ОД СИМБОЛА ПРОПАДАЊА ДО ПОНОСА НИША: Како је аеродром "Константин Велики" доживео потпуну трансформацију (ФОТО)
НЕКАДА полузаборављен и запуштен, нишки аеродром "Константин Велики" годинама је био симбол пропадања и неиспуњених потенцијала југа Србије.

Фото: Танјуг/Сава Радовановић/Новости/Профимедиа
Са тек неколико летова месечно, скромним терминалом и застарелом инфраструктуром, овај аеродром је био тек тачка на мапи, без реалне могућности да одговори на потребе становништва овог дела земље.
За више од пола милиона људи из Ниша и околине, лоша авио-повезаност значила је компликована и скупља путовања, како у пословне, тако и у приватне сврхе. Али, уместо да остане заборављени ресурс, Аеродром "Константин Велики" је доживео потпуну трансформацију.
Нова зграда терминала отворена 2024. године
Уз снажну подршку државе, у последњих неколико година започет је свеобухватан процес модернизације. Круна тог развоја је нови терминални објекат отворен у јулу 2024. године, површине 7.160 квадратних метара.
У њему се данас налазе савремени шалтери за пријаву путника, киосци за самостално чекирање, пасошке контроле, капије за укрцавање, ВИП салон и аутоматизовани систем за сортирање пртљага. Са новим капацитетом од 1,5 милиона путника годишње, нишки аеродром више није алтернатива – већ равноправни део националне авио-мреже.
Зграда имаа 10 чек-ин шалтера, "фри шоп" на 400 квадрара, пословни простор за авио-компаније, рент а кар агенције, бизнис клуб, вип део и све оно што нуде савремени аеродроми у бројним европским градовима.
Отварање нове зграде је донело и проширење паркинга па сада нишки аеродром располаже са 580 паркинг места за путничка возила, уз посебан део за особе са инвалидитетом, ту је и ВИП део паркинга, 103 места за камионе, 5 пуњача за електрична возила, зелена површина са 200 садница.
Поред тога, у октобру исте године потписан је меморандум вредан преко 140 милиона евра са кинеском компанијом "Схандонг Интернатионал Ецономиц & Тецхницал Цооператион Гроуп Лтд", који предвиђа другу фазу развоја аеродрома.
У оквиру те фазе планира се изградња нове контролне куле, рушење и замена старе зграде, проширење писте и платформе, као и изградња хангара за одржавање авиона. Радови ће трајати до 2027. године, али се још сада јасно назире будућност у којој ће Ниш бити један од регионалних лидера у ваздушном саобраћају.
Атрактивне авио-линије
Уз инфраструктурни препород дошле су и нове линије. Са свега пар дестинација, "Константин Велики" је дошао до 14 активних летова током летње сезоне 2025. године. Путници из Ниша и околине сада могу директно да лете у Беч, Цирих, Атину, Крф, Базел, Малту, Истанбул, Београд, Љубљану, Стокхолм, Келн, Франкфурт, Меминген, Тиват.
У понуди ће од јуна бити и две чартер линије које организују туристичке агенције: за Анталију у Турској и Монастир у Тунису.

Фото: Профимедиа
Ова мрежа летова не само да је повећала мобилност грађана, већ је отворила врата за туристички развој, лакше пословне контакте и чвршћу повезаност са српском дијаспором широм Европе.
Упоредо са повећањем броја путника, драматично је скочио и карго саобраћај – чак 510% више у односу на претходну годину. То сведочи да аеродром постаје и важан логистички чвор за робу и индустрију, што отвара нове могућности за привреду целог региона.
Град развоја и шанси
Модернизација аеродрома већ доноси конкретне добробити: отворена су нова радна места, повећана је тражња у хотелима и угоститељству, а Ниш добија на значају као атрактивна дестинација за стране инвеститоре.

Фото: Танјуг/Сава Радовановић
Уз брзу пругу Београд–Ниш која је у изградњи и Коридор 10 који је повезан са једне стране са Бугарском до Софије, а са друге стране до Северне Македоније кроз Грделичку клисуру, овај део Србије више није периферија – већ динамична тачка повезаности, развоја и шанси.
Аеродром "Константин Велики" данас више није место које путници избегавају – већ капија Ниша према Европи и симбол онога што се може постићи када се стратегија, инвестиције и визија споје у јасну мисију модернизације.

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

СРПСКА ПОСЛА: Никола Јокић запањио свет! Вратио се у Србију и урадио ОВО (ВИДЕО)
НИКОЛА Јокић је најбољи кошаркаш планете, али дајте му лопту и биће најбољи у сваком спорту. То је показао још једном.
08. 06. 2025. у 08:54

Гордана Стојићевић се развела после 39 година брака
ПЕВАЧИЦА Гордана Стојићевић и њен супруг Радомир Јанковић недавно су се развели, и то после 39 година брака.
12. 06. 2025. у 20:39
Коментари (1)