ШТА ДА РАДИТЕ АКО ОСТАНЕТЕ БЕЗ КАРТЕ ЗА ПУТАРИНУ Казне су папрене, а посебно водите рачуна о овоме
Ова ситуација најчешће се дешава када возачи грешком уђу на ауто-пут, па покушају одмах да се окрену и изађу – мислећи да им то неће бити наплаћено или да ће платити минимални износ.

И.Д.С.
Шта кажу возачи?
- Ушао сам грешком на ауто-пут код Кузмина, хтео сам само да се окренем и изађем на првој рампи. Био сам унутра буквално два минута. На излазу ми је радник рекао да морам да платим 1.000 динара, јер систем не препознаје да нисам прешао целу трасу. Био сам у шоку - каже младић из Сремске Митровице.
ЕXТРА БЕТ - КВОТА ДО 500 НА ЈЕДНОМ МЕЧУ
Шта можете да урадите у таквој ситуацији?
У неким ситуацијама, ако возач одмах изађе са ауто-пута и објасни да је грешком ушао и није прешао стварну деоницу, може се десити да му не буде наплаћена путарина или да буде евидентиран тзв. "нулти" пролаз, односно пролаз без наплате.
ЕXТРА БЕТ - КВОТА ДО 500 НА ЈЕДНОМ МЕЧУ
Међутим, ово није загарантовано и често зависи од приступа радника на рампи и конкретних околности. Зато многи возачи ипак добију наплату минималног износа, која може бити и до 1.000 динара, као казна за грешку или због процедура које прате наплату.
Увек је најбоље одмах објаснити ситуацију и видети да ли је могуће избећи наплату, али се и треба припремити на то да ће путарина можда ипак бити наплаћена.
Ако сте случајно ушли на ауто-пут, а одмах затим пожелели да се вратите, важно је да:
- Одмах се обратите раднику на рампи и објасните ситуацију – да сте грешком ушли и да нисте наставили путовање.
- Сачувате рачун и евентуално затражите објашњење зашто вам је наплаћена висока сума.
У случају да сте уверени да је у питању грешка или неспоразум, можете контактирати ЈП "Путеви Србије" путем мејла инфо@путевисрбије.рс или бесплатног телефона 0800-100-104, уз прилагање рачуна и кратког описа ситуације.
Како да избегнете овакве ситуације?
- Увек узмите карту на улазу или користите ТАГ уређај који аутоматски региструје улазак и излазак.
- Ако сте одмах схватили да сте погрешили, покушајте да зауставите возило на безбедном месту у близини улаза и обратите се особљу, ако постоји.
- На излазу из ауто-пута нагласите да сте тек ушли и тражите помоћ радника на рампи – како не би дошло до аутоматског обрачуна максималне тарифе.
- Ако систем не региструје ваш улаз, може вам бити наплаћена максимална цена – као да сте ушли на почетну тачку и возили до крајње станице, па чак и ако сте путовали само минут или два.
Шта ако изгубите карту?
Уколико возач изгуби карту за наплату путарине, важно је одмах обавестити особље на наплатној рампи. Без карте, систем не може да евидентира тачно место уласка на ауто-пут, због чега се обрачунава највиша могућа цена путарине за ту деоницу. То значи да ћете, у случају губитка карте, платити максималну путарину - што може значајно повећати трошкове путовања.
Зато је савет да карту пажљиво чувате од уласка до изласка са ауто-пута. На неким ауто-путевима доступне су и електронске претплате и уређаји за аутоматску евиденцију путарине, који могу да смање ризик од оваквих непријатности.
(Дневник)

ПОРОДИЦЕ У ШОКУ НАКОН ШТО СУ ОТВОРИЛЕ КОВЧЕГЕ СА ТЕЛИМА: Нове бизарности након пада авиона у Индији
СИН жене која је погинула у паду авиона компаније Air India изјавио је за Би-Би-Си да су у ковчегу с телом његове мајке пронађени и „други остаци“.
23. 07. 2025. у 16:49

ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМЦИ ХАПШЕЊА ШИПТАРСКОГ ТЕРОРИСТЕ: Овако је пао бивши припадник ОВК у Свилајнцу, ево за шта се сумњичи (ВИДЕО)
ШИПТАРСКИ терориста и бивши истакнути припадник терористичке ОВК Халили Лулзин, ухапшен је данас у Свилајнцу, у заједничкој акцији Безбедносно-информативне агенције, Службе за откривање ратних злочина УКП МУП-а Републике Србије, а у сарадњи са Тужилаштвом за ратне злочине.
22. 07. 2025. у 20:54

НАУЧНИЦИ У СТРАХУ - РИЗИК ОД НЕСТАНКА: Ада Бојана и Бококоторски залив у опасности - море никада није било такво
НИВО Јадранског мора ће, према пројекцијама, до краја века порасти 35 центиметара (цм), што ће угрозити обалска подручја, посебно подручје Аде Бојане и делове Бококоторског залива, наводи се у прошлогодишњем Нацрту Националног плана Црне Горе за прилагођавање на климатске промене.
25. 07. 2025. у 08:55
Коментари (0)