нов пут.

Иначе, изградња тунела Иришки венац, са две тунелске цеви од по 3,5 километара у којима су смештене две саобраћајне траке по смеру широке осам метара, почела је 1. маја 2021. године према идејном пројекту Института за путеве, а извођач радова је кинеска компанија ЦРБЦ (China Road and Bridge Corporation), која гради комплетан Фрушкогорски коридор.

Цела траса - 47,7 км

ФРУШКОГОРСКИ коридор, брза саобраћајница дуга укупно 47,7 километара, имаће четири коловозне траке ширине од по 3,5 метара, које су предвиђене за брзине од 60 до 100 километара на час. Део те трасе код Новог Сада биће и нови најдужи дунавски мост, чија је изградња у току, између Петроварадина и ауто-пута код Каћа. А у наставку на излазу из фрушкогорског тунела западно наставља се на још један нови дунавски мост, који такође граде Кинези. 

- Радови на изградњи тунела, изузетно захтевног грађевинског подухвата, одвијају се непрекидно у три смене са око 230 радника и неопходном механизацијом и опремом - рекли су нам у више наврата вредни неимари.

Фото: Танјуг

Иначе, десна цев тунела Иришки венац биће, како је најавио директор "Коридора Србије" Александар Антић, пробијена најкасније у октобру, а лева најкасније у новембру.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ЗБОГ СРБА СЕ МЕЊА НБА ОЛ-СТАР?! Историјска промена на помолу, али ће ово сада гледати цео свет!